وضعیت هوای کهگیلویه و بویراحمد طی 4 روز آینده

به گزارش بلاگ پو، سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تحلیل و آنالیز نقشه های پیش یابی وهمچنین الگوهای مختلف جوی، امروز با عبور موج کوتاه و کم دامنه در بعضی مناطق استان بارش های پراکنده پیش بینی می گردد.

وضعیت هوای کهگیلویه و بویراحمد طی 4 روز آینده

ولی بهره مند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: فردا آدینه جو آرامی را در سطح استان داریم اما از اواخر وقت شنبه با ورود سامانه بارشی فعالی طی روز یکشنبه و دوشنبه به تناوب شاهد بارش باران و گاهی اوقات رگبار و رعدوبرق شدید همراه با وزش باد شدید و در بعضی نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می گردد.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد که بیشترین فعالیت این سیستم از یکشنبه شب تا دوشنبه عصر در سطح استان باشد که بیشترین مقدار بارش در نواحی شمالی استان مثل دیشموک، قلعه رئیسی، لنده، سرآسیاب یوسفی، جاورده، زیلایی و نواحی شرقی و سردسیری استان مثل یاسوج، سی سخت، مارگون لوداب و... است.

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمود: البته مقدار بارش این سیستم نسبت به قبلی کمتر بوده و پیش بینی می گردد حداکثر بین 30تا 80 میلی متر در نوسان باشد.

بهره مند توضیح داد: با توجه به فصل بهار و تغییرات زیاد الگوی نقشه ها ممکن هست که این مقادیر کم یا زیاد گردد.

وی ادامه داد: بنابراین تغییرات نقشه ها هر روز آپدیت شده و اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد و امیدواریم که هم استانی های عزیز و دستگاه های متولی ستاد بحران آمادگی لازم را برای موج دوم بارش در فصل بهار داشته باشند.

بهره مند افزود: برهمین اساس این سامانه بارشی باعث آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و هچنین لغزندگی جاده های مواصلاتی استان و کاهش دید افقی خواهد شد که امیدواریم نکات ایمنی لازم رعایت گردد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5766

به "وضعیت هوای کهگیلویه و بویراحمد طی 4 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت هوای کهگیلویه و بویراحمد طی 4 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید