معرفی بام لرستان و جذابیت های آن برای گردشگران

به گزارش بلاگ پو، لرستان، استانی با جاذبه های بی نظیر برای گردشگران و علاقه مندان این استان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی است و بزرگ ترین مراکز تفریحی را در خود جای داده است بسیاری از گردشگران این استان را با وجود جاذبه های بکری همانند آبشارها، کوهستان ها، جویبارها و مراکز فرهنگی به خاطر می آورند این استان یکی از مهم ترین دیدنی های ایران است توصیف زیبایی های این استان سخت است و توصیه می کنیم تا در سفری که به این منطقه دارید از نزدیک این جاذبه ها را مشاهده کنید. این استان دارای مجتمع های تفریحی پر جاذبه است یکی از زیبایی های این استان شهر زیبای خرم آباد است که با وجود ارتفاعات زیبای خود مورد توجه است کوه های مدبه که در اسن استان از موقعیت ویژه ای برخوردار است و دارای چشم اندازهای ویژه ای است یکی از مهم ترین مکان های دیدنی این استان است این منطقه به بام لرستان معروفیت دارد و منطقه ای سرسبز با چشم اندازهای دیدنی و ویژه می باشد.

معرفی بام لرستان و جذابیت های آن برای گردشگران

بام لرستان:

این بام پوشیده از گل ها و گیاهان است تقریبا در این منطقه درختی دیده نمی گردد سرسبزی این منطقه ها و منظره ها زیبای آن از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است چشم اندازهای این منطقه بسیار محسور نماینده است شما با سفر به این منطقه می توانید منظره ها زیبایی را در پیش روی خودتان مشاهده کنید شب های این منطقه نیز از زیبایی های خاصی برخوردار است به ویژه در هنگام غروب که زیبایی های آن برای گردشگران دو چندان می گردد. مکان های دیدنی خرم آباد از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است این منطقه دارای جاذبه های تفریحی متعددی است و با سفر به این منطقه می توانید تجربیات ویژه ای از سفرهای خود داشته باشید.

شهر خرم آباد در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است در این شهر ساختمان های مجللی ساخته شده اند که به مراکز تفریحی و توریستی تبدیل شده اند از مجهزترین این مجموعه ها و مجتمع های تفریحی می توان به می توان به پروژه بام لرستان اشاره نمود که از زیبایی های زیادی برخوردار است و به یکی از مکان های دیدنی مهم این استان تبدیل شده است. این پروژه در سال 89 ساخته شده است اولین فعالیت های ساخت این پروژه با کاشت نهال ها صورت گرفته است نهال های این منطقه بسیار زیاد هستند و موجب سرسبزی این منطقه شده اند تعداد درختان این منطقه به 700 هزار راس می رسد.

فضای سبز این بام 500 هکتار است و دارای زیبایی های زیادی برای گردشگران می باشد این مرکز تفریحی دارای جاذبه های بی شماری است که از جمله آن ها می توان به باغ وحش اشاره نمود این باغ وحش گونه های مختلفی از پرندگان و حیوانات این منطقه را در خود نگه داشته است جالب است بدانید در سال اخیر نیز افتتاح یک مجتمع با آبشاری به طول 327 متر موجب توسعه بیشتر این منطقه ها شده است.

آنالیز بخش های مختلف بام:

این بام دارای بخش های مجزا و مختلفی است از مهم ترنی بخش های آن می توان به مجتمع های تحقیقاتی آن اشاره نمود بخش های تحقیقاتی این بام شامل گیاهان دارویی می باشد بعلاوه رصدخانه ای که در بخش دیگر از این بام وجود دارد از دیگر امتیازات و جاذبه های آن محسوب می گردد. رستوران گردان این منطقه بازدیدنمایندگان بسیار زیادی دارد کافی شاپ و آمفی تئاتر نیز از بخش های دیگر در این مجتمع است و دارای جذابیت های بسیار زیادی می باشد این منطقه دارای بخش های تفریحی، تحقیقاتی و رفاهی متعددی است پارک آبی نیز از بزرگ ترین بخش های تفریحی است که ویژگی های زیادی را به خود اختصاص داده است هتل های 4 ستاره و 5 ستاره در این مجتمع نیز از امتیازات تفریحی این منطقه هستند.

علاقه مندان به پاراگلایدر می توانند در این بام لرستان از امتیازات آن استفاده نمایند افرادی که به ماجراجویی علاقه مند هستند با استفاده از این تفریحات می توانند هیجان زیادی را تجربه نمایند شما می توانید ساعات خوشی را در این منطقه ها تجربه کنید بعلاوه سکوهای پیک نیکی که در این منطقه برای گردشگران ساخته شده اند موجب می شوند تا یکی از استراحت گاه های ویژه برای گردشگران باشد.

بازدید از جاذبه ها و تفریحات این منطقه می تواند تجربیات ویژه از سفر به لرستان را در اختیار شما قرار دهد این کوه ها از مهم ترین مکان های دیدنی استان لرستان برای گردشگران محسوب می شوند. جاذبه های مهم این منطقه شامل رصدخانه، پارک آبی، مراکز تحقیقی گیاهان، استراحت گاه ها و مراکز تفریحی می باشند که امتیازات ویژه ای را برای گردشگران خود فراهم نموده اند.

این بام یکی از مهم ترین مکان های دیدنمی این استان و در سال های اخیر نیز این پروژه توریستی تفریحی پیشرفت های زیادی داشته است و بخش های مختلفی همانند رستوران گردان ها و کافی شاپ ها جهت رفاه عزیزان و گردشگران به بخش های نو آن اضافه شده اند.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 65436

به "معرفی بام لرستان و جذابیت های آن برای گردشگران" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی بام لرستان و جذابیت های آن برای گردشگران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بام لرستان و جذابیت های آن برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید