محل اقامت خود را متفاوت انتخاب کنید

به گزارش بلاگ پو، چه انتظاری از محل اقامت خود دارید؟

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که در انتخاب محل اقامت خود وسواس به خرج می دهید و در پی یک جای زیبا پر از دیدنی های آن منطقه هستید، بهتر است نگاهی به فهرست ما داشته باشید. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

محل اقامت خود را متفاوت انتخاب کنید

هتل تاشکناک(Taşkonak)، گورمه، کاپادوکیه، ترکیه

برای کسانی که می خواهند یک محل اقامت مدرن در کاپادوکیه داشته باشند که خانه های غارمانند دارد، هتل های غار شکل روستای گورمه انتخاب مناسبی است. هتل تاشکناک از معماری محلی الهام گرفته است تا یک خانه خانوادگی را تبدیل به یک اقامت گاه صمیمی با قیمت مناسب کند. این هتل کوچک و محبت آمیز، از جاذبه های زندگی روستایی بهره گرفته است. تمام 10 اتاق این هتل (5 تای آنها سوییت های غاری شکل هستند) مملو از زیبایی های روستاهای دنج کاپادوکیه است. با اقامت در یکی از سوییت های غاری شکل می توانید حس زندگی به سبک انسان های غارنشین را تجربه کنید. وعده صبحانه پر از غذاها و خوراکی های تازه خانگی است و می توانید صبحانه تان را در تراس میل کنید که منظره بسیار زیبا به روستا و دره های سنگی دارد که مثل سطح ماه پر از حفره هستند و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.گورمه دارای ده ها هتل غاری است، اما هتل تاشکناک دارای سوییت های غاری شکل و منظره زیبا به کاپادوکیه بوده و قیمت اتاق ها مناسب است.

لژ تونگا بیچ (Thonga Beach Lodge)، پارک تالابی ایزیمانگالیسو، آفریقای جنوبی

یک ریزورت لوکس کنار ساحل که همه چیز آن مناسب و خوب است. یک محل دنج با محیطی محبت آمیز که جزو معدود ریزورت های داخل پارک تالابی 328 هزار هکتاری ایزیمانگالیسو که در لیست میراث جهانی یونسکو واقع شده است. کلبه های بزرگ این مجموعه در روی تپه های جنگلی که برخی از آن ها منظره زیبایی به اقیانوس هند دارند. گاهی وال ها از آنجا عبور می نمایند و لانه لاک پشت های دریایی و پشت چرمی نیز در نزدیکی ساحل دیده می گردد.

کسانی که دنبال فعالیت های هیجان انگیز هستند می توانند در دریاچه سیبایا قایق سواری یا غواصی نمایند و در کنار آن گزینه های دیگری مانند استراحت در ساحل سفید و استفاده از آب گرم هم وجود دارد و می توان از غذاهای تازه دریایی و سالاد هایی که در آشپزخانه لژ تهیه می گردد نیز لذت برد.

برای من فعالیتی که علاقه مند به انجامش بودم تور پیاده روی همراه با یوجین راهنمای محلی بود که در واقع نمونه آفریقایی دیوید اتنبورو است. او در باره همه چیز از درخت های ماهون گرفته تا سوسک های سرگین غلتان را به ما معرفی کرد. بعد از آشنایی با یک مار خجالتی اما بسیار سمی، تمام روز می ترسیدم که با یکی از آنها روبرو شوم.

برج فانوس دریایی ساگرتیز (Saugerties Lighthouse)، نیویورک، ایالات متحده

فانوس دریایی ساگرتیز یک بنای شاخص تاریخی متعلق به سال 1869 میلادی است که یکی از برترین مکان ها برای تماشا دره زیبای هودسون است. این فانوس در 100 مایلی شمال شهر نیویورک است و ساختمان آجری قرمز آن نقشی حیاتی برای هدایت کشتی های بخار، باری و سایر کشتی ها در رودخانه هودسون داشته است. از اواسط سال 1990 میلادی این فانوس دریایی به یک اقامت گاه 2 اتاقه تبدیل شده است. اتاق های آن با وسایل ظریف و قدیمی آمریکایی تزیین شده اند و اتاق ها کاملاً پر نور هستند و پنجره ها منظره خوبی به رودخانه دارند(در اتاق غربی از پنجره می توان منظره کوههای کتسکیل را دید).

در اتاق ها دستگاه تهویه وجود ندارد، البته با وجود نسیم خنکی که از رودخانه می آید هم در کل نیازی به آن نیست. مهمانان برای رسیدن به این فانوس از یک پیاده راه چوبی حدوداً1500 متری عبور مینمایند که از روی مرداب سرسبزی می گذرد که پر از صدای پرندگان و طلوع و غروب های زیباست.همه می توانند از این فانوس دریایی بازدید نمایند اما من به شدت توصیه می کنم که شب را در اینجا بمانید. تماشا بازی نور بر روی آب در هنگام غروب و شنیدن صدای مرداب اطراف آن در اوایل صبح ، حسابی آدم را سرحال می آورد و زمان را فراموش می کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60030

به "محل اقامت خود را متفاوت انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل اقامت خود را متفاوت انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید