پمپئو: امیدوارم نامه ترامپ به کیم موجب ازسرگیری مذاکرات گردد

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت امیدوار است نامه ای که ترامپ به کیم نوشت، بتواند راهی برای ادامه مذاکرات باز کند.

پمپئو: امیدوارم نامه ترامپ به کیم موجب ازسرگیری مذاکرات گردد

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیش از شروع سفر به خاورمیانه در فرودگاه گفت آمریکا آمادگی دارد فوراً با کره شمالی وارد مذاکره گردد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پامپئو ابراز امیدواری کرد نامه اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بتواند در ادامه مذاکرات دو کشور راه گشا باشد.

او گفت: امیدوارم این [نامه] بنیان خوبی برای ما جهت شروع این بحث های مهم با کره شمالی ایجاد کند.

وزیر امور خارجه آمریکا به محتوای نامه ارسالی برای کیم اشاره ای نکرد اما گفت آمریکا از زمان شکست نشست هانوی به دنبال پایه ریزی مذاکرات هستیم. وی اضافه کرد: فکر می کنم در صندلی بهتری هستیم.

او در مورد پاسخ به سوالی در مورد زمان ازسرگیری مذاکرات گفت: فکر می کنم اشاراتی که امروز صبح از کره شمالی دیدید نشان می دهد که ممکن است احتمال بسیار خوبی در این زمینه وجود داشته باشد. ما آماده رفتن هستیم. اگر کره شمالی اعلام کند آماده چنین مذاکراتی است، ما تقریباً آماده ایم هر زمان [به کره شمالی] برویم.

روز یکشنبه خبرگزاری رسمی کره شمالی بیان کرد کیم جونگ اون نامه ای که ترامپ برای وی ارسال نموده را حاوی مطالبی عالی و جالب مطرح نمود.

دور دوم مذاکرات خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره بین آمریکا و کره شمالی، ماه فوریه امسال میلادی (اسفند 1397) در ویتنام با شکست روبرو شد.

ترامپ این هفته برای شرکت در نشست جی-20 به ژاپن سفر می نماید و پس از آن برای ملاقات با رئیس جمهور کره جنوبی راهی سئول می گردد.

پامپئو نیز پس از سفر به ریاض و ابوظبی برای مذاکره با متحدانش درباره تنش با ایران، در سئول به ترامپ ملحق می گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: انتخاب
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16434

به "پمپئو: امیدوارم نامه ترامپ به کیم موجب ازسرگیری مذاکرات گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: امیدوارم نامه ترامپ به کیم موجب ازسرگیری مذاکرات گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید