مدرک تحصیلی و موسسه مورد ادعای نماینده منتخب مجلس جعلی است

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل دفتر آموزش عالی وزارت علوم درباره ادعای نماینده مجلس از داشتن مدرک موسسه تفتان خاش گفت: در این ماجرا هم مدرک ارائه شده فاقد اعتبار است و هم مؤسسه ای که ظاهراً مدرک از آنجا صادر شده وجود خارجی نداشت.

مدرک تحصیلی و موسسه مورد ادعای نماینده منتخب مجلس جعلی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، فرزانه شمیرانی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به حواشی پدید آمده درباره مدرک تحصیلی یکی از نمایندگان منتخب مجلس با بی اعتبار خواندن مدرک ارائه شده از سوی وی، مؤسسه صادرکننده مدرک را نیز غیرواقعی دانست.

وی در این باره گفت: فهرست مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی دارای مجوز و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روی وبگاه این وزارت موجود است و این فهرست همواره در حال به روزرسانی و در دسترس همگان است؛ بنابراین به طور طبیعی هر ادعایی در این زمینه قابل رصد و سنجش است.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی اظهار کرد: هر شهروندی می تواند در مواجهه با مؤسسه یا مؤسساتی که مدعی پذیرش دانشجو و داشتن مجوز از وزارت علوم هستند، به پایگاه اینترنتی این وزارت مراجعه کرده و از صحت آن ادعا مطلع شود.

شمیرانی درباره حواشی پیش آمده درباره عدم نظارت وزارت علوم بر مؤسساتی مانند تفتان خاش که یک از نمایندگان منتخب مجلس مدعی داشتن مدرک از آن است، شرح داد: دو نکته را باید در نظر داشت. نخست اینکه دفتر آموزش های عالی غیردولتی و غیرانتفاعی امکان و نیروی انسانی لازم برای سنجش مستمر همه سرزمین را برای یافتن مراکزی که ممکن است مدعی داشتن مجوز باشند، ندارد و وظیفه اش اعلام اسامی مؤسسات مجاز است که این فهرست را به صورت مستمر به روزرسانی کرده و در دسترس عموم قرار می دهد. نکته دوم اینکه اصلاً موسسه مورد ادعا وجود خارجی ندارد و هیچ پرونده و سابقه ای از آن در وزارت علوم وجود ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم ادامه داد: این دفتر در صورت مواجهه با هر مؤسسه و مرکز آموزش عالی که بدون مجوز اقدام به فعالیت یا صدور مدرک کند اقدام حقوقی لازم را انجام می دهد.

وی درباره برخی اظهار نظر ها مبنی بر اینکه مؤسسه صادرکننده مدرک به صورت مجازی فعالیت کرده است؛ شرح داد: در کل کشور تنها 7 مؤسسه آموزش عالی غیردولتی به صورت الکترونیکی مجوز فعالیت دارند که مؤسسه مورد ادعا در میان آن ها نیست.

شمیرانی در خاتمه گفت: در این ماجرا هم مدرک ارائه شده فاقد اعتبار است و هم مؤسسه ای که ظاهراً مدرک از آنجا صادر شده بدون مجوز بوده و وجود خارجی ندارد و برای پرهیز از تکرار ادعا های این چنینی، مراجع قانونی و حقوقی همواره می توانند از وزارت علوم استعلام رسمی داشته باشند و عموم شهروندان نیز می توانند با مراجعه به وبگاه وزارت علوم از صحت و سقم ادعا ها باخبر شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25605

به "مدرک تحصیلی و موسسه مورد ادعای نماینده منتخب مجلس جعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرک تحصیلی و موسسه مورد ادعای نماینده منتخب مجلس جعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید