مرگ سرطان تا یک دهه آینده اتفاق خواهد افتاد

به گزارش بلاگ پو، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به پیشرفت علم پزشکی در حوزه انکولوژی و ایمونوتراپی، گفت: مرگ سرطان را تا یک دهه آینده می توان از همین حالا پیش بینی کرد.

مرگ سرطان تا یک دهه آینده اتفاق خواهد افتاد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دبیرخانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، پیغام آزاده، در حاشیه چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی در محل هتل المپیک تهران، به دستاورد های دنیا در زمینه پیشرفت علم پزشکی اشاره نمود و اضافه نمود: پیشرفت یک دهه اخیر در زمینه درمان سرطان، قابل مقایسه با سال های قبل از آن نیست.

وی با عنوان این مطلب که یک زمان از سرطان به عنوان بیماری مرگ آفرین یاد می شد، گفت: یک موقعی بود که سرطان پوست (ملانوم) برای انکولوژیست ها با سرشکستگی همراه بود، اما حالا مرگ بر اثر سرطان پوست معنی ندارد.

این انکولوژیست، به سایر سرطان ها اشاره نمود و اضافه نمود: درمان سرطان های ریه و کبد و...، نیز به خوبی پیشرفت نموده و امروز باید گفت که سرطان ها بزودی علاج پذیر خواهند شد.

آزاده ادامه داد: پیشرفت های علم پزشکی در دنیا نشان داده است که می توان امیدوار بود ظرف یک دهه آینده شاهد مرگ سرطان باشیم.

وی با اشاره به پیچیده بودن ساخت دارو های ایمونوتراپی، گفت: امیدواریم کشور ما نیز بتواند در این جهت به موفقیت برسد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اضافه نمود: با توجه به پیشرفت علم پزشکی در زمینه درمان سرطان ها، باید این بیماری را به عنوان یک بیماری ساده عفونی تلقی کرد که ظرف یک دهه آینده شاهد علاج بیماران مبتلا به سرطان خواهیم بود.

چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی تا روز 29 آذر در محل هتل المپیک تهران ادامه خواهد داشت.

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17909

به "مرگ سرطان تا یک دهه آینده اتفاق خواهد افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سرطان تا یک دهه آینده اتفاق خواهد افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید