هدفگذاری 15 درصدی برای کاهش تصادفات جاده ای سال 98 در گیلان

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای ترافیک و ایمنی راه ها که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گردید با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی مطلوب از مسافران نوروزی در استان گیلان، اظهار کرد: مهمترین بحث در این زمان معضل ترافیک است.

هدفگذاری 15 درصدی برای کاهش تصادفات جاده ای سال 98 در گیلان

سالاری با بیان اینکه عمده کارها در ایام نوروز بر عهده نیروی انتظامی است، اضافه کرد: استان گیلان در ایام نوروز استان پرترافیک بوده لذا باید در زمینه نظارت و بازرسی به گونه ای عمل گردد که در ترددها اخلال ایجاد نگردد.

وی با اشاره به اینکه خدمات بین راهی و بهداشتی در جهت باید توسط راهداری و میراث فرهنگی پیگیری جدی گردد، گفت: اقدامات باید به گونه ای باشد که مسافران با ورود به استان گیلان دغدغه ای برای برطرف نیازهای خود نداشته باشند.

استاندار گیلان همچنین در زمینه سوخت و سرویس های بهداشتی نیز توصیه کرد می توانیم از کانکس های سیار برای این موضوع استفاده کنیم تا شاهد مسئله ای نباشیم، بیان نمود: برخورد مناسب با مسافران در هنگام اعمال قانون از سوی پلیس راهور بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سالاری بر لزوم وجود آمادگی و تقویت امداد جاده ای تاکید نمود و گفت: نظارت بر بازار یکی از نکات مهمی است که هم برای مردم گیلان و هم مسافران اهمیت دارد و دستگاه های ناظر باید به دقت در این زمینه اقدام نمایند.

وی در ادامه توجه به مسائل بهداشتی، بازرسی از هتل ها، اماکن اقامتی و تفرجگاه ها نیز تأکید و خواهان نظارت بر آنها در طول ایام نوروز شد، توضیح داد: باید در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی در ایام نوروز نیز با برگزاری جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی و هنری اقدام شده و فرمانداران نیز توجه ویژه ای انجام گردد.

استاندار گیلان با بیان اینکه میزان تصادفات کاهش یافته اما نیازمند توجه بیشتر در این زمینه هستیم، اضافه کرد: در زمینه رانندگی و کاهش تصادفات رانندگی نیازمند فرهنگ سازی هستیم. وجود دوربین های نظارتی نیز در این زمینه می تواند تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به هدفگذاری 15 درصدی برای کاهش میزان تصادفات جاده ای سال 98، گفت: سند تهیه و تدوین گردد که در آن وظیفه همه دستگاه ها مشخص شده تا از موازی کاری جلوگیری گردد.

سالاری از مخابرات خواست که در ایام تعطیل همانند سال گذشته پیغام هایی با موضوعات آموزشی و فرهنگی مسافران که به استان گیلان سفر می نمایند ارسال کند، توضیح داد: فرماندار نیز باید همکاری و هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در ایام تعطیل داشته باشد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5315

به "هدفگذاری 15 درصدی برای کاهش تصادفات جاده ای سال 98 در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفگذاری 15 درصدی برای کاهش تصادفات جاده ای سال 98 در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید