چاپ سوم ماندن وارد بازار شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران ، داستان های اقلیمی اکثرا به بازنمایی ویژگی هایی چون فرهنگ، باورها و آداب و رسوم یک منطقه می پردازند. این نوع ادبیات داستانی توجه داستان نویسان را از دهه سی شمسی به خود جلب نموده و جای خالی این ژانر در استان همدان، با توجه به اهمیت فرهنگ این منطقه در منطقه ها مرکزی ایران، باعث شد این کتاب با کمک مرتضی فرجی و به سفارش حوزه هنری استان همدان، فراوری گردد.

چاپ سوم ماندن وارد بازار شد

ادبیات داستانی اقلیمی از جغرافیای طبیعی گذر می نماید و با تکیه بر آن، به آنالیز مناسبات فرهنگی حاکم بر آن منطقه می پردازد. در این کتاب توصیفات داستانی و تاثیرات اقلیم بر عناصر فرهنگی در هم تنیده شده و مجموعه ای از هفت داستان را ایجاد نموده است.

در این کتاب داستان هفت شخصیت در بافت فرهنگی همدان پی گرفته شده است: داستان دادا یعقوب در زرد خوشه های شهریور، داستان ننه صفیه در آسمان! ابرهایت را از شهر من ببر، داستان اصغر سیبیل در خاکستر برف، داستان داداش مصطفی در باران تابستان و باغ گیلاس، داستان محبوبه بانو در کینه کُشی، داستان عمو نجف در ماه خواهر ندارد و داستان حاج یدالله در عاشق را از آخر بخوان.

در بخشی از کتاب ماندن، در داستان باران تابستان و باغ گیلاس می خوانید:

خورشید داشت می رفت پشت کوه ها و ابرهای تکه تکه توی آسمان، شده بودند مثل زغال های آتیش سرخ کن. آفتاب که غروب می کرد، بوی باغ می آمد. عمیق که نفس می کشیدی انگار نم هوا می نشست توی ریه هات. داداش مصطفی می گفت بوی شاخ و برگ درخت هاست، بوی چوب است. می گفت درخت ها شب که می گردد عاشق هم می شوند. منتظر می مانند تا نسیمی بیاید و یکی از برگ هاشان را توی نسیم بفرستند برای درختی که عاشقش شده اند. می گفت این بو بوی عشق و عاشقی درخت های باغ است. می گفت نسیم هم تا سحر بوی خیس و سبزی باغ را توی هوا می گرداند.

انتشارات سوره مهر، چاپ سوم کتاب ماندن را در 170 صفحه و با بهای 30 هزار تومان راهی بازار کتاب های ادبیات نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 70095

به "چاپ سوم ماندن وارد بازار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ سوم ماندن وارد بازار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید