معجزه نمک دریا برای پوست، مو و ناخن خانم ها

به گزارش بلاگ پو، نمک دریا، نمک طبیعی است که از تبخیر آب دریا به دست می آید. این نوع نمک نه فقط در آشپزی، بلکه به دلیل وجود مواد معدنی مثل منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم، برای داشتن پوست، ناخن و موی سالم هم معجزه آسا عمل می نماید.

معجزه نمک دریا برای پوست، مو و ناخن خانم ها

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

در این مطلب به بعضی خواص توصیه شده نمک دریا در زمینه سلامت پوست و زیبایی می پردازیم:

لایه برداری طبیعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خراسان ،ترکیب نمک و عسل با خاصیت ضدالتهابی و متعادل کننده چربی و آب در لایه های پوست همراه است. مخلوط دو قاشق چای خوری نمک دریای ریز و چهار قاشق چای خوری عسل را روی پوست صورت به جز اطراف چشم به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار بدهید. سپس پوست تان را با آب ولرم بشویید و با انگشتان به آرامی و حرکتی دایره ای، لایه برداری کنید.

پاک کننده صورت

نمک منافذ پوست را به طور عمیق پاک سازی و چربی های اضافه و باکتری هایی را که موجب تحریک جوش و آکنه می گردد، برطرف می نماید. یک قاشق چای خوری نمک دریا را با کمی آب حل و روی پوست خشک و تمیز صورت به جز ناحیه چشم اسپری کنید.

نرم کننده بدن

نمک همچون لوسیون نرم کننده بدن موجب آب رسانی طبیعی پوست می گردد و پوست های مرده را از بین می برد. یک چهارم فنجان نمک را با نصف فنجان روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید و با لیف حمام یا کف دست به آرامی پوست خود را با این اسکراب ماساژ دهید.

ضدشوره سر

نمک دریا علاوه براین که باعث گردش بهتر خون در پوست سر می گردد، چربی اضافی را جذب می نماید تا مانع رشد قارچ و شوره سر گردد. کافی است موی خود را به چند بخش تقسیم و بسته به حجم موی سر مقداری نمک روی پوست سر پخش کنیدو ماساژ دهید.

برطرف کننده خستگی پابرای برطرف خستگی و نظافت پا ها بعد از ماندن طولانی مدت در کفش، پا ها را پیش از خواب در محلول نمک دریا ماساژ دهید تا هم زیبایی و سلامت آن ها حفظ گردد و هم خستگی پا ها را برطرف کنید. مقدار مساوی نمک و جوش شیرین را در یک لگن آب گرم حل و پا ها را در آن اسکراب کنید.

روشن کننده ناخن

نمک، لایه شاخی پوست (لایه شاخی پوست، بیرونی ترین لایه بشره و از سلول های مرده سخت و محکم به هم چسبیده تشکیل شده است) را نرم و ناخن ها را مستحکم می نماید. یک قاشق چای خوری از نمک، جوش شیرین و آب لیمو را در نصف فنجان آب گرم حل کنید. ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در محلول ماساژ دهید. در نهایت دست ها را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41217

به "معجزه نمک دریا برای پوست، مو و ناخن خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه نمک دریا برای پوست، مو و ناخن خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید