واکنش سناتورهای روس به بازپرسی از نماینده دوما در آمریکا

به گزارش بلاگ پو، چند مقام بلندپایه پارلمانی روسیه تأکید کردند: بازداشت و بازپرسی از خانم اینگا یوماشوآ نماینده دوما در فرودگاه نیویورک، اقدامی زشت، تحریک آمیز، غیرقانونی و مغایر با اصول دیپلماتیک است و طرف روسی منتظر توضیح واشنگتن در این رابطه است.

واکنش سناتورهای روس به بازپرسی از نماینده دوما در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه، بازداشت و بازپرسی از اینگا یوماشوآ نماینده دومای دولتی این کشور در خاک ایالات متحده را وضعیتی بسیار زشت و غیرقابل قبول نامید.

پیش از این آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرده بود که خانم یوماشوآ برای شرکت در اجلاس گفت وگوی فورت راس به این کشور آمده بود که در فرودگاه شهر نیویورک، وی را به اتاق جداگانه ای برده، کلیه مدارکش را گرفته شد و سپس ماموران اف. بی.آی به مدت یک ساعت از او سئوالات نامشخص و غیرقابل قبولی کردند. پس از آن به این نماینده دوما پیشنهاد شد تا گفت وگوها به صورت غیررسمی در کافه تریای فرودگاه ادامه پیدا کند. سفارت روسیه در واشنگتن یادداشت اعتراضی به وزارت امور خارجه ایالات متحده فرستاده و خواستار توضیح درباره این برخورد شده است.

کاساچوف در صفحه فیس بوک خود نوشت: وضعیت بازداشت و بازپرسی از یکی از همتایان ما و نماینده دومای دولتی در فرودگاه شهر نیویورک را چیزی جز اقدامی زشت و غیراخلاقی نمی توان نامید. این سناتور یادآور شد که خانم یوماشوآ را سالهاست که می شناسد. وی بعنوان هماهنگ کننده گروه دوما در روابط با نمایندگان کنگره آمریکا فعالیت داشته و تلاش زیادی برای گفت وگو با مقامات پارلمانی آمریکایی انجام داده و اکنون نیز در یک ماموریت انسان محبت آمیز و طرحی مردمی به ایالات متحده سفر کرده است.

به گفته وی، سرویس های امنیتی آمریکایی به مقام افراد، ماموریت آنها، و ضعیت دیپلماتیک و قواعد مربوط به روابط بین دولت ها هیچ توجهی نداشته و هر کاری که می خواهند انجام می دهند .

فرانتس کلینتسویچ عضو ارشد کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز معتقد است، آمریکا ممکن است بازداشت این نماینده دوما توسط ماموران اف بی آی را تصادفی نامیده و وانمود کند که اتفاق خاصی نیفتاده است. در حالیکه این اقدام آمریکایی ها دقیقاً بی سابقه بوده و حتی در طول سال های جنگ سرد و زمانی که ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی با یکدیگر رویارویی سختی داشتند هم چنین برخوردی رخ نداده بود.

به گفته وی، این مسئله در شرایطی اتفاق افتاده که همین هفته گذشته دولت آمریکا برای ده تن از اعضای هیئت نمایندگی روسیه برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هم ویزا ورود به خاک این کشور را صادر نکرده بود.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در واکنش به این مسئله، اقدام ماموران امنیتی آمریکا در برخورد با این نماینده پارلمانی روسیه را اقدامی تحریک آمیز و کاملاً غیرقانونی دانسته و گفت: ایالات متحده در سال 2016 ، جنگ دیپلماتی علیه روسیه را آغاز کرده و اقدامات در این رابطه همچنان ادامه دارد که مغایر با اصول دیپلماتیک است.

اسلوتسکی یادآور شد که خانم اینگا یوماشوآ در ترکیب کمیته امور بین الملل دومای دولتی قرار داشته و مانند تمامی نمایندگان دارای پاسپورت دیپلماتیک است. وی اضافه کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم سفارت روسیه در واشنگتن ازهم اکنون به این مسئله اعتراض کرده و ما انتظار داریم توضیحات قانع کننده در این باره از سوی دولت آمریکا بشنویم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13136

به "واکنش سناتورهای روس به بازپرسی از نماینده دوما در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سناتورهای روس به بازپرسی از نماینده دوما در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید