نماینده جمهوریخواه آمریکا خواهان عزل ترامپ از قدرت شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، شمار فزاینده ای از قانونگذاران کنگره- شامل رهبران حزب دموکرات در دو مجلس سنا و نمایندگان - خواهان برکناری دونالد ترامپ از قدرت به وسیله استیضاح یا استناد به اصلاحیه 25 اُم قانون اساسی شدند.

نماینده جمهوریخواه آمریکا خواهان عزل ترامپ از قدرت شد

این تصمیم قانونگذاران در واقع واکنشی است به نقش ویژه ترامپ در تحریک هواداران خود به برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل کنگره در روز چهارشنبه و سپس ترغیب آنان به یورش به درون ساختمان کنگره که سبب شد نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال و معرفی رسمی چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا با وقفه ای 6 ساعته روبرو گردد.

علاوه بر چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنا و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که خواهان برکناری فوری ترامپ از مسند ریاست جمهوری شده اند، یکی از اعضای جمهوریخواه کنگره نیز به این کمپین پیوست.

آدام کینزینگر نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینوی به عنوان یکی از منتقدان رئیس جمهور خواهان استناد به اصلاحیه 25اُم قانون اساسی آمریکا شد و روز پنج شنبه در یک پیغام ویدئویی گفت که رئیس جمهور باید همین حالا داوطلبانه یا غیر داوطلبانه از ریاست قوه مجریه کناره گیری کند.

شایان ذکر است که استناد به اصلاحیه 25 اُم قانون اساسی مایک پنس معاون رئیس جمهور و اکثریت اعضای کابینه دولت آمریکا را ملزم می نماید که در اقدامی بی سابقه به برکناری ترامپ از قدرت به دلیل عدم توانایی وی در اَدای وظایف و اختیارات مقام خود رأی موافق دهند.

لازم به ذکر است که روز گذشته (چهارشنبه) همزمان با برگزاری نشست گنکره برای تأیید آرای الکترال انتخابات 2020 آمریکا، دونالد ترامپ با ارسال پیغام هایی در توئیتر و فیس بوک حامیان خود را به برگزاری تجمع اعتراضی در برابر کنگره و اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می خواند، دعوت کرد.

در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور چهار تن کشته شدند که به گفته پلیس، تمام کشته شدگان از هواداران دونالد ترامپ بودند. همچنین تا به امروز پلیس آمریکا 52 نفر را در این اعتراضات بازداشت نموده اند.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41515

به "نماینده جمهوریخواه آمریکا خواهان عزل ترامپ از قدرت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده جمهوریخواه آمریکا خواهان عزل ترامپ از قدرت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید