پارک آب و آتش، گنبد مینای تهران

به گزارش بلاگ پو، چند سالی است که تبدیل به میعادگاه تهرانی ها و حتی مسافران و گردشگرانی شده است که پا به این شهر عظیم و پاتخت ایران می گذارند. پارک آب و آتش ، اکنون، در ذهن مردم تهران و در میان خاطرت شان فصل جدیدی را باز نموده است. معماری این پل و گوشه وکنار آن که از جاذبه های خاص و نمادین برخوردار است، این پل را مانند شهری معلق در آسمان تهران نموده است و پلی بر روی یکی از معروف ترین بلوارهای تهران یعنی بلوار آفریقا زده است. چهار راه دنیا کودک به اندازه کافی معروف بود اما با وجود این پارک صندلی ویژه تری پیدا نموده است. امروز با سری به این پارک می زنیم.

پارک آب و آتش، گنبد مینای تهران

پارکی میان زمین و آسمان

این پارک با به وجود آمدنش، تعریفی جدید از پارک را در ذهن مخاطبان تهرانی و به طور کلی، ایرانی خود به وجود آورده است. دلیل این که این پارک را پارکی میان زمین و آسمان می خوانیم، به خاطر قرارگیری آن در ارتفاعات تهران است و اگر در آن قدم بگذارید می توانید با نگاه کردن به اطراف، نقاط ویژه ای را از تهران ببنید که در جاهای دیگر این شهر نمی توانید آن را رصد کنید. لازم به ذکر است که پارک آب و آتش در همسایگی پل طبیعت قرار گرفته است و این می تواند برای این که پارک آب و آتش را هم طراز با این پل معلق بخوانیم، مزید بر علت گردد. به همراه خانواده بروید و یا تنها، فرقی ندارد. می توانید از امکانات آن استفاده کنید و سرتان را با تفریحاتی که در آن است گرم کنید. اگر به همراه خانواده بروید و کودکی همراه خود داشته باشید، می توانید برای سرگرم کردنش او را به زمین اسکیت مجهزی که در پارک قرار گرفته است ببرید و برای زمانی که تنها و یا با دوستی همراه شده اید، می توانید به کافه باصفای آن بروید و پشت میزهای چوبی آن مستقر شوید و از میان منوی رنگارنگ کافه، نوشیدنی سرد و یا گرمی سفارش دهید و در میان گپ و گفت های تان، گلوی تان را تازه کنید.

پل طبیعت را بشناسیم

بد نیست حالا که سری به پارک آب و آتش زدیم به همسایه طویلش یعنی پل طبیعت هم سرکشی کنیم. یکی از شگفتی های معماری در تهران، پل طبیعت است که آن هم جز سازه های جوان در این کلان شهر به حساب می آید. پل طبیعت با شعار محیط زیستی و نمادی برای حفاظت از محیط زیست در تهران ساخته شد. وقتی بر روی این پل قدم می زنید، تهران زیر پای شما است و از طرفی در تمام نقاط مختلف این پارک، تقریبا همه قسمت های این پارک، پر از گل و گیاه و درختانی است که همگی یک چیز را به یاد انسان می آورند و آن هم مهم بودن محیط زیست است. این پل با تمام قدرتش و نگه داشتن صدها نفر روی خود در ارتفاع 40 متری از سطح زمین قرار گرفته است و شاید در اول فکر کنید که قرار دریافت و قدم زدن در روی آن ممکن است بیافتید اما وقتی روی این پل قدم می گذارید، مطمئن می شوید که جای تان بیش تر از روی زمین بودن محکم و پایدار است. لازم به ذکر است که پل طبیعت 3 طبقه دارد و اگر به میل غذا و نوشیدنی پیدا کنید نیازی نیست تا راه رفته را برگردید و به دنبال جایی برای میل کردن غذا و یا نوشیدن یک فنجان قهوه و چای بگردید. همه چیز در همان سه طبقه ای که قدم گذاشته اید وجود دارد. البته با این تفاوت که کافه و رستوران پل طبیعت بسیار باصفا تر و خوش منظره تر از جاهای دیگر است. چه در شب به این پل سر بزنید و چه در روز، در هر زمانی چشم انداز و حال و هوای این پل متفاوت و ویژه خواهد بود.

تفریحات در آب و آتش

پارک آب و آتش پیش از هر چیز جان می دهد برای قدم زدن و تبادل نظر. البته، تمام ما شاید علاقه ای به پیاده روی نداشته باشند و دل شان بخواهد کمی بیش تر تفریح کنیم. به همین خاطر، سالن سینما با فیلم هایی که در سینماهای دیگر می توان دید در این پارک دایر است و شما می توانید به همراه دوستان و خانواده تان برای تماشای فیلم به سینما بروز پارک بروید. هیجان بیش تری می خواهید؟ به سراغ پیست دوچرخه سواری مجموعه بروید و دوچرخه کرایه کنید و در جهت دوچرخه سواری آن هم در ارتفاعی قابل توجه از زمین دوچرخه سواری کنید. برای تمام ذائقه ها، غذاهای رنگارنگ وجود دارد. فود کورت بزرگی که در قلب این پارک قرار گرفته است برای کسانی که می خواهند خارج از عادت روزمره، غذایی متفاوت بخورند و یا اصلا میل به غذا ایرانی دارند یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید. آمفی تئاتر مجموعه آب و آتش برای 370 جا دارد و می توانید برای تماشای رویدادها و جشن های ملی و مذهبی در این آمفی تئاتر بنشینید و از نمایش لذت ببرید. البته، ناگفته نماند که گاهی پیش می آید که راویان معروفی پا به این آمفی تئاتر می گذارند و مفصل به تفسیر یکی از داستان های شاهنامه و یا داستان های معروف می پردازند که دیدنش خالی از لطف نیست.

تجربه فصول مختلف در آب و آتش

هر کس بنا بر حالاتی که دارد، فضاهای متفاوتی را هم می پسندد. هستند عده ای که دوست دارند فضای آرامی را تجربه نمایند. همچنان هستند کسانی که می خواهند در حالی که در خود را در پالتویی پیچیده اند قدم بزنند و از هوای سر لذت ببرند و باز هستند کسانی که می خواهند در روزی گرم و آفتابی، در فضای باز به تفریح و بازی بپردازند. هر چهار حالت را می توان در پارک آب و آتش تجربه کرد. اگر اهل قدم زدن و فکر کردن هستید پس حتما باید فصل پاییز را برای رفتن به این پارک انتخاب کنید. برای تجربه سرما در ارتفاع و لگد کردن برف، زمستان را در فضای پارک انتخاب کنید و برای تفریح و سرگرمی هم تابستان بهترین زمان ممکن است. به هر صورت، هر کسی باید حتی برای یک بار هم که شده حضور در این پارک خاطره انگیز را تجربه کند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29634

به "پارک آب و آتش، گنبد مینای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک آب و آتش، گنبد مینای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید