پاک کردن لکه وایتکس با 3 روش

به گزارش بلاگ پو، برای از بین بردن لکه مایع سفیدکننده، بیشترین موادی که به آن ها نیاز خواهید داشت، الکل و قهوه برای لباس های تیره و جوش شیرین برای خنثی و تضعیف کردن لکه وایتکس روی لباس است.

پاک کردن لکه وایتکس با 3 روش

با نزدیک شدن به انتها سال میزان استفاده از سفیده نماینده هایی مانند وایتکس بیشتر می شود. احتمالا فاجعه ریختن وایتکس روی لباس برای شما هم رخ داده است. راه حلهای پاک کردن لکه وایتکس را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

راه حلهای پاک کردن لکه وایتکس

وایتکس از موادی است که اگر بر روی لباسی ریخته شود، ایجاد لک می نماید و رنگ لباس را از بین می برد. از بین بردن لکه وایتکس روی لباس به سادگی امکان پذیر نیست؛ به عبارتی کاملا نمی توان رنگ پارچه را به حالت اولیه برگرداند. با این حال، روش هایی وجود دارد که می توانید با آن ها لکه را خنثی کنید و از سوراخ شدن پارچه جلوگیری نمایید. البته روش هایی هم وجود دارد که تا حدی رنگ پارچه را برمی گردانند. در اولین اقدام لباس را با آب سرد بشویید تا وایتکس به دیگر قسمت های لباس آسیب نرساند.

پاک کردن لکه وایتکس با الکل

برای این کار به الکل ایزوپروپیل احتیاج دارید. پنبه را به الکل آغشته کنید سپس پنبه را از بیرون لکه به داخل آن بکشید. با این کار تا حدودی، رنگ لباس به حالت اولیه برمی شود. البته یادتان باشد که برای لکه های کوچک این روش تا حدی پاسخگو است. اگر لکه های ایجاد شده خیلی زرد هستند، احتیاج به زمان بیشتری برای ماندن الکل بر روی لکه دارید. قسمتی را که الکل زده اید، با آب پاک کنید و اجازه دهید تا لباس کاملا خشک شود.

در صورت مشاهده دوباره لکه، یک پارچه را به پراکسید هیدروژن آغشته نموده و روی لکه لباس بکشید. با این کار، لکه های زرد به سفید تبدیل می شوند؛ چراکه پراکسید همچون سفیدنماینده عمل خواهد نمود. در نهایت، لباس را دوباره شست وشو دهید. توجه کنید که این راه حل برای لباس های تیره بسیار مناسب است.

پاک کردن لکه وایتکس با جوش شیرین

اگر در حین کار با وایتکس متوجه لکه وایتکس روی لباس شدید، بهتر است برای پاک کردن آن به موقع عمل کنید. قسمت دارای لکه را با آب سرد شست وشو دهید تا اضافی محلول وایتکس از لباس و پارچه خارج شود. میزانی جوش شیرین را با آب مخلوط نمایید. به نسبت بین این دو ماده دقت کنید تا میزان جوش شیرین بیشتر باشد و ترکیب نهایی به یک خمیر تبدیل شود. خمیر به دست آمده را به آرامی بر روی لکه وایتکس به میزان مساوی پخش کنید. پس از گذشت مدت زمانی، خمیر را با یک مسواک یا براش خیلی آهسته بتراشید. از بین بردن لکه وایتکس با جوش شیرین، به خنثی کردن لکه وایتکس روی لباس یاری می نماید.

پاک کردن لکه وایتکس با رنگ کردن لباس

یکی از روش های از بین بردن لکه وایتکس از روی لباس، رنگ کردن آن است. اگر لکه کوچک باشد، می توانید از رنگ های مخصوص پارچه که قابلیت شست وشو نیز دارند، بهره ببرید. البته رنگ باید هم رنگ با پارچه باشد.

ممکن است لکه وایتکس بزرگ باشد و بیشتر افراد ترجیح بدهند که لباس خود را یک دست رنگ نمایند. برای این کار دو روش وجود دارد: تحویل لباس به کارگاه رنگرزی یا استفاده از روش خانگی برای رنگ کردن لباس موردنظر.

پاک کردن لکه وایتکس از روی انواع لباس

انواع لباس دارای رنگ ها و ضخامت های متنوعی هستند؛ به همین علت روش های از بین بردن لکه وایتکس برای همه لباس ها به یک نحو نیست و اگر به این موضوع توجه نشود، به راحتی به الیاف و بافت پارچه آسیب می رسد. بنابراین، در این قسمت، انواع لباس ها را دسته بندی نموده و برای هرکدام یک روش را مطرح نموده ایم.

از بین بردن لکه وایتکس روی لباس سیاه

روش دیگر، استفاده از میزانی قهوه است. با این کار، رنگ لکه کم رنگ می شود. در این روش در میزانی آب جوش، قهوه (coffee) اضافه کنید تا یک یا دو فنجان، قهوه غلیظ داشته باشید. قهوه را روی لکه بریزید و به مدت 8 الی 10 ساعت منتظر بمانید. بعد از آن شاهد کم رنگ و ناپدید شدن لکه می شوید. برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس سرمه ای نیز این روش مناسبی است.

پاک کردن لکه وایتکس از روی جین و کتان

معمولا پارچه های جین و کتان دارای ضخامت ها و رنگ های متنوعی هستند. اگر جین رنگ تیره ای داشته باشد، از الکل و قهوه می توان استفاده کرد. راه حل مناسب برای از بین بردن لکه وایتکس روی جین و کتان، رنگ کردن کل لباس است که این کار بهتر است به وسیله کارگاه رنگرزی انجام گیرد تا آسیبی به جین وارد نشود. راه دیگری که برای از بین بردن لکه وایتکس می توان در نظر گرفت، استفاده از انواع اپلیکه هایی است که در بازار به فروش می رسند. این روش هزینه کمتری نیز در بر دارد.

پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس رنگ روشن

برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس رنگ روشن، استفاده از الکل توصیه نمی شود. برترین روشی که برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس سبز روشن، آبی، زرد و رنگ هایی از این قبیل می توان پیشنهاد کرد، رنگ کردن لباس با رنگ شبیه به رنگ پارچه است.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس روشن، در خنثی کردن لکه موثر است. با این کار از پخش شدن لکه به دیگر قسمت ها جلوگیری شده و بعلاوه مانع از سوراخ شدن و پارگی پارچه می شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خوردن ماست برای این افراد ممنوع است! را بخوانید.

منبع:homeplus

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 69543

به "پاک کردن لکه وایتکس با 3 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک کردن لکه وایتکس با 3 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید