مونوکروماتیک, سبکی تک رنگ در دکوراسیون داخلی

به گزارش بلاگ پو، امروزه در بحث ساختمان سازی دو موضوع ساخت و طراحی داخلی از اهمیت بالایی در بین معماران و طراحان برخوردار است. ساختمانی که تمام اصول مهندسی در مراحل ساخت آن رعایت شده است اما طراحی داخلی آن بر اساس اصول دکوراسیون داخلی و طرح های نوین صورت نگیرد از نظر زیباشناسی جلوه ای مطلوب نخواهد داشت. با این وصف میتوان به اهمیت طراحی داخلی در خانه های امروزی پی برد و با آگاهی از انواع سبک ها و اصول آن اقدام به طراحی دکوراسیون خانه نمود.

مونوکروماتیک, سبکی تک رنگ در دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون منزل بر اساس انواع سبک های طراحی داخلی مانند کلاسیک, مدرن, سنتی, باروک, مونوکروماتیک و … صورت میگیرد. طراحان داخلی بر اساس سلیقه صاحب خانه ها و فضای مورد نظر اقدام به طراحی دکوراسیون مینمایند و یکی از سبک ها یا تلفیقی از آنها را در فضای خانه اعمال میکنند. در نوشته های پیشین به بررسی خصوصیات انواع سبک های دکوراسیون داخلی پرداخته شد. هم اکنون در این نوشته ما قصد دارد تا سبک مونوکروماتیک یا سبک تک رنگ را به علاقمندان طراحی داخلی معرفی نماید. با ما همراه باشید.

مونوکروماتیک یکی از سبک های دکوراسیون داخلی ست که اجرای آن نسبت به سایر سبک ها آسان تر میباشد. این سبک با ایجاد تعادل از طریق کنار هم قرار دادن اشیاء تک رنگ همراه است. در سبک مونوکروماتیک از یک رنگ در طیف های تیره تا روشن استفاده میشود و انتخاب المان ها بر اساس یک رنگ مشخص صورت میگیرد. انتخاب رنگ در طراحی به این سبک بر اساس روحیات افراد انجام میشود. برخی افراد رنگ های شاد و پرانرژی را میپسندند و برخی دیگر رنگ های آرام بخش و ملایم را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب میکنند.

ساده ترین راه برای ایجاد فضایی سرشار از هارمونی استفاده از الگوی مونوکروماتیک است. با دانستن اصول استفاده از رنگ های مونوکروماتیک و رازهای به کار بردن آنها میتوانید به راحتی فضایی زیبا و جذاب خلق کنید. واژه مونوکروماتیک از نظر ادبی به معنای تک رنگ است اما در دکوراسیون داخلی به معنای استفاده از یک رنگ واحد در طیف های تیره تا روشن برای ایجاد فضایی زنده میباشد.

سبک مونوکروماتیک مناسب فضای کوچک است زیرا استفاده از سایه و تن های مختلف یک رنگ خاص باعث میشود فضا بزرگتر جلوه کند. جذاب ترین و لذت بخش ترین روش برای تکمیل الگوی رنگ در این سبک اضافه نمودن بافت و چاپ است. بافت به سطح ناهموار اتاق جذابیت و زیبایی میبخشد و باعث ایجاد سایه روشن در سطوح تک رنگ میشود. کوسن ها, فرش و پرده عناصر خوبی برای اضافه نمودن بافت به فضا هستند.

اضافه نمودن چاپ های تک رنگ نیز از نظر بصری زیبایی بی نظیری در دکوراسیون فضا ایجاد میکند. برای ایجاد تنوع میتوان یک رنگ خنثی به پالت رنگ های غیرخنثی اضافه نمود, بنابراین با اضافه نمودن رنگ های سیاه و سفید به رنگ اصلی میتوان فضای اتاق را زنده تر جلوه داد. اگر از اصول کاربرد الگوهای رنگی آگاه باشید میتوانید صندلی ها, بالشتک ها و پرده ها را با چاپ های تک رنگ انتخاب کنید. الگوها بهترین روش برای ایجاد عمق به پالت رنگی در سبک مونوکروماتیک هستند اما باید آنها را به طور محدود استفاده نمائید اگر خواهان یک دکوراسیون ساده و سرشار از هارمونی هستید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16827

به "مونوکروماتیک, سبکی تک رنگ در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

1 کاربر به "مونوکروماتیک, سبکی تک رنگ در دکوراسیون داخلی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونوکروماتیک, سبکی تک رنگ در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید