نیروهای متخصص برای نگهداری از سالمندان آموزش داده شوند

به گزارش بلاگ پو، استاندار فارس گفت: نیروهای متخصص برای نگهداری از سالمندان آموزش داده شوند.

نیروهای متخصص برای نگهداری از سالمندان آموزش داده شوند

به گزارش ا، عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده با تاکید بر اینکه مباحث مطرح شده در این جلسه احتیاجمند ترکیبی از اندیشه و تفکر و تبلور آن در برنامه و عمل است.

او بیان نمود: بی تردید هزینه برگزاری این جلسات قابل توجه است؛ بنابراین خروجی و نتیجه جلسات باید در عمل قابل لمس و ارزیابی باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه ساختار جمعیتی با تقویت شاخص های بهداشتی، تغذیه، درمان و ... با افزایش سن روبرو است، مطرح نمود: جامعه سالمند که امروز اغلب از نیرو های کارآمد و متخصص تشکیل شده سرمایه ارزشمندی محسوب می گردد که احتیاج های جسمی و روحی این جامعه نیز همچون اقشار دیگر باید مورد توجه باشد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه نباید واقعیت های زندگی امروز را نادیده گرفت، اظهار کرد: به رغم اینکه در فرهنگ حاکم بر جامعه ایرانی، اسلامی ما روابط عاطفی و خانوادگی صندلی ارزشمندی دارد، با مکانیکی و ماشینی شدن زندگی این روابط کم رنگتر می گردد از این رو باید ساز و کار هایی برای تامین احتیاج های سالمندان متناسب با شرایط فعلی زندگی در نظر گرفته گردد.

او تاکید نمود: اقدامات و گام هایی که به عنوان تمهید در این راستا اندیشیده می گردد، باید در ابعاد علمی و عملی باشد.

استاندار فارس ادامه داد: در تدوین برنامه برای سالمندان جامعه مواردی از جمله تربیت و آموزش نیروی متخصص و فراوری برنامه هایی که سالمندان در برگزاری آن ها مشارکت داشته باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رحیمی با بیان اینکه طبیعتا در مناطقی که زیرساخت های توسعه و اشتغال فراهم است شاهد رشد جمعیت جوان خواهیم بود، از سازمان برنامه و بودجه خواست بنا به وظیفه ذاتی این سازمان و با محور قرار دادن طرح آمایش سرزمین به تدوین برنامه هایی بپردازد که تعادل در ایجاد چنین زیرساخت هایی در همه مناطق را در پی داشته باشد.

او بیان نمود: البته در نظر دریافت این تعادل و توازن به معنی نادیده دریافت پتانسیل های خاص مناطق مختلف نیست.

استاندار فارس از سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی خواست با انجام تحقیقات و مطالعات مورد احتیاج راه حل های عملیاتی مناسب با ساختار جامعه برای سالمندان را تدوین نمایند.

م

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15885

به "نیروهای متخصص برای نگهداری از سالمندان آموزش داده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای متخصص برای نگهداری از سالمندان آموزش داده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید