چرا توجه به سایز ساعت مچی مهم است؟

به گزارش بلاگ پو، هنگام خرید ساعت مچی، باید به این نکته توجه کنید که یک سایز ساعت برای همه مناسب نیست. برای همین باید بدانید چگونه سایز ساعت مناسب خود را انتخاب کنید. هیچ قانون مشخصی برای انتخاب سایز صحیح ساعت مچی وجود ندارد؛ اما با رعایت بعضی نکات، می توانید ساعتی را تهیه کنید که سایز آن برای مچ دست شما مناسب باشد. اگر قصد خرید ساعت مچی دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا سرانجام بخوانید تا بتوانید ساعتی را انتخاب کنید که سایز آن برایتان مناسب باشد (به ویژه اگر قصد خرید آنلاین دارید). با ما همراه باشید.

چرا توجه به سایز ساعت مچی مهم است؟

اهمیت تناسب سایز ساعت مچی با دست

سایز ساعت مچی باید به گونه ای باشد که هنگام استفاده از آن راحت باشید؛ به ویژه اگر قرار است برای مدتی طولانی در روز از آن بهره ببرید. اگر ساعت مچی برای دست شما بزرگ باشد، ساعت به اطراف می لغزد و اگر تنگ باشد، روی دست شما جا می اندازد. البته هنگام خرید ساعت مچی باید به موارد دیگری غیر از سایز نیز توجه کنید که در ادامه مطلب، به این نکات نیز خواهیم پرداخت.

سایز مناسب ساعت مچی برای من چقدر است؟

بسته به اینکه مچ دست شما لاغر، میانه یا یزرگ است، ساعتی که تهیه می کنید باید با مقدار مچ دست شما متناسب باشد. علاوه بر اینکه تناسب سایز ساعت با مچ دست شما باعث می گردد هنگام استفاده احساس راحتی کنید، ظاهر زیباتری روی دست شما خواهد داشت. دانستن سایز مناسب ساعت مچی به خصوص هنگام خرید آنلاین به شما یاری می نماید برترین انتخاب ممکن را داشته باشید. برای مثال، اگر مچ دست ظریفی دارید بهتر است به سراغ ساعت هایی با قاب کوچک تر بروید و اگر مچ دست شما بزرگ است، ساعت اسپرت می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

مقدار گیری سایز مچ

به طور معمول مقدار دور مچ دست خانم ها بین 11 تا 16 سانتی متر و مچ دست آقایان بین 14 تا 19 سانتی متر است.

برای دانستن سایز مچ دستتان ابتدا با یک متر منعطف، دور جایی که معمولا ساعت را می بندید یعنی از زیر استخوان مچ را مقدار بگیرید. اگر به متر دسترسی ندارید، می توانید یک نخ یا نوار کاغذی دور مچ دستتان در ناحیه معین شده بپیچید، مقدار آن را با اتوماتیک علامت بزنید و سپس جایی که علامت زدید را با خط کش مقدار گیری کنید. مقدار 14 تا 16 سانتی متر برای آقایان خیلی لاغر، 16 تا 17 سانتی متر لاغر، از 17 تا 18 سانتی متر مقدار میانه و از 18 تا 19 سانتی متر بزرگ محسوب می گردد. بعلاوه مقدار مچ دست 11 تا 12 سانتی متر برای خانم ها خیلی لاغر، 12 تا 13 سانتی متر لاغر، از 13 تا 14 سانتی متر مقدار میانه و از 14 تا 16 سانتی متر بزرگ محسوب می گردد.

مقدار مچ دست برای خانم ها
11 تا 12 سانتی مترخیلی لاغر
12 تا 13 سانتی مترلاغر
13 تا 14 سانتی مترمیانه
14 تا 16 سانتی متربزرگ
مقدار مچ دست برای آقایان
14 تا 16 سانتی مترخیلی لاغر
16تا 17 سانتی مترلاغر
17 تا 18 سانتی مترمیانه
18 تا 19 سانتی متربزرگ

چرا نباید ساعت از مچ بزرگتر باشد؟

اگر مچ دست ظریفی دارید، باید از ساعت هایی که روی دست شما خیلی بزرگ به نظر می رسند دوری کنید؛ چرا که به مچ دست شما فشار وارد می نماید و مخصوصا اگر برای مدتی طولانی از ساعت استفاده می کنید، تحمل آن برای شما آزاردهنده خواهد بود.

ساعت را چقدر سفت ببندیم؟

هیچ قانون دقیقی برای اینکه ساعت را چقدر باید سفت ببندید وجود ندارد؛ اما به طور کلی، ساعت باید روی مچ دست شما راحت باشد، اگر دست خود را به پایین گرفتید لیز نخورد و البته آنقدر محکم نباشد که روی پوست دستتان جا بیندازد.

مقدار مناسب ساعت مچی

برای انتخاب مقدار مناسب ساعت مچی علاوه بر قطر صفحه باید به ضخامت قاب و پهنای بند نیز توجه کنید که در ادامه، در خصوص هریک از آن ها شرح می دهیم:

قطر قاب ساعت مچی

برای ساعت های مردانه، سعی کنید قطر ساعت را بین 38 تا 46 میلی متر انتخاب کنید. ساعت هایی با قطر بیشتر یا کمتر، روی دست بسیار بزرگ یا بسیار کوچک به نظر می آیند که باعث می گردد جلوه زیبایی نداشته باشند. برای آقایانی که سایز مچ دستشان بین 14 تا 18 سانتی متر است، ساعت کوچک یا میانه با قطر 38 تا 42 میلی متر گزینه مناسبی است و برای آقایان با مچ دست بزرگتر، ساعت با قطر 44 تا 46 میلی متر انتخاب بهتری خواهد بود.

بعلاوه برای انتخاب ساعت های زنانه، اگر مچ دست شما به نسبت ظریف تر است، مقدار قاب 21 تا 28 میلی متر مناسب است و اگر مچ دست میانه یا بزرگی دارید، ساعت هایی با قطر قاب 28 تا 34 میلی متر را انتخاب کنید.

ضخامت قاب ساعت مچی

مورد بعدی که باید در انتخاب ساعت مچی در نظر بگیرید، ضخامت آن است. به طور معمول ضخامت ساعت مچی متناسب با قطر آن زیاد می گردد. در بیشتر ساعت ها، ساعت مچی با قطر 38 تا 42 میلی متر دارای ضخامت 7 میلی متر است و در ساعت هایی با قطر 44 میلی متر یا بیشتر، ضخامت آن به 9 میلی متر یا بیشتر می رسد.

پهنای بند ساعت مچی

در بیشتر ساعت های مچی، پهنای بند ساعت برابر است با نصف قطر قاب. برای مثال اگر قطر ساعت مچی شما 42 میلی متر باشد، باید بندی به پهنای 21 میلی متر داشته باشد. البته این یک راهنمای کلی است و انتخاب بند پهن تر یا نازک تر کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

نکات بیشتر برای خرید ساعت مچی

1. سبک ساعت مورد نظر خود را انتخاب کنید

بسته سبک زندگی تان و استفاده ای که از ساعت مچی می کنید، می توانید ساعت های کلاسیک یا اسپرت را انتخاب کنید. اگر می خواهید ساعتی مناسب برای دفتر کار داشته باشید، می توانید به سراغ ساعت های کلاسیک با بند مقاوم فلزی یا چرمی بروید و اگر سبک زندگی شما فعال و ورزشی است، یک ساعت مچی اسپرت گزینه بهتری خواهد بود.

2. به موتور و عقربه ساعت توجه کنید

این که موتور ساعت ساخت کدام کشور باشد بسیار مهم است. بعلاوه باید به عقربه های ساعت نیز توجه کنید. بعضی عقربه ها شب نما هستند؛ بنابراین اگر هنگام شب از ساعت مچی استفاده می کنید به این نکته توجه کنید.

3. جنس شیشه و بند ساعت مچی را درنظر بگیرید

جنس ساعت تأثیر مستقیم روی قیمت آن دارد. شیشه هایی که از مواد معدنی ساخته شده باشند در برابر خش و شکستگی مقاومت بالایی دارند. اگر ساعت مچی با بند فلزی را انتخاب می کنید، توجه کنید که بند ساعت از استیل، طلا و … باعث حساسیت پوستی نمی گردد، زنگ نمی زند و تغییر رنگ نیز نمی دهد.

4. رنگ ساعت مچی را متناسب با تناژ پوست و لباس هایتان انتخاب کنید

اگر ساعت چرمی می خرید، به تناسب رنگ آن با کیف و کفش چرمی تان توجه کنید و اگر ساعت با بند فلزی می خرید، ابتدا تشخیص دهید تناژ پوستتان گرم است یا سرد.

جمع بندی

  • پیش از خرید ساعت مچی، سایز مچ دستتان را آنالیز کنید. این امر در خرید آنلاین اهمیت بیشتری دارد.
  • متناسب بودن سایز ساعت علاوه بر احساس راحتی، باعث می گردد ساعت روی دست شما بیشتر جلوه کند.
  • صفحه ساعت را مناسب با سایز مچ انتخاب کنید.
  • هنگام استفاده احساس راحتی داشته باشید.
  • مقدار سفتی بند ساعت باید به مقدار ای باشد که اصطلاحا روی دست جا نیندازد و دور مچ نیز نغلزد.
  • اگر در شب از ساعت مچی استفاده می کنید، به شب نما بودن عقربه های آن توجه کنید.
  • برای خرید ساعت با بند چرمی، به هماهنگی رنگ بند ساعت با رنگ کیف و کفش چرمی تان توجه کنید.
منبع: اتاق
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 68272

به "چرا توجه به سایز ساعت مچی مهم است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا توجه به سایز ساعت مچی مهم است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا توجه به سایز ساعت مچی مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید