انتها روز نخست کوراش قهرمانی آسیا، یک طلا، سه نقره و یک برنز برای ایران

به گزارش بلاگ پو، کاروان کوراش ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به 5 مدال رنگارنگ دست یافت.

انتها روز نخست کوراش قهرمانی آسیا، یک طلا، سه نقره و یک برنز برای ایران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، رقابت های دوازدهمین دوره کوراش قهرمانی آسیا از صبح امروز (آدینه 8 - اردیبهشت ماه 1402) به میزبانی شهر هانگژو چین شروع شد که در سرانجام روز نخست این مسابقات 7 ورزشکار کاروان کشورمان به روی گیلم رفتند که حاصل آن یک مدال طلا، 3 نقره و یک برنز بود.

نتایج نمایندگان ایران در این پیکار ها که حکم تست ایونت بازی های آسیایی 2023 هانگژو چین را نیز دارد، به توضیح زیر است:

*محمد محمدی بریمانلو طلا ضرب کرد

محمد محمدی بریمانلو پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف گوربانوف از ترکمستان رفت و ضمن کسب فزونی مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی درمرحله نیمه نهایی بکادیل شیمردناوف از قزاقستان را شکست داد و فینالسیت وزن 81- کیلوگرم دوازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد. این نماینده شایسته کشورمان با یک نمایش زیبا در ملاقات نهایی سی. تی. هوانگ از چین تایپه را شکست داد و به مدال طلای مسابقات کوراش قهرمانی آسیا دست یافت. این نخستین مدال طلای کاروان ایران در پیکار های قهرمانی آسیا هانگژو چین بود.

*مدال نقره بر گردن صادق آذرنگ

صادق آذرنگ نماینده وزن 90- کیلوگرم کشورمان در دور نخست به مصاف سارینچاوکتئو از چین رفت و ضمن فزونی مقابل این حریف قدرتمند راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مظافروف از قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. نماینده شایسته کشورمان نیز در مرحله نیمه نهایی ضمن کسب فزونی مقابل ایشانمیرات اتایوف از ترکمنستان راهی فینال مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد تا با میرزامرادف ازبکستانی برای کسب مدال طلای این پیکار ها ملاقات کند. وی در ملاقات نهایی و در شرایطی که از حریف خود پیش بود در یک لحظه غافلگیر شد و مدال طلای این دسته وزنی را از دست داد و به مدال نقره بسنده کرد.

*مجید وحید بریمانلو نقره ای شد

مجید وحید بریمانلو در وزن 66- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف گالاسن ژاموسو از چین رفت و مقتدرانه مقابل این ورزشکار به فزونی رسید. وی درمرحله نیمه نهایی به مصاف خیراندیش از تاجیکستان رفت و ضمن کسب فزونی مقابل این کوراش کار راهی ملاقات نهایی وزن 66- کیلوگرم شد. نماینده شایسته کشورمان در فینال به مصاف امان شوکریف ازبکستانی رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره این پیکار ها دست یافت.

*مدال نقره وزن 87+ بانوان به فاطمه برمکی رسید

فاطمه برمکی در وزن 87+ کیلوگرم زنان در نخستین بازی مقابل ورزشکاری از هند نهاده شد و ضمن کسب فزونی به مصاف کوراش کاری از چین رفت. نماینده سنگین وزن کوراش زنان ایران در دومین ملاقات مقابل کوراش کار قدرتمند چینی بازی را واگذار کرد. برمکی در آخرین ملاقات خود به مصاف نماینده ازبکستان رفت و ضمن فزونی مقابل این حریف به مقام دوم دسته وزنی 87+ دست پیدا کرد و صاحب گردن آویز نقره شد. پیکار های وزن 87+ کیلوگرم به صورت دوره ای برگزار گردید.

*جهان آقایی برنز آسیا را کسب کرد

جهان آقایی نماینده وزن 70- کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف کوربانوا از ترکمستان رفت و به فزونی دست یافت. وی با این برد راهی ملاقات نیمه نهایی این دسته وزنی شد. آقایی در مرحله نیمه نهایی بازی را به سالیکوا قزاقستانی واگذار کرد و پیروز نشد راهی ملاقات نهایی گردد. با این نتایج جهان آقایی به مقام سوم مشترک مسابقات کوراش قهرمانی آسیا دست یافت.

*هدیه یزدانی حذف شد

در دیگر رقابت امروز نیز هدیه یزدانی نیز در وزن 63- کیلوگرم زنان پس از استراحت در دور نخست به مصاف کادیربرگانوف از ازبکستان رفت و با پذیرش شکست از این ورزشکار حذف شد.

*حذف فرزین شاهباز

فرزین شاهباز نیز در وزن 100+ کیلوگرم مردان نیز در دور نخست با قرعه استراحت روبه رو شد. وی در مرحله بعدی به مصاف تجنوف از ترکمستان رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار از پیکار ها کنار رفت.

این رقابت ها فردا (شنبه 9 اردیبهشت ماه 1402) هم پیگیری خواهد شد و 4 نماینده دیگر کشورمان به نام های الیاس پاکدل، طاهره آذرپیوند، ملیکا امیدوندی و سمانه خجسته به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

ترکیب تیم های ملی مردان و بانوان ایران به توضیح زیر است:

تیم مردان:

مجید وحید بریمانلو

الیاس پاکدل

محمد محمدی بریمانلو

صادق آذرنگ

فرزین شهباز

سرمربی: الیاس علی اکبری

تیم بانوان:

طاهره آذرپیوند

هدیه یزدانی

جهان آقایی

ملیکا امیدوندی

سمانه خجسته

فاطمه برمکی

سرمربی: محبوبه خورشیدی

رضا مهنان به عنوان مدیر فنی تیم را همراهی می نماید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 71049

به "انتها روز نخست کوراش قهرمانی آسیا، یک طلا، سه نقره و یک برنز برای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها روز نخست کوراش قهرمانی آسیا، یک طلا، سه نقره و یک برنز برای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید