بیماری ناگ چیست؟ ، علائم بیماری ناگ را بشناسید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، شرایط کرونای دلتا در کشور بحرانی است. در همین حال معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی اولین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشان خبر داده است.

بیماری ناگ چیست؟ ، علائم بیماری ناگ را بشناسید

بیماری ناگ چیست؟

بیماری ناگ انسانی یا VPH یکی از بیماری های روده ای است که در منطقه ها معتدله و آب های ساحلی یافت می گردد. بیشترین گزارش ناگ مربوط به ژاپن در شرق قاره آسیا است، آنهم به علت مصرف غذاهای دریایی خام. در ایران هم این بیماری بیشتر در خوزستان گزارش شده است.

علائم و عوامل انتقال ناگ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفته: به کلیه شهروندان توصیه می گردد در صورت داشتن بیماری اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه نمایند و جهت جلوگیری از انتشار بیماری نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

بعلاوه آنطور که متخصصان می گویند پنج فاکتور در انتقال این بیماری نقش عمده دارند، آب، غذا، سبزیجات، میوه، دست های آلوده باعث انتقال بیماری می گردند.

راه های پیشگیری از ناگ

او بعلاوه گفته: اگر نکته های بهداشتی رعایت نگردد شیوع بیماری هایی همانند خود وبا هم وجود دارد. افراد جامعه نگران نباشند و اگر سراغ درمان نروند با جایگزین کردن آب و مایعات، خود به خود خوب می گردد.

در حالی خبر از شناسایی بیماری ناگ در کاشان داده شده، که اخیرا هم بعضی از بیمارستان ها از شناسایی بیماری قارچ سیاه خبر دادند. قارچ سیاه هم بیشتر در بیماران دیابتی دیده می گردد.

پیش تر زهرا ابطحیان، متخصص بیماری های درباره شناسایی قارچ سیاه در کشور به خبرنگاران گفته بود: در بیماران مبتلا به کووید، برای آنها که بدحال هستند مجبور می شویم از کورتون با دز بالا استفاده کنیم. کورتون با دز بالا باعث می گردد که قند بیماران بالا رود. یعنی در فردی که قبلا دیابت نداشته ممکن است دیابت ایجاد کند یا قند کنترل شده فرد از کنترل خارج گردد. مصرف بالای کورتون در کنار دیابت کنترل نشده و قند بالا زمینه را برای عفونت قارچی متهاجم زیاد می نماید.

این در حالی است که در حال حاضر کرونای دلتا در کشور روزانه جان بیش از 500 نفر را می گیرد. از سوی دیگر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان می گوید: بیماری های منتقله از آب و غذا یکی از شایع ترین بیماری های عفونی واگیردار هستند که در صورت غافل شدن از آنها می تواند جوامع بشری را با چالش روبرو سازد.

بنابراین اگر این از این بیماری غافل گردد، می تواند در کنار شرایط کنونی کرونا شرایط نابسامانی را ایجاد کند.

در حال حاضر 246 شهرستان در شرایط قرمز کرونایی به سر می برند. بعلاوه بنا بر اعلام وزارت بهداشت مجموع بیماران کووید19 در کشور به بیش از 5 میلیون نفر و مجموع جانباختگان این بیماری به 110 هزار و 64 نفر رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53778

به "بیماری ناگ چیست؟ ، علائم بیماری ناگ را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری ناگ چیست؟ ، علائم بیماری ناگ را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید