چرا باید هنوز هم ماسک بزنیم؟

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: واکسن ها از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری نمی کنند به همین دلیل مردم هنوز هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

چرا باید هنوز هم ماسک بزنیم؟

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با خبرنگاران درباره نحوه عملکرد ویروس کرونا در بدن انسان، اظهار کرد: ویروس کرونا پس از ورود به دهان و مجرای تنفسی انسان به دو شکل عمل می کند. ویروس پس از ورود به مجاری تنفسی فوقانی در سلول های مخاطی جایگزین و تکثیر می شود. سپس در اثر سرفه، عطسه و صحبت کردن پخش می شود.

وی ادامه داد: در خصوص راه دوم هم، سلول های دستگاه تنفس تحتانی (ریه) را مورد حمله قرار می دهد و موجب ایجاد بیماری کووید یا پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه) می شود.

وی افزود: واکسن هایی که تا کنون در دنیا ساخته شده سبب ایجاد آنتی بادی های خونی شده و صرفاً از پیشرفت بیماری در بدن جلوگیری می کند.

دکتر دلشاد در پاسخ به این سؤال که اگر قرار باشد از تکثیر ویروس در حلق جلوگیری شود به چه واکسنی نیاز است، گفت: این موضوع نیازمند تولید واکسن های با آنتی بادی سطحی یا همان مخاطی است که تا کنون تولید نشده است؛ به همین دلیل واکسن های موجود از جایگزینی و تکثیر ویروس در حلق جلوگیری نمی کند و در افرادی که به صورت خفیف هم مبتلا به این بیماری شوند، احتمال سرایت آن به دیگران و ابتلای افراد واکسن نزده وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با درخواست از همه مردم برای رعایت به پروتکل های بهداشتی و در رأس آن ها استفاده از ماسک برای کاهش احتمال سرایت این بیماری گفت: از افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده اند تقاضا داریم بدین منظور اقدام کنند تا ایمنی شکل گرفته در سطح جامعه تکمیل و تعداد فوتی های ناشی از کرونا بیش از پیش کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57497

به "چرا باید هنوز هم ماسک بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید هنوز هم ماسک بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید