موسوی: اولویت مجلس، شفافیت است ، مجلس شفاف مانع لابی گری است

به گزارش بلاگ پو، نماینده تهران در مجلس گفت: نمایندگان مجلس یازدهم دنبال شفاف سازی مجلس هستند، زیرا اگر مجلس شفاف نباشد تبدیل به یک مکان لابی و فساد خواهد شد.

موسوی: اولویت مجلس، شفافیت است ، مجلس شفاف مانع لابی گری است

سید نظام الدین موسوی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: شفافیت یک امر ضروری در حاکمیت است یعنی اگر شفافیت وجود داشته باشد بستر های فساد و زد و بند بسته خواهد شد و دیگر شاهد فسادی در جامعه نیستیم.

وی ادامه داد: شفافیت باعث می شود تصمیمات در یک اتاق شیشه ای و نمایان گرفته شود نه در یک اتاق تاریک و بسته که باعث فساد و رانت خواری شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعلام وصول شفافیت آرای نمایندگان در مجلس گفت: یکی از دغدغه های نیرو های انقلابی مسئله شفافیت است که در تمام ابعاد حاکمیتی دنبال آن هستند تا مانع شکل گیری فساد در جامعه و نظام شوند.

موسوی شرح داد: نمایندگان مجلس یازدهم دنبال شفاف سازی مجلس هستند، زیرا اگر مجلس شفاف نباشد تبدیل به محل لابی و فساد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که نمایندگان مجلس قبل از انتخابات بیان کردند که قصد شفاف سازی مجلس و علی الخصوص شفافیت آرا را دارند این اتفاق در روز های اولیه مجلس یازدهم به وقوع پیوست تا مجلسی عاری از لابی و فساد داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: طبق این لایحه که قرار است در کمیسیون مربوطه بررسی شود تمام آرای نمایندگان شفاف خواهد شد. به جز مواقعی که با نظر نمایندگان آرا به صورت محرمانه اخذ شود.

موسوی با بیان اینکه اولویت اکنون مجلس، شفافیت است، بیان داشت: تمام نمایندگان مجلس یازدهم اتفاق نظر دارند که این طرح هرچه سریع تر به صحن علنی مجلس بیاید تا باعث شفاف شدن مجلس شود.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28092

به "موسوی: اولویت مجلس، شفافیت است ، مجلس شفاف مانع لابی گری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: اولویت مجلس، شفافیت است ، مجلس شفاف مانع لابی گری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید