نگاهی به شرایط مالی شرکت های فناوری در امسال

به گزارش بلاگ پو، عرضه آیپد مینی و آیپد ایر بروز شده در اوایل امسال میلادی نه فقط شرایط مالی اپل بلکه کل بازار تبلت را بهبود بخشیده. هرچند در این گزارش به تعداد دقیق تبلت های عرضه شده از سوی پنج شرکت برتر و سهم آنها از بازار اشاره نشده اما اپل با قدرت جایگاه نخست را حفظ نموده و هواوی و سامسونگ نیز در رتبه های بعدی قرار دارند. پیشتر موسسه استراتژی آنالیتکیس از سهم 25.8 درصدی آیپد ایر از کل بازار تبلت خبر داده بود اما در طول سه ماهه اول 2019 احتمالا این سهم به مراتب بیشتر شده است.

نگاهی به شرایط مالی شرکت های فناوری در امسال

علاوه بر تبلت های تازه اپل، سری مدیا پد هواوی نیز در بهبود بازار نسبت به چارک پایانی 2018 نیز نقش داشته، هرچند بازار تبلت نسبت به سه ماهه اول 2018 حدود 12.9 درصد کوچکتر شده؛ خبر بدتر اما این است که پیش بینی ها حاکی از رکود بیشتر در سه ماهه دوم 2019 است.

طبیعتا اپل تنها ستاره نمایش پیروز چارک آغازین 2019 نبوده و هواوی با جهشی قابل توجه از رتبه چهارم به دوم رسیده است. شاید رکود جهانی به کمپانی چینی اجازه ندهد این سطح از فروش تبلت و موبایل را حفظ کند اما عملکرد پیروز آنها بی تردید زنگ خطر را برای سامسونگ و اپل به صدا درآورده است.

در نهایت باید به پیشرفت مایکروسافت از رتبه ششم به چهارم و پشت سر گذاشتن لنوو اشاره نمود. کمپانی ردموندی احتمالا به لطف سرفیس این موقعیت را حفظ خواهد نمود. آمازون هم سه ماهه اول عملکرد چندان خوبی نداشت و احتمالا در فصل جاری هم حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 68619

به "نگاهی به شرایط مالی شرکت های فناوری در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به شرایط مالی شرکت های فناوری در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید