ملبورن گاول ، گردش در زندانی قدیمی و تاریخی

به گزارش بلاگ پو، زندان قدیمی ملبورن Old Melbourne Gaol در سال 1839 ساخته شد و روزگاری، سایه سیاه و تیره اش را بر روی شهر افکنده بود تا همه تازه واردها را از بچه ها کار گرفته تا پارتیزان های قاتل در خود جای دهد. این زندان محل به دار آویختن صدها نفر از جمله جنایتکار معروف، ند کلی بود؛ جنایتکاری که امروزه نقاب مرگ او در کنار نقاب دیگر افرادی که در این زندان به دار آویخته شده اند، در موزه ای قرار گرفته است. در زمان ساخت، این بنا نماد با ابهت سیستم عدالت بی قید و شرط حاکم در شهر بشمار می رفت و یادآوری بود برای آنکه همه به خاطر داشته باشند اگر از قانون سرپیچی نمایند، سرانجامشان به کجا ختم خواهد شد. ملبورن گاول در آن موقع بعنوان تنها دژ کیفری و مجازات در منطقه فعالیت می کرد.

ملبورن گاول ، گردش در زندانی قدیمی و تاریخی

چهره های مشهور زندانی

اجرای احکام و اعدامها امری پیش پا افتاده و عادی محسوب می شد و همانطور که آنالیز ها نشان می دهند در طی 90 سال عملکرد زندان، 133 اعدام در آن اجرا شده است. ملبورن گاول Old Melbourne Gaol حتی بعضی از پست ترین جنایتکاران زمان را نیز در خود به کام مرگ کشاند؛ از جمله فردریک بیلی دیمینگ که محکوم به قتل چند تن از همسران و بچه ها خود بود و همچنین قاتل یا پارتیزان مخوف، ند کلی که پس از یک درگیری مهلک با پلیس دستگیر و در سال 1880 در زندان ملبورن به دار آویخته شد.

نقطه خاتمه فعالیت

زندان ملبورن گاول در سال 1929 و زمانیکه دیگر شرایط حاکم در آن پذیرفتنی نبود، از فعالیت برکنار شد. در همان دوران، بعضی از سازه های زندان تخریب شدند، اما از امکانات باقی مانده یکبار دیگر استفاده شد تا سربازان فراری را در طی جنگ جهانی دوم در خود جای دهد و انتها، در سال 1957 بعنوان موزه ثبت و شروع به کار کرد. این موزه تاریخ زندان ملبورن گاول معروف را بازگو می کرد و بعضی از یادگارهای ترسناک همچون ماسکهای مرگ افرادی که در این مکان اعدام شده اند یا جمجمه ای که گفته می گردد متعلق به ند کلی است را در خود به نمایش گذاشته بود که متاسفانه، این جمجمه در دهه 70 به سرقت می رود.

در حال حاضر، این موزه همچنان به کار خود ادامه می دهد و فعالیتهای جذاب متعددی از جمله کمدی محاکمه ند کلی را در برنامه خود گنجانده و تدارک دیده است. گرچه که دیگر جمجمه ند کلی دالانهای زندان قدیمی ملبورن گاول را زینت نمی بخشد، ولی ماسک مرگ او همیشه برای افرادی که دوست دارند در چشمان یک جنایتکار بی جان خیره شوند، باقی مانده است.

در ادامه بخوانیدجاهای دیدنی ملبورن | معرفی جاذبه های گردشگری ملبورن در استرالیامنبع: همگردی
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33364

به "ملبورن گاول ، گردش در زندانی قدیمی و تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملبورن گاول ، گردش در زندانی قدیمی و تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید