همه چیز درباره آبشارهای دوقلوی دیتین و بن گینوگ

به گزارش بلاگ پو، آبشارهای دیتین و بن گیوک | Ban Gioc detian falls

طبیعت سرزمین چین بسیار اعجاب آور و زیباست. از بیابان مرگ تا زیباترین دشت های این کشور همگی از دیدنی ترین مظاهر طبیعی هستند که نه تنها در این کشور در جهان وجود دارند. یکی از همین زیبایی های طبیعی در چین که اتفاقا با همسایه اش کشور تایوان آن را سهیم است، آبشارهای دیتین و بن گیوک است. این آبشارها در واقع دوقلو هستند و در فصول پر باران که سطح آب بالا می رود، با هم یکی می شوند! آبشارهای دیتین و بن گیوک که یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردان است، موضوعی است که ما امروز در خبرنگاران می خواهیم به آن بپردازیم پس در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

همه چیز درباره آبشارهای دوقلوی دیتین و بن گینوگ

همه چیز درباره آبشارهای دیتین و بن گیوک

از بزرگ ترین و مشهورترین آبشارهای دنیا، 2 آبشار به هم چسبیده دیتین و بن گیوک است. این 2 آبشار بسیار بزرگ در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و به این علت به آن ها آبشار دوقلو هم می گویند. با این که محوطه دیتین و بن گیوک به هم چسبیده است اما موقعیت جغرافیایی این آبشارها به گونه ای است که در مرز دو کشور همسایه یعنی چین و ویتنام قرار گرفته اند. به همین خاطر بن گیوک در ویتنام و دیتین در چین قرار گرفته است. آبشارهای دیتین و بن گیوک در فصل پر باران به یکدیگر وصل می شوند و دچار تلاقی می گردند و در عوض در فصل هایی که باران کم می بارد، این دو آبشار از هم جدا می شوند. جالب است درباره دیتین و بن گیوک این نکته را بدانید که آن ها دقیقا در بین 2 شهر دکسین (Daxin) و گوانکسی (Goungxi) جاری هستند که هر دوی این شهرها بین چین و ویتنام قرار می گیرند. دقیقا به همین خاطر است که هم ویتنام و هم چین ادعای مالکیت بر این آبشارها را می نمایند. در حال حاضر هم قسمتی از آبشار مال چین و قسمتی دیگر در مالیکت ویتنام است.

این دو آبشار که در واقع یک آبشار هستند، به مرور زمان به وسیله مرزهای انسانی که برای آن ها در نظر گرفته شده، از هم جدا شده اند و تنها چیزی که آن ها را علاوه بر انسان ها این دو آبشار را از هم جدا نگه می دارد؛ مرز گیاهی است که با سنگ و درخت به مرور زمان در این منطقه به وجود آمده است. در واقع تنها راه متصل شدن این 2 آبشار که به آن ها دو خواهر هم می گویند، تنها به وسیله تنگه تانگلاین میسر می گردد. جریانات تاریخی که در حول و هوش این دو آبشار رخ داده، بسیار جالب است. از آن جایی که یکی از نقاط درگیر جنگ در ویتنام همین شهر کائوبنگ بوده است، این منطقه برای مدت ها محل جنگ و درگیری بوده. اگر از جاده مرزی بالاتر بروید، یادبودهای بسیاری را در این منطقه خواهید دید. برای این که چین و ویتنام سهم خود را از این آبشار جدا نمایند، سنگ هایی را به عنوان علامت در ضلع شمالی آبشار قرار داده اند. حال ما این دو آبشار را از دو قسمت مختلف در چین و ویتنام مورد آنالیز قرار می دهیم.

آبشار دیتین در چین

آبشار دیتن یکی از قل های مجموعه آبشارهای دیتین و بن گیوک است که در چین قرار گرفته است. دیتین را با عنوان بزرگ ترین و زیباترین آبشارهای موجود در قاره آسیا قرار گرفته است. به همین خاطر این آبشار دارای رتبه چهارم بزرگ ترین آبشار در مرز بین المللی نیاگارا، ایگوازو و ویکتوریا شناخته می گردد. این آبشار دارای عرض 200 متری و ارتفاع 70 متری دارد. بافت گیاهی که در اطراف این آبشار وجود دارد باعث شده است تا این آبشار در فصول کم باران به 2 و در فصول پر باران به 3 آبشار مستقل تقسیم گردد که ارتفاع بلندترین آن ها حتی به 30 متر هم می رسد. کسانی که برای تفریح به این آبشار می آیند، معمولا برای تفریحات مختلفی آبشارهای دیتین و بن گیوک را انتخاب می نمایند که ما در ادامه بعضی از آن ها را به شما می گوییم.

  • در کنار دریاچه ای که این آبشار به آن می ریزد، قایق هایی از جنس بامبو قرار دارند که می توانید آن ها را کرایه کرده و قایق رانی نمایید. توجه داشته باشید که قایق های آبی برای چین هستند. هزینه اجاره قایق ها به دلار از شما گرفته می گردد.
  • اگر می خواهید تا در کنار دریاچه شنا کنید، باید بدانید که در اطراف آبشار این کار ممنوع است و در عوض شما می توانید به استخر کوچکی که در سمت چپ آبشار مرکزی قرار گرفته است بروید و در آن قسمت شنا کنید.
  • از جاذبه گردی های رایگانی که در اطراف این آبشار می توانید انجام دهید این است که در محوطه آن به گردش و قدم زدن بپردازید. کسانی که به این آبشار سفر کرده اند در خاطرات سفر خود این کار را یکی از دلپذیرترین کارهایی که می توانسته اند انجام دهند، معرفی کرده کرده اند.
  • برای رفتن به این آبشار و جاذبه اهای اطرافش همراه داشتن کفش مناسب و لباس های اضافی یکی از وسایل واجب است که باید حتما به همراه داشته باشید.
  • یکی از فعالیت های جالبی که در آبشارهای دیتین و بن گیوک از چین می توان انجام داد، غار نوردی است. یکی از بهترین غارها، غار نوگوم ناگو است که در فاصله چند کیلومتری آبشار و در قسمت غربی آن قرار گرفته است. در این غار می توانید تا قایق سواری کنید و از جاذبه های طبیعی این غار لذت ببرید.
  • محیط اطراف این 2 آبشار از لحاظ زمین شناسی با پوششی به نام کارت که از انحلال و ترکیب گچ، سنگ آهک و دولومیت به وجود می آید، پر شده است. البته حتی این سنگ ها هم امروزه در حال انقراض و اضمحلال هستند.
  • از سمت چین می توانید تا در کنار این آبشارها به راحتی موتور پیدا کنید و در نتیجه موتورسواری کنید. یکی از بهترین کارهایی که می توان در نزدیکی این آبشار انجام داد، موتورسواری است.
  • غیر ممکن است که شما به کنار آبشارهای دیتین و بن گیوک نروید و دست به عکاسی از محیط اطراف و سلفی دریافت از خودتان نزنید! بنابراین بهترین منظره های عکاسی برای شما بالای آبشار و پایین آن است.
  • از آن جایی که شما باید بیشتر از 3 یا 4 روز در این منطقه مستقر شوید پس، پیشنهاد ویژه ای برای شما داریم. شب ها را حتما به بازدید از آسمان زیبای شب بپردازید.

بکین WEATHER

آبشار بن گیوک در ویتنام

بیایید تا آبشار بن گیوک در ویتنام، یکی از این دوقلوها را مورد آنالیز قرار دهیم. این آبشار برای ویتنامی ها یکی از مفاخر طبیعیشان به حساب می آید. بن گیوک از مجموعه آبشارهای دیتین و بن گیوک در شمال شرقی کائوبنگ جای گرفته است. این آبشار در بالاترین نقطه 30 متر ارتفاع دارد و عرضش برابر است با 300 متر. بن گیوک را پهن ترین آبشار ویتنام نیز می دانند. در راه رسیدن به بن گیوک، باید از دره ای که در مجاورت آن واقع شده است، بگذرید. در پایین این آبشار استخری به عمق 30 متر و عرضی 200 متر به وجود آمده است و در نهایت به رودی به نام کواری سان (Quary son) می رسد. در اطراف این آبشار می توان به دیدن جاذبه های دیگر هم بروید. دریاچه تانگ هت و یا غار پک بو، غار نگو نگو، مزرعه های برنجی که در طول راه وجود دارند و دریاچه تننگ هن از جمله جاذبه های دیدنی اطراف این آبشار هستند. اگر می خواهید از این آبشار از سمت ویتنام بازدید کنید باید از 3 تا 4 روز وقت بگذارید. معمولا با توجه به عوامل مختلف بهترین زمان برای سفر به آبشارهای دیتین و بن گیوک را می توان فصل آبان تا اسفند که گل های تم گیاک ماچ می رویند، معرفی کرد. برای رفتن به سمت این آبشار می توانید با وسایل نقلیه ای همچون: ماشین، اتوبوس و یا موتور به سمت این جاذبه بروید.

برای این که با ماشین بروید، حتما راننده هم بگیرید. از هانوی تا آبشار 350 کیلومتر راه است و اگر صبح راه بیفتید، بعد از ظهر به آبشارهای دیتین و بن گیوک خواهید رسید. با موتور اگر به سمت آبشار حرکت کنید، کمی بیشتر در راه خواهید بود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که به شهری به نام بک کن بروید و شب را در اقامتگاه ها و هتل های این شهر بگذرانید. با اتوبوس هم تقریا 8 ساعت کامل را در راه هستید و پس از رسیدن به شهر، باید موتور و یا ماشین بگیرید تا به مقصدتان برسید. از آن جایی که اجاره موتور در شهر کائو بنگ سخت است، ماشین بگیرید بهتر است.

توجه کنید!

  • در بازدید از آبشار بن گیوک از طرف کشور ویتنام حتما از ساعت 6:30 تا 7 صبح و پس از صرف صبحانه راه بیفتید.
  • یادتان باشد که اگر می خواهید کاملا با محیط اطراف بن گیوک و همچنین آبشارهای دیتین و بن گیوک آشنا شوید باید طبق برنامه و در طول 3 الی 4 روزی که بالاتر گفتیم، پیش بروید.
  • در طول این چند روز شما زا دریاچه با به، خانه های قوم تی، غار پک بو، شهر کائوبنگ، دشت گل های تم گیاک ماچ، غار نگوم نگو، دریاچه تنگ هن، لنگ سون، مزارع برنج و هانوی بازدید می کنید.
  • در طول مسیرتان حتما از فروشگاه های محلی سوغاتی بخرید و تا آخرین لحظه چانه زدن را فراموش ننمایید.
  • حتما در بین غذاهایی که میل می کنید از فو چائو یا همان نودل ترش میل بفرمایید.
  • اگر می توانید موتور اجاره کنید و قصد دارید با اتوبوس سفر کنید، موتور را با خود به این شهر ببرید زیرا؛ همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم پیدا کردن موتور در این شهر بسیار ستخت است.
  • اگر برای قایقرانی به دریاچه رفتید به یاد داشته باشید که قایق های سبز رنگ، ویتنامی هستند.

نکات سفر به آبشارهای دیتین و بن گیوک

  • بهترین فصل برای سفر به آبشارهای دیتین و بن گیوک از سمت چین، در واقع همه فصل ها است. در بهار، به این اطراف این آبشار پر از شکوفه می گردد و ظاهری بسیار زیباتر به این آبشار می دهد. در تابستان از خرداد تا مرداد این آبشار به بیشترین میزان از سطح آب خود می رسد و در فصل پاییز و زمستان هم این 2 آبشار باز به هم می پیوندند.
  • برای اقامت در اطراف این آبشارها گزینه مناسبی برای شما وجود ندارد و به همین خاطر باید یکی از شهرهای اطراف را انتخاب نمایید.
  • برای رفتن به این آبشارها باید از بلیت فروشی های انتهای جاده، بلیت تهیه کنید.

اگر دوست دارید تا به چین سفر کنید، بهترین راه حلی که به شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از تور چین خبرنگاران است. شرکت هواپیمایی خبرنگاران که سابقه برگزاری بهترین تورهای مسافرتی به مقاصد خارجی را دارد، برای تابستان پیش رو، اقدام به برگزاری یکی از بهترین تورها به مقصد این کشور کرده است. اقامت در هتل های 5 ستاره، پرواز رفت و برگشت با هواپیماهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر، ویزای گروهی، ترانسفر فرودگاهی، صبحانه، راهنمای فارسی زبان، پرواز داخلی شانگهای، بیمه مسافرتی، 3 گشت ویژه به همراه ناهار و بسیاری از دیگر امکانات از جمله خدماتی است که در تور چین خبرنگاران به مسافران گرامی ارائه می گردد. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10035

به "همه چیز درباره آبشارهای دوقلوی دیتین و بن گینوگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره آبشارهای دوقلوی دیتین و بن گینوگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید