همه چیز درباره جشن بادبادک ها در تایلند

به گزارش بلاگ پو، جشن بادبادک ها در تایلند

در تایلند فصل تابستان با بادبادک بازی گره خورده است و خیلی از تایلندی ها، بادهای گرم تابستانی را به اسم بادبادهای بادبادکی می شناسند چون وزش این بادها همزمان شده است با فصل هوا کردن بادبادک ها. جشن رنگارنگ بادبادک ها در تایلند هر سال در ماه مارس (اسفند) برگزار می گردد تا بادبادک بازی که بخشی از میراث ملی این کشور است همواره زنده بماند و همچنین روابط خارجی این کشور با ملت های دیگر قوی تر گردد. هر سال تعداد زیادی از کایت ران ها و همینطور کسانی که به این ورزش علاقه دارند جذب این فستیوال می شوند. اگر می خواهید از این جشن شاد و رنگارنگ بیشتر بدانید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

همه چیز درباره جشن بادبادک ها در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

در زمان پادشاهی سوخوتای بود که به پرواز درآوردن بادبادک ها به تایلند معرفی گردید هرچند که در سال های قبل و در زمان پادشاهی چولالونگکورن هم مسابقات بادبادک بازی برگزار و به برنده آن کاپ پادشاهی اهدا می شد. تایلندی ها قرن هاست که بادبادک ها را به پرواز در می آورند و علاقه خود به این سرگرمی محبوب را در فستیوال بادبادک ها جشن می گیرند. بادبادک های هر کشور باید شکل و رنگ مخصوص به خودش را داشته باشد و با بادبادک های کشورهای دیگر فرق کند. در جشن بین المللی بادبادک ها در تایلند بیش از 20 کشور از 7 قاره با بادبادک هایی رنگارنگ و متنوع حاضر می شوند.

در جشنی که در مارس 2017 برگزار گردید اتفاق ویژه ای افتاد و بادبادکی به شکل وال با 30 تا 40 متر طول به پرواز در آمد و همه مردم را به وجد آورد. در این جشن در کنار همه کسانی که از جای جای جهان برای بادبادک بازی به تایلند آمده بودند 20 تیم ویژه از 9 کشور کویت، چین، آلمان، مالزی، سنگاپور، هلند، اندونزی، نیوزلند و تایلند بادبادک های تماشایی را در آسمان ساحل چا آم به پرواز در آوردند. در این جشن رنگارنگ و رویایی در فضایی شاد همه افراد مهارت های بادبادک بازی خود را به رخ همدیگر می کشند و با هم رقابت می نمایند. در بخش دیگری از این جشن، مسابقه ای برای انتخاب بالاترین و زیباترین بادبادک برگزار می گردد که جایزه اش برای کایت ران های جهان اهمیت زیادی دارد.

در جشن بادبادک ها نمایشی هیجان انگیز از هنر به پرواز در آوردن بادبادک ها را می بینید و اگر دلتان خواست این بادبادک ها را خودتان بسازید می توانید با شرکت در کلاس های آموزشی که در همین جشن برگزار می گردد روش درست کرن آن ها را یاد بگیرید. در گوشه ای دیگر از این فستیوال می توانید بادبادک های سنتی تایلندی را تماشا کنید و با سلیقه مردمان قدیم این کشور هم آشنا شوید. برای این که این جشن حال و هوای شادتری پیدا کند خوانندگانی معروف در آن کنسرت برگزار می نمایند و آهنگ های شاد و مهیج می خوانند. خوشی های این جشن تمامی ندارد و در قسمت های مختلف می توانید دکه هایی را پیدا کنید که به مناسبت این جشن غذاهای خوشمزه ای را می فروشند. این جشن، آخر هفته ای شاد و مفرح را برای همه کسانی که ماه مارس را برای سفر به تایلند انتخاب می نمایند می سازد.

منبع: skn.ac.th و tatnews.org

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11686

به "همه چیز درباره جشن بادبادک ها در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره جشن بادبادک ها در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید