هدفون های گوگل، رقبای جدید اپل

به گزارش بلاگ پو، گوگل با رونمایی از جدیدترین هدفون های بی سیم گوشواره ای خود یعنی Pixel Buds، رقابت تنگاتنگی را با ایرپادهای اپل(AirPods) آغاز کرده است و حتی برخی معتقدند شاید بتواند با این محصول، در امریکا نیز جای پای خود را محکم کند

هدفون های گوگل، رقبای جدید اپل

گوگل برای نخستین بار در سال 2017 به عرصه طراحی و تولید Pixel Buds وارد شد و باوجود توانمندی های بالا، به دلیل وایرلس نبودن و وجود سیم های دست و پاگیر نتوانست همپای ایرپادهای اپل در بازار جهانی باقی بماند. حالا گوگل در نمونه جدید هدفون های ایرباد(earbuds) خود این مسائل را رفع کرده است. در نمونه جدید سیم ها از بین رفته اند و عملاً هدفون های بی سیم به شمار می فرایند و براحتی در گوش جای می گیرند.

هرچند این ایربادها از تکنولوژی حذف صداهای مزاحم بی بهره هستند اما می توانند تا حدودی صداهای اطراف را تعدیل کنند. سنسورهای موجود در این هدفون های ایرباد(earbuds) به محض اینکه تشخیص دهد در حال صحبت کردن تلفنی با کسی هستید میزان صدای اطراف را کاهش می دهد. همچنین اگر صدای اطراف زیاد باشد، صدای موزیک را بالاتر می برد که البته گوگل این قابلیت را مشابه تغییر اتوماتیک نور و درخشندگی صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود می داند.

Pixel Budsهای گوگل درست مانند نمونه قبلی به دستیار صوتی گوگل مجهز هستند و کاربر می تواند با فرمان صوتی درخواست پخش موسیقی داشته باشد یا جهت یابی از طریق گوگل مپ رادرخواست کند. همچنین این دستیار صوتی می تواند شرایط آب و هوا، ترافیک و...را به اطلاع کاربر برساند یا پیام های متنی را برای او بخواند. ازسوی دیگر این هدفون گوشواره ای وایرلس می تواند تا 40زبان مختلف را برای کاربر ترجمه کند و البته وجود نرم افزاری که می تواند در لحظه زبان ها را ترجمه کند خبر خوشی برای توریست ها، تجار و... است. این ترجمه با کمک گوگل ترنسلیت روی گوشی های هوشمند پیکسل انجام می شود و درواقع می توان گفت که یک مترجم شخصی پنهان در گوش به شمار می رود.

کاربر با فشردن و نگه داشتن گوشی سمت راست به عنوان مثال می گویید می خواهم ژاپنی صحبت کنم، اسپیکر گوشی ترجمه صحبت های شما را به ژاپنی پخش می کند وقتی صحبت دوست ژاپنی شما تمام شد حرف های اورا به زبان مادری در گوشتان برای شما پخش می کند. درباره باتری این هدفون های گوشواره ای بی سیم نیز باید گفت با هر بار شارژ می توان تا 5ساعت براحتی از آنها استفاده کرد و به موسیقی گوش داد.

البته گوگل تنها کمپانی نیست که وارد عرصه رقابت با اپل در زمینه هدفون های کوچک بی سیم شده و از دیگر برندها می توان به سامسونگ، آمازون و OnePlus اشاره کرد که هریک نمونه های مناسبی ارائه کرده اند اما تحلیلگران معتقدند با توجه به تعداد دستگاه های اندرویدی جهان، گوگل با محصول جدید خود می تواند حتی اپل را نیز پشت سر بگذارد. هم اکنون تنها نمونه سفیدرنگ Pixel Buds در امریکا با بهای 179دلار موجود است و در ماه های آینده در سایر نقاط جهان نیز در دسترس خواهد بود. گوگل یادآور شده است برخی رنگ های دیگر ازجمله سیاه، نارنجی و سبز نیز تولید خواهد شد تا همه سلیقه ها را بتواند پوشش بدهد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25332

به "هدفون های گوگل، رقبای جدید اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفون های گوگل، رقبای جدید اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید