جابجایی فرهنگیان به صورت شفاف انجام شد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: کوشش شد برای سال تحصیلی پیش رو جابجایی فرهنگیان به صورت شفاف انجام گردد، فرهنگیان از دو سال گذشته به صورت پلکانی جابجا شدند و سال جاری هم با انتقالی 529 فرهنگی موافقت شد.

جابجایی فرهنگیان به صورت شفاف انجام شد

فرحناز قائدامینی 9 شهریورماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث تامین مسکن فرهنگیان در شهرکرد، اظهار کرد: باتوجه به پیگیری های اجرا شده اراضی منطقه 40 منظریه که برای احداث مسکن فرهنگیان در نظر گرفته شده بود، آماده سازی زمین ها انجام نشده و این مسئله مورد مطالبه فرهنگیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث بازگشایی مدارس در سال تحصیلی نو، اسم کرد: سال گذشته و نیمی از سال تحصیلی سال 1398- 1399 آموزش ها به صورت مجازی دنبال شد، امسال باتوجه به شرایط باید مهر متفاوتی داشته باشیم، آموزش ها باید به گونه ای باشد که کاستی های آموزش مجازی را جبران کند.

وی تاکید نمود: در سال تحصیلی جاری به پروژه مهر به اسم یک ابر پروژه نگاه می کنیم، زیرا این پروژه اساس فعالیت مجموعه آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی است، اگر نتوانیم این پروژه را به خوبی رقم بزنیم، قطعا در اجرای مابقی برنامه ها با مشکل روبرو می شویم.

قائدامینی با بیان اینکه به گفته کارشناسان حوزه آموزش آسیب تعطیلی مدارس به مراتب بیش تر از آسیب ویروس کرونا است، یادآور شد: ترک تحصیل، آسیب های روانی و افت تحصیلی از آسیب های آموزش مجازی است و باید تا آن جایی که شرایط اجازه می دهد آموزش را به صورت حضوری انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پروژه مهر یک پروژه برون سازمانی است و برای اجرای آن احتیاجمند مشارکت همگانی هستیم، باید باتوجه به شرایط، برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام دانش آموزان در پایه های تحصیلی، گفت: برای سال تحصیلی 1400-1401 یک سیستم یکپارچه برای ثبت نام راه اندازی شد، ثبت نام میان پایه به صورت اتوماتیک انجام شد، در پایه دبستان هم پوشش ثبت نام به 96 درصد رسیده است، اما در پایه های ورودی مانند هفتم و دوازدهم به دلیل اعلام نشدن نتایج آزمون های مدارس نمونه، استعدادهای درخشان، شاهد و ... ثبت نام به تعویق افتاد، اما از چند روز گذشته ثبت نام تسریع شده است.

قائدامینی اضافه نمود: در بحث ثبت نام کتب درسی از تعداد یک میلیون و 860 هزار جلد کتاب درسی مورد احتیاج ثبت نام شده، حدود یک میلیون و 750 هزار و 795 جلد کتاب وارد استان شده است و یک میلیون و 522 هزار و 314 کتاب به منطقه ها ارسال شد، به مدارس اعلام شده ثبت نام کتب درسی دانش آموزان بازمانده را از هزینه مدارس انجام دهند، کتب درسی مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش هم از 25 شهریور توزیع می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش از سال های گذشته مشهود بوده است، شرح داد: امسال 1683 نیروی فرهنگی بازنشسته می شوند، برای 7888 کلاس درس دولتی احتیاج به معلم داریم که بخشی از این نیروها به وسیله نیروهای حق التدریس، نیروهای طرح امین، دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 به صورت پیمانی جبران می گردد، در سال تحصیلی نو 1890 نیروی فرهنگی کمبود داریم.

وی اعلام کرد: کوشش شد برای سال تحصیلی پیش رو جابجایی فرهنگیان به صورت شفاف انجام گردد، فرهنگیان از دو سال گذشته به صورت پلکانی جابجا شدند و امسال هم با انتقالی 529 فرهنگی موافقت شد، بعلاوه با انتقال دائم فرهنگیان شاغل در سایر استان ها موافقت کردیم تا سهمیه نوی به استان اختصاص پیدا کند.

قائدامینی در مورد سهمیه جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری، گفت: برای امسال سهمیه جذب دانشجو در استان 288 نفر بود که در حال حاضر 459 نفر برای بحث مصاحبه و پذیرش فراخوان شده اند تا از بین این افراد واجدان شرایط یرای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات اجرا شده در بحث تعمیر و تجهیز مدارس، اسم کرد: حدود پنج میلیارد تومان به وسیله خیرین به این مباحث اختصاص یافت، بعلاوه نوسازی و تجهیز مدارس هم در این خصوص اقدامات خوبی را صورت داده است.

73.1 درصد فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری واکسینه شده اند

در ادامه جلسه فخرالدین اسدی- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در مورد فرآیند واکسیناسیون فرهنگیان در برابر بیماری کرونا، اظهار کرد: حدود 17 هزار و 571 فرهنگی در استان واجد شرایط دریافت واکسن کرونا بودند، واکسیناسیون دوز اول این قشر از 9 مردادماه شروع و به مدت 17 روز ادامه یافت، اکنون هم مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان شروع شده است.

وی اعلام کرد: در مرحله اول واکسیناسیون فرهنگیان 12 هزار و 845 نفر دوز اول واکسن را دریافت نموده اند، که پوشش واکسیناسیون در مرحله اول به 73.1 درصد رسید، بیش ترین پوشش مربوط به شهرستان شهرکرد با 86.1 درصد و کمترین مربوط به شهرستان بن با 40.2 درصد است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53589

به "جابجایی فرهنگیان به صورت شفاف انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابجایی فرهنگیان به صورت شفاف انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید