چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

به گزارش بلاگ پو، چنانچه نگاهی به لیست پردرآمدترین مشاغل در تمام دنیا بیاندازید، حتماً نام شغل برنامه نویسی را در بین اسامی این شغل ها ملاحظه خواهید کرد.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام مکتب خونه، همین خصوصیت این حرفه تخصصی می تواند بسیار وسوسه کننده باشد تا شما را ترغیب به یادگیری نماید و به طورقطع اولین سؤالی که ذهن شما را درگیر خواهد کرد، این است که چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ که البته سؤال بسیار مناسب و هوشمندانه ای می باشد؛ چرا که با رسیدن به پاسخ این پرسش جهت برایتان کاملاً روشن خواهد شد و وقتتان به هدر نخواهد رفت، پس قدم به قدم با این مطلب همراه باشید.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

آموزش برنامه نویسی در کدام زمینه؟

بعد از اطمینان پیداکردن از داشتن علاقه و حوصله برای یادگیری برنامه نویسی، باید زمینه ای که مایل به یادگیری برنامه نویسی برای آن می باشید را مشخص کنید:

1- برنامه نویسی برای دسکتاپ

2- برنامه نویسی برای وب

3- برنامه نویسی برای موبایل

برنامه نویسی برای دسکتاپ

برنامه نویسی برای دسکتاپ تمام برنامه های کاربردی ای را که می شود داخل رایانه (کامپیوتر) نصب کرد و با اجرای آن کاره ای مختلف را انجام داد، شامل می شود؛ برنامه هایی مثل نرم افزارهای حسابداری، انبارداری، اتوماسیون اداری و ....

برنامه نویسی برای وب و آموزش طراحی سایت

برنامه نویسی برای وب هم طراحی سایت و هم برنامه های تحت وب را در برمی گیرد که دراین بین آموزش طراحی سایت یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی است، چراکه پس از طی کردن این دوره آموزشی و با به کار بستن خلاقیت، می تواند درآمد بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

برنامه نویسی برای موبایل و آموزش اندروید

فراگیر بودن استفاده از سیستم عامل اندروید سبب شده تا بسیاری از اپلیکیشن ها برای اندروید ساخته شود و سهم سیستم عامل IOS بسیار کم تر باشد، به همین دلیل آموزش اندروید نیز یکی از حوزه های یادگیری فناوری و جهت ورود به یک حوزه کاری طلایی برای برنامه نویس ها می باشد تا با تولید اپلیکیشن های اندرویدی به کسب درآمد پرداخته، حتی گاهی تبدیل به یک سرمایه دار بزرگ شوند؛ در واقع برنامه نویسی برای موبایل این امکان را در اختیار برنامه نویس قرار می دهد تا از دانش خود بهره گرفته، طبق نیازهای کاربران و بر اساس سلیقه عموم، اپلیکیشن هایی را طراحی نماید که با انجام این کار هم نیازهای کاربران رفع خواهد شد و هم منفعت اقتصادی قابل توجهی را نصیب برنامه نویس خواهد کرد.

یکی دیگر از مزایای آموزش اندروید این است که به علاقه مندان این امکان را می دهد تا ایده های خود را طبق سلیقه و خواست خود طراحی کرده، به اجرا درآورند و نیازی به ارائه ایده خود به دیگران و دریافت نتیجه ای متفاوت با خواست خود را نخواهند داشت؛ چرا که ایده و اجرا هم زمان با خود آن ها می باشد و می توانند به سادگی وارد بازار بزرگ تولید اپلیکیشن در عرصه گسترده فضای مجازی شوند؛ فضایی که روزبه روز متنوع تر می شود.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

کدام زمینه بهتر است؟

بعد از مطالعه موارد بالا حتماً متوجه خواهید شد که در کدام زمینه علاقه به فعالیت دارید و همچنین درآمدزایی کدام حوزه بیشتر می باشد، اما اصلا نگران این موضوع نباشید که مثلا اگر برنامه نویسی موبایل را انتخاب کردید و بعد خواستید برنامه نویسی وب را انجام بدهید، چه می شود؟ تنها کاری که باید بکنید یادگیری دانشی است که برای برنامه نویسی وب لازم است، ولی برای شروع کار بهتر این است که آنچه موردعلاقه خودتان می باشد را انتخاب کنید.

آموزش برنامه نویسی با کدام زبان برنامه نویسی؟

شاید این فکر به ذهن علاقه مندان به یادگیری برنامه نویسی برسد که برای یک برنامه نویس حرفه ای شدن همه زبان های برنامه نویسی را با هم باید یاد گرفت، اما نه تنها با اقدام به انجام این کار هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد، بلکه حتماً برنامه نویسی را کنار گذاشته، از آن دل زده نیز خواهید شد؛ بنابراین به دلیل این که اساس بیش تر زبان های برنامه نویسی مانند یکدیگر می باشد، می توانید ابتدا به یک زبان برنامه نویسی مسلط شوید و بعد اقدام به یادگیری یک زبان دیگر کنید.

8 زبان برنامه نویسی مطرح دنیا

زبان های برنامه نویسی مطرح دنیا زبان های برنامه نویسی پایتون (Python)، پی اچ پی (PHP)، جاوا (Java)، جاوا اسکریپت (Java Script)، سی پلاس پلاس (++C)، اِی اِس پی دات نِت (ASP.Net)، سی شارپ (#C) و روبی (Ruby) می باشند.

شروع برنامه نویسی با آموزش پایتون

همان طور که گفته شد یکی از زبان های متن باز برنامه نویسی، پایتون (python) می باشد. از آن جهت آموزش پایتون برای شروع برنامه نویسی می تواند گزینه مناسبی باشد که پایتون یک زبان برنامه نویسی بسیار ساده و درعین حال قدرتمند می باشد که قابلیت استفاده در همه جا را دارا بوده، یادگیری آن در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر است.

آموزش برنامه نویسی از طریق وب سایت ها

به دلیل این که شرکت در کلاس های حضوری علاوه بر شهریه کلاس ها، هزینه رفت وآمد را هم به همراه دارد و وقت زیادی را نیز می طلبد، آموزش از طریق وب سایت هایی مثل مکتب خونه می تواند گزینه بسیار خوبی برای گذراندن دوره های آموزشی مختلف برنامه نویسی باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18497

به "چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید