چگونه یک قطار خوب برای سفرمان انتخاب کنیم؟

به گزارش بلاگ پو، راهنمای انتخاب قطار مناسب برای سفر

سفر با قطار از قدیم ایام تا به حال جز پرطرفدارترین وسایل حمل و نقل عمومی بوده و روزانه هزاران مسافر با استفاده از آن به مقاصد خود می رود. این وسیله نقلیه علاوه بر این که شرایط راحت و امنی را برای سفر مسافران خود فراهم می آورد، هزینه مقرون به صرفه ای هم دارد و همه این موارد در کنار هم سبب می شوند که از هواداران بسیاری این وسیله حمل و نقل عمومی برخوردار باشد. اما هر چقدر هم قطار شرایط خوبی را برای مسافران خود فراهم بیاورد، باز نسبت به مقصدها و مسیرهایی که در حرکت شرایط متفاوت خواهد بود. از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره این قطار مناسب برای سفر مسافران چگونه است و باید دارای چه ویژگی هایی باشد صحبت کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

چگونه یک قطار خوب برای سفرمان انتخاب کنیم؟

در سفر با قطار مسافران احساس این را دارند که یک کتاب متحرک در جلوی چشمشان در حال ورق خوردن است. هر چقدر که قطاری که ما انتخاب میکنیم بهتر باشد لذت تماشای این تصاویر بیشتر و بهتر می گردد. اما سوال اینجاست که قطار مناسب برای سفر چه ویژگی هایی باید داشته باشد، تا شرایط خوبی را برای مسافران خود پدید بیاورد.

ظرفیت هر کوپه چقدر است؟

بنابر هزینه و مقصدی که شما در نظر دارید، قطارهای متنوعی وجود دارد، برخی قطارها کوپه هایی با ظرفیت 4 و برخی هم با ظرفیت 6 نفر را دارا می باشند. گفتنی است که بگوییم در برخی از قطار خبری از کوپه نیست و طراحی آن ها به صورت سالنی یا اتوبوسی می باشد.

کدام قطارها بیشترین توقف را دارند؟

به طور معمول قطارهای عادی که در همه ایستگاه ها توقف دارد و مسافران خود را پیاده یا سوار می نمایند بیشترین تعداد توقف را دارند. اما اگر شما قطارهای تندرو را برای سفرتان انتخاب کنید تنها در ایستگاه های درجه یک توقف دارند. توجه داشته باشید که اگر نمی خواهید هیچ توقفی در راستا داشته باشید حتما قطارهای اکسپرس یک طرفته را انتخاب کنید تا تنها در مقصدتان توقف داشت باشید.

توجه داشته باشید که هیچ گاه کوپه های اول و آخر قطارها را انتخاب نکنید چرا که بر روی چرخ های قطار قرار دارند و سر و صداری زیادی را فراوری می نمایند.

قطار 5 ستاره زندگی

زمانی که شما تصمیم به سفر می گیرید، بسته به این که نوع سفر شما چگونه است می تواند شرایط و انتخاب ها متفاوت باشند. اگر شما بخواهید به سفر تفریحی بروید و تمایلتان به این باشد که همه چیز در حد عالی برگزار گردد پیشنهاد ما قطارهای 5 ستاره است. یکی از قطارهای 5 ستاره ایران با نام قطار زندگی یک سفر لوکس را برای شما به ارمغان می آورد به این صورت که شما احساس می کنید داخل هتلتان هستدی ولی در حال حرکت!

کوپه های قطار زندگی 4 نفره هستند و جایگاه های بسیار راحتی دارند. میزان دما و نور کوپه ها قابل تنظیم توسط خود شخص مسافر بوده و دو طبقه رستوران هم برای صرف غذا در این قطار وجود دارد. توجه داشته باشید که باتوجه به نوع بلیطی که می خریم، ممکن است یک وعده غذایی یا بیشتر روی بلیط داشته باشیم.

توجه داشته باشید که در قطار زندگی تنها خورد و خوراک نیست که برای مسافران فراهم آورده شده است، در این قطار امکانات فرهنگی خوبی هم نظیر کتابخانه، سیستم های صوتی و تصویری و روزنامه وجود دارد که مسافران در طول سفر به هیچ وجه احساس خستگی ننمایند.

قطار زندگی در راستا تهران مشهد تهران فعال است.

قطار 5 ستاره فدک

شرکت ریلی فدک در سال 1394 به منظور گسترش خدمات مسافرتی ریلی در کشور اقدام به راه اندازی قطارهای لوکس و 5 ستاره فدک در راستا تهران - مشهد نمود و پس گذشت مدتی این شرکت برای جابه جایی مسافران در راستا تهران شیراز هم نیز آماده ارائه خدمات شد. گفتنی است که بگوییم مهمان داران قطار لوکس فدک به دو زبان انگلیسی و عربی تسلط دارند و با استفاده از جدیدترین روش های آموزشی به صورت تئوری و عملی آموزش آماده ارائه خدمات به مسافران شده اند.

امکانات قطار 5 ستاره فدک تنها به کیفیت سخت افزاری آن نیست، بلکه این مجموعه با به کارگیری افراد توانمند با دانش فنی و ایمنی بالا، مدیریت ریسک، رسیدگی به شکایات و احتیاجها و همچنین انطباق واگن های قطار با سلامت محیط زیست از مهمترین مزیت های قطار 5 ستاره فدک می باشد که می توان از آن ها نام برد.

در ادامه به نمونه هایی از خدماتی که شرکت فدک به مسافران خود ارائه می دهد، اشاره خواهیم کرد.

قطار 4 ستاره پلور سبز

شرکت ریلی رجا دارای تنوع بالایی در انواع قطار می باشد و با افزودن قطارهای مختلف به ناوگان ریلی کشور سبب ارتقا سیستم ریلی کشور شده است. وجود قطارهای لوکس با امکانات بالا نظیر قطار پلور سبز در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی سبب شده اند که سیستم ریلی کشور جز یکی از امن ترین و عالی ترین وسایل برای حمل و نقل در کشور به شمار بیایند. جالب است بدانید که اغلب افرادی که قصد سفر با قطار را داشته اند دو قطار سبز و پلور سبز را یکی می دانند، اما باید این را بدانند که این دو تنها تشابه اسمی دارند و از نظر امکانات و شرایط دو قطار کاملا متفاوت هستند.

قطارهای پلور سبز شرکت رجا دارای کوپه های 4 نفره هستند و به عبارتی جز قطارهای درجه 1 به شمار می رود. بدنه و شیشه های این قطار دوجداره بوده و از همین رو برای سفر گزینه خوبی به شمار می رود. سیستم های صورتی و تصویری و همچنین سیستم تهویه مطبوعی که در این قطارها وجود دارد سبب شده اند که مسافران زیادی برای سفرهای خود آن را انتخاب نمایند. قطار پلور سبز از چند شهر به مقصد مشهد حرکت می نماید؛ مثل تهران، کرج، ساری، همدان و شیراز.

قطار 4 ستاره غزال

غزال یک قطار مناسب برای سفر است که با 4 تخت و شرایط خوبی که برای مسافران خود فراهم آورده جز بهترین های این زمینه قرار می گیرد. قطار غزال بنیاد را می توان به جرات جز سه گزینه قطار داخلی خوب به شمار آورد. در این قطار چای و خوراکی رایگان بوده و شما می توانید بلیط همراه با وعده اصلی غذا را بخرید تا در قطار غذا میل کنید. هر یک از جایگاه های این قطار دارای میز غذا و پریز برق می باشد. توجه داشته باشید که قطار درجه 1 غزال از تهران به مقصدهای مشهد، کرمان و بندرعباس در حرکت است، کلاس VIP آن خدمات بیشتری ارائه می کند. قطارهایی نظیر سروش، پرستو و پارسی که متعلق به شرکت بن ریل است در این میان قطار سروش بین مسافران بسیار محبوب تر است و خدمات بیشتری هم ارائه می دهد.

قطار سبز

قطار دیگری که همیشه با قطار پلور سبز اشتباه گرفته می گردد، قطار سبز است. این قطار در خط تهران - مشهد فعال است و کوپه های آن 4 نفره می باشد که دارای سرویس های بهداشتی ثابت هم می باشند. این قطار دارای پریز برق 220 ولت است و سیستم تهویه آن شرایط مطبوعی را برای مسافران فراهم می آورد.

قطار 4 ستاره غدیر

قطار مناسب برای سفر زیاد است و تنها کافی است که مسافران برای راستای که می خواهد بروند در نظر داشته باشند که چه میزان امکاناتی را احتیاج دارند. قطار 4 ستاره غدیر با سرعت 160 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید. این قطار امنیت بالایی را برای مسافران خود فراهم می آورد و تمامی واگن های آن با مواد ضد آتش ساخته شده است. دمای هر واگن جداگانه تنظیم می گردد و جایگاه ها راحتند. بلیط قطار غدیر را می توانیم برای سفر به یزد و مشهد بخریم.

قطار سیمرغ

یک قطار مناسب برای سفر دیگری که می توانیم از آن نام ببریم، قطار سیمرغ است. این قطار 4 تخته و بسیار شرایط خوبی را برای سفر مسافران فراهم می آورد. توجه داشته باشید که حتما هنگام خرید بلیط گزینه با پذیرایی یا بدون پذیرایی را انتخاب کنید. این قطار هم وعده ناهار را ارائه می دهد و شام و هزینه اش بر عهده مسافر است.

قطار طوس

در صورتی که تصمیم دارید با قطار طوس سفر کنید، با توجه داشته باشید امکاناتی نظیر سیستم صوتی و تصویری در تمام کوپه ها وجود ندارد و اگر شما می خواهید ضروری است که در هنگام خرید بلیط این موضوع را در انتخاب کوپه خود در نظر داشته باشید. کوپه های قطار طوس 4 تخته هستند و تمامی آن ها عایق به حرارت و صدا می باشند. بر روی بلیطی که شما تهیه می کنید یک وعده شام سبک در نظر گرفته شده است. قطار طوس شباهت بسیاری از لحاظ خدمات به سیمرغ دارد.

این قطار در راستا تهران، تبریز و مشهد در حرکت می باشد.

قطار خلیج فارس

قطار 4 تخته دیگری که در مطلب قطار مناسب برای سفر می خواهیم به آن اشاره کنیم، قطار خلیج فارس است. این قطار دارای سیستم تهویه بسیار مطبوعی می باشد و از مسافران خود با یک عصرانه پذیرایی می نماید و در صورتی که مسافران غذای اصلی خواستند هزینه آن بر عهده خودشان است. در قطارهای تندرو خلیج فارس، امکانات رفاهی نظیر کتاب، روزنامه و سیستم های صورتی و تصویری مدار بسته وجود دارد که در اختیار مسافران این قطار قرار می گیرد. گفتنی است که بگوییم این قطار از مبدا تهران به مقصدهایی مثل تبریز، مراغه، ارومیه و اصفهان حرکت می نماید.

قطار البرز

یک قطار درجه 2 از شرکت رجا به نام البرز وجود دارد که می توان از آن به عنوان قطار مناسب برای سفر یاد کرد. این قطار در راستا بندرعباس، زاهدان، تبریز و گرگان در حرکت است و در اول راستا از مسافران خود با یک میان وعده پذیرایی می نماید. صبحانه یا عصرانه مواردی هستند که بنا به درخواست مسافران هزینه آن هنگام خرید بلیط دریافت می گردد. کوپه های قطار البرز 4 نفری هستند و 2 تخت هم در طبقه بالا دارند.

قطار 6 تخته میلاد

برای سفرهای دست جمعی بهترین گزینه انتخاب قطارهای 6 تخته است، اما به دلیل این باور که قطارهای 6 تخته از کیفیت خوبی برخوردار نیستند افراد برای یک سفر خوب قاعدتا از این نوع قطارها صرف نظر می نمایند. قطار 6 تخته درجه 1 میلاد اما این باور را تغییر داده است و با ارائه کیفیت خوب شرایط برای سفرهای دسته جمعی بیش از 4 نفر مهیا ساخته است. سیستم تهویه مطبوع و عایق دما و رطوبت در کوپه وجود دارد. گفتنی است که بگوییم سرویس بهداشتی قطار میلاد متحرک است.

قطار میلاد در راستا مشهد، تبریز و اصفهان حرکت می نمایند.

قطار سریر

قطار نیمه لوکس دیگری که در سال های اخیر توسط شرکت رجا به صنعت ریلی کشور وارد شده هم جز یکی از موارد قطار مناسب برای سفر به شمار می رود. این قطار در راستا تهران - شیراز در حرکت است و از جدیدترین ها به شمار می رود.

قطار پردیس

همانطور که در بالاتر هم گفتیم، به غیر از قطارهای کوپه ای ما قطارهای اتوبوسی هم داریم که جز قطار مناسب برای سفر به شمار می رود. قطار تندرو پردیس یکی از گزینه های بسیار خوب و سریع شرکت رجا برای سفر به شمار می رود. طراح این قطارها شبیه هواپیما است و نکته حائز اهمیتی که در آن وجود دارد این است راستا 12 ساعته تهران به مشهد را 8 ساعته طی می نماید. البته این راستا برای دیگر شهرها نظیر قم، یزد، همدان و زنجان هم وجود دارد.

قطار نگین

قطار دیگری به نام نگین وجود دارد جز قطارهای لوکس کوپه ای قرار گرفته است. این قطار مناسب برای سفر است و کوپه های آن 4 نفره است. توجه داشته باشید که قطار اتوبوسی نگین دارای 60 نفر ظرفیت است و در آن صبحانه، عصرانه ارائه می دهد و دارای سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های صورتی و تصویری می باشد.

قطار لوکس مهتاب

قطار مناسب برای سفر دیگری که در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم به آن اشاره کنیم، قطار مهتاب است. این قطار جز گزینه های مالی برای سفر با قطار به شمار می رود و دارای 6 تخت می باشد. کیفیت این قطار مطابق با هزینه ای پرداخت می کنید متوسط است و ممکن است که کمی سر و صدا مسافر را اذیت نماید. از جمله امکانات این قطار میان وعده، آب معدنی، ملحفه و روبالشی می باشد.

قطار 3 تخته مهتاب

قطارهای مالی دیگری هم هستند که برای سفرهای کاری یا سفرهای مالی گزینه های بسیار خوبی به شمار می روند، به طور مثال قطارهای 3 تخته مهتاب که یکی از این گزینه های مالی است که با 11 کوپه 3 تخته که در مجموع 33 مسافر را جابه جا می نماید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11290

به "چگونه یک قطار خوب برای سفرمان انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک قطار خوب برای سفرمان انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید