مسافرانی که تا 12 ساعت قبل از پرواز بلیت را لغو نمایند جریمه نمی شوند

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مسافرانی که قصد لغو کردن سفر خود را دارند، باید 24 تا 12 ساعت قبل از پرواز اقدام به لغو بلیت نمایند تا مشمول جریمه نشوند و اگر پس از پرواز برای لغو بلیت اقدام نمایند، مشمول جریمه می شوند.

مسافرانی که تا 12 ساعت قبل از پرواز بلیت را لغو نمایند جریمه نمی شوند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران،رضا جعفرزاده گفت: پس از اعلام سازمان هواپیمایی کشوری و توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر کاهش سفر ها و پرهیز مردم از سفر، سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه ای به شرکت های هواپیمایی و مراکز فروش بلیت هواپیما ابلاغ کرد تا امکان لغو بلیت بدون جریمه برای مسافران حمل و نقل هوایی فراهم باشد.

وی بیان نمود: بعضی از مسافرانی که قصد کنسل کردن سفر خود را داشتند، پیش از انجام پرواز، نسبت به کنسلی بلیت و دریافت کامل پول خود اقدام نموده اند، اما بعضی از مسافران که قصد کنسل کردن پرواز خود را دارند، با این نگاه که امکان کنسلی بلیت پس از انجام پرواز هم وجود دارد، برای کنسلی بلیت اقدام نمی نمایند و این مورد طبق قانون مشمول جریمه می گردد، زیرا در زمره مسافرانی قرار می گیرند که مشمول قوانین مانده از پرواز هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ضروری است مسافران حداکثر 24 تا 12 ساعت قبل از زمان پرواز اقدام به کنسلی پرواز نمایند و اینکه پس از پرواز بخواهند بلیت خود را کنسل نمایند، مشمول جریمه خواهند شد.

بنابر این گزارش، پیش از این طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی و ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری، مسافرانی که قصد لغو کردن سفر خود را به علت شیوع بیماری کرونا دارند، می توانند بدون جریمه نسبت به لغو بلیت خود اقدام نمایند، این در حالی است که مسافران باید حتما 24 تا 12 ساعت قبل از پرواز نسبت به این کار اقدام نمایند.

* ارائه بلیت هواپیما توسط شرکت ها با نرخ های پایین تر از کف جدول قیمتی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان نمود: در حال حاضر نرخ بلیت هواپیما پایین تر از کف جدول قیمتی در بعضی شرایط ارائه می گردد.

جعفرزاده گفت: طبیعی است که به دلیل کاهش تقاضای سفر و شیوع بیماری کرونا، تقاضای سفر با حمل و نقل هوایی کاهش یابد، البته شرکت های هواپیمایی و فرودگاه های کشور کوشش نموده اند طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ضدعفونی و محلول پاشی در نقاط مختلف فرودگاه ها و هواپیما ها اقدام نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21230

به "مسافرانی که تا 12 ساعت قبل از پرواز بلیت را لغو نمایند جریمه نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرانی که تا 12 ساعت قبل از پرواز بلیت را لغو نمایند جریمه نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید