کوش آداسی، جزیره پرنده (Kuşadası)

به گزارش بلاگ پو، کوش آداسی در زبان ترکی به معنای جزیره پرنده است. این تفرجگاه ساحلی، در 90 کیلومتری جنوب ازمیر در منتهاالیه غربی ترکیه و مجاورت آب های دریای اژه واقع شده است. این شهر با دیدنی های تاریخی، سواحل شنی بی نظیر و جنگل های کاج ساحل، از مقاصد ییلاقی و تفریحی ترکیه به شمار میرود.

کوش آداسی، جزیره پرنده (Kuşadası)

کوش آداسی در تمام فصول سال جذابیت خودش را دارد. تابستان های گرم و آفتابی و زمستان های معتدل و بارانی از این ناحیه، یک منطقه سرسبز به وجود آورده است. اما بهار در کوش آداسی چیز دیگری است. لذت تجربه قدم زدن در خیابان های گل کاری شده، آب های آبی و آرام اژه، شب های زنده و رستوران های ساحلی آن قابل وصف نیستند.

در کوش آداسی دو اسکله مخصوص کشتی های توریستی و یک بندر قایق های تفریحی وجود دارد. تورهای قایق سواری صبح ها مسافرین را سوار می نمایند و تا بعدازظهر آنها را در خلیج های کوچک و بزرگ می گردانند. این منطقه آن قدر جاذبه های طبیعی دارد که می توانید تمام تعطیلات خود را صرف تماشا آنها کنید.

با اقامت در این شهر به راحتی می توانید به منطقه ها توریستی دیگر مثل پاموکاله، میلتوس، پرگاموم و... سفر کنید.

از مهم ترین جاذبه های تاریخی و تماشای این شهر و اطراف آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- افسوس

افسوس در نزدیکی شهرکی به نام سلجوق قرار گرفته است. قدمت شهر باستانی افسوس به 3000 سال قبل از میلاد بازمی گردد. این شهر یکی از شهرهای مهم تمدن روم باستان در آسیای صغیر بوده است. از افسوس به عنوان زیارتگاه سیبل اول، آرتمیس، مریم مقدس و زادگاه فیلسوف هراکلیتوس یاد می گردد. اگر به تماشای این شهر باستانی رفتید، بازدید از بازار، ادیون، پیرتانئون، میدان دومیتیانوس، چشمه پولیو، بقعه ممیوس، معبد دومیتیانوس، چشمه تراژان، حمام اسکولاستیکا، خانه عشق، کتابخانه سلسوس، تئاتر بزرگ، درب مازئوس، میتریدانس و بازار آگورا، جاده مرمر، کلیسای کنسول، باسیلیک سنت جان، خانه مریم مقدس، معبد آرتمیس و... را از دست ندهید.

2- پارک های آبی

در کوش آداسی 3 پارک آبی وجود دارد. آدالند در 4 کیلومتری و آکوا فانتزی در 6 کیلومتری کوش آداسی قرار دارند و لانگ بیچ آکواریزورت در 5 کیلومتری جنوب شهر واقع شده است. رفتن به پارک های آبی کوش آداسی مخصوصا در تابستان بسیار لذت بخش است.

4- مبارزه شترها

جشنواره تماشایی مبارزه شترهای سلجوک هر ساله در نیمه ماه دسامبر یا ژانویه برگزار می گردد. علت مبارزه شترها پیدا کردن جفتشان است، به همین علت این مراسم در فصل زاد و ولد آنها برگزار می گردد.

5- ساموس

جزیره ای یونانی است که حدود 2 کیلومتر با کوش آداسی فاصله دارد. برای رفتن به آنجا تنها می توان از قایق مسافربری استفاده کرد. ساموس دارای بازارهای محلی است. ساختمان هایش از معماری جالبی برخوردار است.

6- پارک ملی دیلک

این پارک در نزدکی کوش آداسی قرار داد. قدم زدن، پیک نیک و شنا در آن به خصوص در تابستان بسیار دلپذیر است. سواحل شمالی آن برای شنا مناسب است و در کل 4 پلاژ اصلی دارد. گردشگرانی که کودک به همراه دارند می توانند در آب های کم عمق پلاژ ایچملر، بزرگ ترین خلیج این پارک و تنها ساحل شنی آن شنا نمایند.

7- بازارهای روز

در کوش آداسی سه بازار محلی میوه و لباس وجود دارد. قیمت اجناس این بازارها نسبت به مراکز خرید نسبتا مقرون به صرفه تر است.

اگر مسافر کوش آداسی هستید، دل و جانتان را به دریا بزنید و لذت ببرید! ورزش های آبی از جمله شنا، غواصی و اسکی روی آب از تفریحات مورد علاقه همه گردشگران این منطقه هستند. در کوش آداسی مراکز غواصی زیادی وجود دارد و استاندارد تجهیزات و ایمنی غواصی بسیار فرق دارد. علاوه بر آنکه با غواصان دنیای زیر آب را تجربه می کنید، با موجودات آبی هم آشنا می شوید.

برای تماشای یک شهر رویایی، کوش آداسی در تور طبیعت و تاریخ غرب ترکیه با خبرنگاران همسفر شوید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 66532

به "کوش آداسی، جزیره پرنده (Kuşadası)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوش آداسی، جزیره پرنده (Kuşadası)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید