مواد ضدعفونی کننده جوابگوی نیاز نیست، بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان برای تولید ماسک

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اعلام آمادگی شرکت های دانش بنیان در خصوص تهیه ماسک، گفت: اقلام بهداشتی نظیر مواد ضدعفونی کننده در سطح داروخانه های استان توزیع می شود که جوابگوی نیاز مردم نیست.

مواد ضدعفونی کننده جوابگوی نیاز نیست، بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان برای تولید ماسک

غلامرضا آهنی، امروز شنبه 17 اسفند در جمع خبرنگاران، گفت: حداقل کاری که توانسته ایم انجام بدهیم این است که از ظرفیت یکی از کارخانه های استان در خصوص تهیه مواد ضدعفونی استفاده کنیم تا الکل مورد نیاز را برای استان تأمین کنند و مواد ضدعفونی کننده دست نیز در این کارخانه نیز تولید و عرضه می شود، اما حجم آن جوابگوی نیاز مردم نیست.

به گزارش خبرنگاران، وی بیان نمود: به طور میانگین روزانه سه هزار اسپری ضدعفونی دست در بین داروخانه های استان توزیع شده و در هر داروخانه بین 40 تا 100 عدد از این محصولات تحویل داده می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: هفته گذشته حدود 3 الی 4 هزار ژل ضدعفونی نیز از طریق شرکت های پخش ژل توزیع شده و تا به امروز حدود 23 هزار اسپری ضدعفونی و حدود 4 هزار ژل ضدعفونی دست توزیع کرده ایم، اما نیاز استان بیش از این است.

تا به امروز هیچ ماسکی در داروخانه ها توزیع نشده است

آهنی با بیان اینکه همچنان پیگیر سهمیه ماسک استان هستیم و تا به امروز هیچ ماسکی در داروخانه ها توزیع نشده است، گفت: در صورت تهیه ماسک قرار بر این است از طریق شرکت های پخش ماسک ها توزیع شود که اولویت آن هم با کسانی است که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا مانند بیمارستان ها، اورژانس ها و مراکز بهداشتی درمانی هستند که واقعا دچار مشکل هستند.

وی بیان نمود: اگر ماسکی هم موجود باشد در ابتدا اولویت با این مراکز است و سپس اگر به اندازه کافی این اقلام تهیه و تأمین شود، می توانیم در خدمت مردم استان باشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اعلام آمادگی شرکت های دانش بنیان در خصوص تهیه ماسک، اظهار کرد: تمام کسانی که آمادگی تهیه و توزیع ماسک را دارند می توانند به معاونت غذا و دارو دانشگاه مراجعه کنند و ما می توانیم مجوز لازم در این خصوص را صادر کنیم.

آهنی ادامه داد: واقعیت امر این است که تا به امروز نمونه های بسیاری زیادی به عنوان نمونه به این معاونت ارجاع داده شده، اما هیچ کدام از این نمونه ها کیفیت لازم برای پارچه تهیه ماسک را نداشته است.

وی شرح داد: اگر کسی می تواند این کار را انجام دهد با کمال میل در هر ساعت شبانه روز آمادگی جوابگویی را داریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص کشف اقلام احتکار شده توسط محتکرین گفت: از تمامی سربازان گمنام امام زمان(عج) و تمامی کسانی که با تلاش شبانه روزی توانسته اند از احتکار اقلام بهداشتی جلوگیری کنند، تقدیر و تشکر کنم.

آهنی با بیان اینکه بخشی از این اقلام کشف شده به اندازه ای نیست که بتواند قابلیت عرضه داشته باشد و برخی از این کالاها تاریخ مصرف آن ها به خاتمه رسیده است، اظهار کرد: برخی دیگر از این اقلام دستکش بوده که در حال حاضر در انبار موجود است و می توان آن را برای مراکز درمانی ارسال کرد.

وی افزود: همچنین تعدادی ماسک n95 نیز در بین این اقلام کشف شده موجود بوده که در واقع در بین مراکز بهداشتی در حال توزیع است و با توجه به اینکه هر حکمی که از سوی قضات مراجع قضایی صادر شود آن دستور را اجرا خواهیم کرد، اما حجم کشفیات که در استان اجرا شده بسیار اندک است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه به عنوان نمونه تا کنون 1000 عدد ماسک کشف شده که این تعداد بسیار ناچیز در مقابل نیاز استان بوده، یادآور شد: اگر چنانچه اقلام کشف شده بتواند نیاز استان را تا حدودی برطرف کند، علاوه بر مراکز بهداشتی درمانی می توان آن را در میان مردم استان توزیع کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21381

به "مواد ضدعفونی کننده جوابگوی نیاز نیست، بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان برای تولید ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد ضدعفونی کننده جوابگوی نیاز نیست، بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان برای تولید ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید