هشدار درباره افزایش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه

به گزارش بلاگ پو، معاون دبیرکل شورای امنیت روسیه با هشدار نسبت به افزایش قابل توجه واحدهای نظامی آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای غربی این کشور، هدف از ایجاد ساختارهای سایبری ناتو در منطقه بالتیک را حمله و از کار انداختن تاسیسات مهم و راهبردی روسیه نامید.

هشدار درباره افزایش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل پاپوف معاون دبیرکل شورای امنیت روسیه در مصاحبه با کراسنایا زوزودا (ستاره سرخ)، روزنامه داخلی وزارت دفاع این کشور بیان کرد که ناتو در حال نزدیک کردن نیروهای نظامی خود به مرزهای روسیه است.

به گفته وی، تعداد واحدهای واکنش سریع ناتو در چارچوب تحقق دکترین نظامی این سازمان، طی دو سال گذشته از 25 تا 40 هزار نیرو افزایش یافته است. پاپوف یادآور شد: در منطقه دریای بالتیک گردان های نیروهای تاکتیکی ناتو با ترکیب بین المللی که تعداد آنها به هزاران نیروی نظامی می رسد، مستقر شده اند.

به گفته نایب رئیس شورای امنیت روسیه، ابتکارعمل آمریکا تحت عنوان 3 تا 30 که آمادگی برای استفاده از 30 گردان مکانیزه، 30 اسکادران هوایی و 30 کشتی نظامی کشورهای عضو ناتو ظرف مدت 30 روز را مورد توجه قرار داده، در حال تحقق است.

این مقام نظامی همچنین یادآور شد که سیستم انتقال ترانس -آتلانتیکی نیروهای نظامی از آمریکا و کانادا به اروپا برای تقویت گروه های نظامی متحدانشان در نزدیکی مرزهای روسیه که در دوران جنگ سرد وجود داشت، باردیگر در حال تحقق است. وی گفت، در جهت رهبری موثر گروه های نظامی در جبهه شرقی(یعنی در نزدیکی مرزهای روسیه) پیمان آتلانتیک شاقتصادی در حال ایجاد ستاد عملیاتی چندملیتی شمال برای مدیریت نیروهای پیاده و موتوریزه دانمارک است.

پاپوف همچنین بیان کرد، ایجاد ساختارهای سایبری ناتو در کشورهای منطقه دریای بالتیک صرفاً برای حمله به تاسیسات مهم و راهبردی روسیه با هدف از کار انداختن این مراکز است.

وی یادآور شد که فضای اطلاعاتی جهانی ازهم اکنون از سوی بسیاری از کارشناسان، به طور گسترده بعنوان عرصه ای برای اقدامات نظامی به رسمیت شناخته شده است. در این رابطه آمریکا و متحدانش در ناتو به فعال شدن اقداماتشان در فضای سایبری و به دست آوردن کنترل بر این عرصه توجه زیادی دارند.

این مقام روس اضافه کرد: ایجاد مرکز ارتباطات راهبردی ناتو در ریگا و همچنین مرکز متحدکننده اقدامات در زمینه دفاع سایبری در تالین، دقیقا در این جهت گیری و به منظور اجرای جنگ اطلاعاتی گسترده به وجود آمده اند.

نائب رئیس شورای امنیت روسیه شرح داد: اصلی ترین هدف ساختارهای نامبرده هم غیر فعال کردن تاسیسات مهم و راهبردی دشمنان بالقوه و در وهله نخست روسیه، از جمله سیستم های ادارات دولتی، موسسات اقتصادی، شرکت های بزرگ، نیروگاه های فراوری کننده انرژی، ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ها است تا تمامی فعالیت ها در روسیه یا هر کشور دیگری که دشمن ناتو محسوب می گردد، فلج گردد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5421

به "هشدار درباره افزایش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره افزایش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید