جاذبه های گردشگری مرتبط با صنایع چوب و زغال سنگ کانادا

به گزارش بلاگ پو، کانادا یکی از بزرگترین تولید کنندگان چوب و زغال سنگ در جهان است. این صنایع در تاریخ کانادا نقش مهمی داشته‌اند و همچنان از نظر اقتصادی حائز اهمیت هستند. در نتیجه، بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در کانادا به نحوی با این صنایع پیوند خورده‌اند.

جاذبه های گردشگری مرتبط با صنایع چوب و زغال سنگ کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

موزه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با چوب

بسیاری از شهرهای کانادا موزه‌ها و نمایشگاه‌هایی دارند که به تاریخچه و فرهنگ صنعت چوب کانادا می‌پردازند.

موزه چوب اتاوا

این موزه در پایتخت کانادا واقع شده و نمایشگر تاریخ 400 ساله صنعت چوب‌بری در کانادا است. در این موزه می‌توان درباره نقش چوب در شکل‌گیری کانادا به عنوان یک کشور و همچنین در زندگی مردم بومی آن آگاهی پیدا کرد.

موزه انجمن چوب‌بری کبک

این موزه در شهر کبک سیتی قرار دارد و تاریخچه صنعت چوب در استان کبک را به نمایش می‌گذارد. اسناد و عکس‌های آرشیوی ارزشمندی از چوب‌بران و کارگاه‌های چوب‌بری در این موزه نگهداری می‌شود.

موزه جامعه چوب‌بری اونتاریو

این موزه در شهر پتربورو در استان اونتاریو قرار دارد. در آن می‌توانید درباره نقش چوب در توسعه اقتصادی اونتاریو و همچنین زندگی روزمره مردم در گذشته بیشتر بدانید.

پارک‌های ملی و استانی مرتبط با صنعت چوب

پارک ملی چوب پوینت پلی

این پارک در ساحل شرقی دریاچه هورن در استان انتاریو قرار دارد. در این پارک می‌توان آثار به جا مانده از فعالیت‌های چوب‌بری قدیم را مشاهده کرد. همچنین انواع درختان صنعتی منطقه در این پارک وجود دارد.

پارک استانی لیک آلگونکوین

این پارک در استان انتاریو قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده روش‌های سنتی قایق‌رانی و چوب‌بری است. در این پارک مسیرهای طبیعت‌گردی زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

پارک استانی لیک اوپابین

این پارک در شمال انتاریو واقع شده و حاوی منابع غنی چوبی است. گردشگران می‌توانند در این پارک طبیعت بکر را تجربه کنند و همچنین از موزه چوب‌بری آن بازدید نمایند.

شهرهای چوب‌بری

شهرهای زیادی در کانادا وجود دارند که هویت آنها تا حد زیادی با صنعت چوب گره خورده است.

شهر نورث بِی در انتاریو

این شهر یکی از مراکز اصلی چوب‌بری و تولید کاغذ در کانادا به شمار می‌رود. آثار تاریخی مربوط به صنعت چوب در این شهر فراوان است.

شهر باری در انتاریو

صنعت چوب نقش مهمی در رشد و توسعه این شهر داشته است. کارخانجات چوب‌بری قدیمی در باری هنوز پابرجا هستند.

شهر کمبرلند در بریتیش کلمبیا

این شهر یکی از مراکز تاریخی چوب‌بری در غرب کانادا به شمار می‌رود. موزه میراث چوب‌بری کمبرلند نمایانگر تاریخ این صنعت در شهر است.

جشنواره‌های مرتبط با چوب

کانادا میزبان برخی از مهمترین جشنواره‌های چوب در جهان است.

جشنواره هِریتیج چوب هانتسویل

این جشنواره سالانه در شهر هانتسویل در انتاریو برگزار می‌شود و شامل نمایشگاه‌های چوب‌بری، مسابقات، و فروشگاه‌های صنایع دستی چوبی است.

جشنواره بین‌المللی چوب شهر ویکتوریا

این جشنواره یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های چوب در جهان است که هر ساله در بریتیش کلمبیا برگزار می‌شود.

جشنواره چوب اتاوا

این جشنواره در پایتخت کانادا برگزار می‌شود و دربرگیرنده انواع هنرها و صنایع دستی مرتبط با چوب است.

صنعت زغال سنگ و جاذبه‌های گردشگری مرتبط

کانادا یکی از تولیدکنندگان عمده زغال سنگ در جهان به شمار می‌رود. معادن زغال سنگ در استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان قرار دارند. جاذبه‌های گردشگری زیر با این صنعت مرتبط هستند:

موزه زغال سنگ شهر اسپاروود در آلبرتا

این موزه تاریخچه صنعت زغال سنگ در آلبرتا را به نمایش می‌گذارد. در آن می‌توان ابزارها و وسایل قدیمی معدن‌کاری را نیز مشاهده کرد.

معدن زغال سنگ بلیرمور در آلبرتا

این معدن قدیمی که امروزه به موزه تبدیل شده است، یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم در آلبرتا به شمار می‌رود. در آن می‌توان درباره زندگی سخت معدن‌چیان آگاهی پیدا کرد.

شهرهای تاریخی زغال سنگ

شهرهایی مانند درام‌هلر و کلمن در آلبرتا، کمبرلی و فرنی در بی‌سی، و استلارتون در ساسکاچوان هویت خود را از صنعت زغال سنگ کسب کرده‌اند. آثار تاریخی مربوط به زغال سنگ در این شهرها فراوان است.

پارک ملی زغال سنگ کیپ برتون در نوا اسکوشیا

این پارک حاوی آثار باستانی معادن زغال سنگ است. گردشگران می‌توانند از طبیعت بکر و دیدنی این پارک لذت ببرند.

نتیجه‌گیری

صنایع چوب و زغال سنگ نقش بسزایی در شکل‌گیری کانادای امروزی داشته‌اند. جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این کشور وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق آنها با تاریخ و فرهنگ این صنایع آشنا شوند.

همچنین افزایش مالیات بر الوار کانادایی بخشی از مناقشه قدیمی میان آمریکا و کانادا بر سر واردات چوب است و گاهی کانادا در برابر افزایش غیرمنصفانه مالیات صادرات الوار به آمریکا، این کشور واردات ذغال سنگ از ایالات متحده را محدود میکند.

انتشار: 16 مهر 1402 بروزرسانی: 17 مهر 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11431

به "جاذبه های گردشگری مرتبط با صنایع چوب و زغال سنگ کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری مرتبط با صنایع چوب و زغال سنگ کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید