مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری و مزایا و معایب آن

به گزارش بلاگ پو، سرمایه گذاری در ترکیه یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. در این مطلب قصد داریم نحوه مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری را توضیح دهیم و مزایای آن را ذکر کنیم. تا خاتمه با ما همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری و مزایا و معایب آن

شرایط مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری

مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری موضوع مورد بحث ماست. کشور ترکیه به سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا سپرده بانکی آن کشور را کنند، حق اقامت، شهروندی و پاسپورت دوم اعطا می نماید.

راستا سرمایه گذاری بانکی در ترکیه برای سرمایه گذاران آن کشور جذاب است. مبلغ مورد احتیاج برای سرمایه گذاری به وسیله افتتاح یک حساب بانکی در ترکیه به ارزش 500.000 دلار می باشد که فرد باز کننده حساب یا همان سرمایه گذار تا 3 سال حق برداشت از این مبلغ را ندارد و این مبلغ می بایست به صورت ثابت در سپرده بانکی باقی بماند.

نکته جالب این قضیه در این است که سرمایه گذاری از این طریق می تواند به لیر ترکیه یا دلار آمریکا باشد. این امر خود ریسک ناپایدار ارز به وسیله سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه را از بین می برد.

سرمایه گذاری از این طریق نه تنها موجب حفظ وجوه نقدینگی می شود، بلکه حق شهروندی دوم را نیز به سرمایه گذاران با صرف کمترین هزینه ممکن بر اساس رتبه بندی بازار سرمایه گذاری می دهد.

با در دست داشتن گذرنامه ترکی اجازه سفر بدون ویزا (یا همان ارائه پاسپورت در بدو ورود) به 114 کشور جهان امکان پذیر می شود. همچنین حق شهروندی ترکیه امتیاز دیگری که دارد این است که ویزای آن، امکان دسترسی به کلیه کشورهای اروپایی را ممکن می سازد.

مبالغ سرمایه گذاری از هر طریق می تواند هزینه های متفاوتی را در بر داشته باشد، مثلا هزینه سرمایه گذاری به صورت سپرده بانکی به مبلغ 500.000 دلار و هزینه سرمایه گذاری به وسیله دیگر روش های سرمایه گذاری همچون خرید سهام شرکت های ترکی یا اوراق قرضه دولتی نیز به ارزش 500.000 دلار می باشد.

در صورت برآورده کردن یکی از شرایط بالا توسط سرمایه گذار، تابعیت ترکیه پس از 6 - 3 سال به فرد اعطا می شود، که طی این مدت متقاضی می بایست به مدت 3 سال سرمایه گذاری مستمر در یکی از بخش های سرمایه گذاری ترکیه داشته باشد.

انواع روش های مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری

1. سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله ثبت شرکت و کار آفرینی

سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله ثبت شرکت و کار آفرینی دارای شرایط و ضوابطی است که اگر مطابق با اصول آن اقدام شود می تواند منجر به اخذ اقامت و در نهایت تابعیت کشور ترکیه شود.

بر اساس ماده 12 قانون شماره 5901 که در تاریخ 28 ژوئن 2016 اعلام شد و ماده 31 قانون 6458، با سرمایه گذاری در محدوده و مبالغ مشخص شده توسط دولت ترکیه، افراد می توانند پیروز به اخذ اقامت گردند.

سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله ثبت شرکت و کارآفرینی زمانی منجر به اخذ اقامت ترکیه می شود که شامل یک طرح تجاری قوی بوده و مورد تأیید وزارت صنایع و تکنولوژی قرار گیرد.

سرمایه اولیه شرکت در ابتدا حداقل باید 10.000 لیر ترکیه یا معادل 2.600 دلار آمریکا باشد، و وزارت کار و امور اجتماعی تأیید نماید که برای حداقل 50 نفر از شهروندان کشور ترکیه اشتغال زایی نماید.

سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله ثبت شرکت و کارآفرینی چنان چه گفته شد به آسانی امکان پذیر نمی باشد و افرادی که یک طرح تجاری قوی و پشتوانه اقتصادی خوب داشته باشند، پیروز می شوند.

2. سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله خرید ملک

سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله خرید املاک و مستغلات نیز امکان پذیر می باشد که با توجه به قوانین تغییر یافته در سپتامبر سال 2018، آسان تر نیز شده است.

تا قبل از تغییر قوانین ترکیه در سال 2018 حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه در بخش املاک و مستغلات 1.000.000 دلار آمریکا بود، اما در حال حاضر جهت حمایت و استقبال از سرمایه گذاری خارجی این مبلغ به 250.000 هزار دلار آمریکا کاهش پیدا نموده است.

در حال حاضر سرمایه گذاری در ترکیه در بخش املاک به موجب انتشار قانون جدید در روزنامه مورخ 18 سپتامبر 2018، اگر ملکی به ارزش 250.000 دلار آمریکا یا معادل لیر آن که مورد تأیید وزارت شهرسازی قرار بگیرد می تواند منجر به اخذ اقامت کشور ترکیه شود.

یکی از شروط اخذ امامت ترکیه به وسیله سرمایه گذاری در ملک این است که اجازه فروش آن را تا 3 سال ندارید.

3. سرمایه گذاری در ترکیه در اوراق قرضه دولتی، سهام و سپرده بانکی

سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله خرید اوراق قرضه دولتی، سهام و سپرده بانکی دارای شرایط و ضوابط عمومی می باشد که اگر رعایت شود می تواند منجر به اخذ اقامت و در نهایت تابعیت ترکیه شود.

سرمایه گذاری در ترکیه در اوراق قرضه دولتی با حدقل مبلغ 500.000 دلار یا معادل لیری آن که توسط وزارت خزانه داری و امور اقتصادی کشور ترکیه تأیید شود، امکان پذیر می باشد. در این روش اوراق قرضه دولتی را حداقل تا 3 سال نمی توان به فروش رساند.

سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله خرید سهام صندوق سرمایه گذاری با حداقل مبلغ 500.000 دلار یا معادل لیری آن که توسط هیئت مدیره بازار سرمایه ترکیه مورد تأیید قرار گیرد با این شرط که حداقل 3 سال اجازه فروش ندارد.

سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله سپرده های بانکی مستقر در یکی از بانک های ترکیه با حداقل مبلغ 500.000 دلار یا معادل لیری آن، با این شرط که 3 سال حق برداشت ندارد و مورد تأیید اداره تنظیم بانکداری و بانک مرکزی ترکیه قرار گیرد امکان پذیر می باشد.

مزایای مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری

  1. با مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری در یک اقتصاد قوی و رو به رشد سرمایه گذاری خواهید کرد.
  2. در مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری تفاوت و تبعیضی بین سرمایه گذاران داخلی با سرمایه گذاران خارجی مشاهده نخواهید کرد.
  3. ترکیه کشوری با موقعیت توریستی بسیار بالاست و مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری منافع زیادی دارد.
  4. با مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری اقتصادیات کمتری پرداخت می کنید؛ زیرا هزینه اقتصادیات بر شرکت ها در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر بسیار مناسب است.
  5. کشور ترکیه راه ارتباطی بین اروپا و آسیا است و با مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری به راحتی با اتحادیه اروپا و آسیا در ارتباط خواهید بود.
  6. مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری منجر به اقامت همراه با خانواده می شود.
  7. با مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری الزامی برای حضور دائمی در ترکیه نخواهید داشت و می توانید به کشور های دیگر رفت و آمد کنید.

معایب مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه دارای معایبی نیز می باشد که به اهم موارد آن در ذیل اشاره می شود:

  1. عدم ثبات سیاسی در کشور ترکیه که در سال های اخیر هم شاهد آن بوده ایم که باعث ناامنی در بازار سرمایه نیز می شود.
  2. عدم استقلال کامل قوه قضائیه و قدرت ضعیف سیستم قضایی کشور ترکیه
  3. علی رغم اینکه کشور ترکیه در کوشش است تا خود را به سطح کشور های عظیم و قدرتمند جهان برساند اما در عمل شاهد عدم ثبات در این کشور می باشیم.
  4. مبالغ سرمایه گذاری در ترکیه بسیار بالاست که با همین مبالغ می توان به سرمایه گذاری در کشورهایی چون اتریش، پرتغال، یونان و... اشاره نمود.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: مجله دلگرم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33480

به "مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری و مزایا و معایب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری و مزایا و معایب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید