چین: وحدت با تایوان باید محقق گردد

به گزارش بلاگ پو، پکن- خبرنگاران- نمایندگان کنگره ملی خلق چین در اجلاس سالانه که در پکن در حال برگزاری است اعلام کردند وحدت با تایوان موضوعی نیست که بدون زمان بندی به تعویق بیفتد و نهایتا باید انجام گردد.

چین: وحدت با تایوان باید محقق گردد

به گزارش خبرنگاران روزنامه اس سی هنگ کنگ روز یکشنبه نوشت: چای پی خویی از جمله این نمایندگان گفته است شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین کسی است که به دنبال پیروزی های بزرگ است و برای همین تحقق هدف وحدت دو سوی تنگه تایوان را با جدیت دنبال می نماید.

وی اضافه نمود: این کار باید انجام گردد این هدف زمان بندی هم دارد و البته اگر تایوان بخواهد رسما اعلام استقلال کند چین هرگز ابایی برای ورود جدی به مساله نخواهد داشت.

با ما به تور چین سفر کنید

رییس جمهوری خلق چین در سخنرانی خود در ابتدای سال 2019 میلادی اظهار داشت که موضوع اتحاد تنگه تایوان یک راهبرد و رهیافت سیاسی است که نمی توان اجازه داد انجام آن از نسلی به نسل دیگر واگذار گردد.

خوانگ جیشیان دیگر نماینده کنگره ملی خلق چین می گوید: پکن اصلا تمایلی ندارد که احزاب استقلال طلب تایوان را طرف گفت و گوی خود بداند و در واقع آنها را بدون صلاحیت می داند.

وی گفت: آنها که از طرح دو چین و یا یک چین و یک تایوان و استقلال این جزیره به هر شکلی حمایت می نمایند به هیچ مذاکره ای با چین راه نخواهند یافت.

از سال 2016 میلادی که خانم تسای اینگ ون از حزب دمکراتیک ترقیخواه تایوان قدرت را در این جزیره در اختیار گرفت، روابط دو سوی تنگه تایوان تیره تر شده است.

همزمان با اظهارات این نمایندگان، شی جین پینگ رییس جمهوری چین نیز امروز یکشنبه در جمع هیات نمایندگان مجلس ملی استان فو جیان گفت: باید راه جدیدی برای توسعه تلفیقی دو سوی تنگه تایوان کرد دو سوی تنگه تایوان باید ضمن تسهیل همکاری مالی و تجاری، پیوند تاسیسات زیربنایی، استفاده از انرژی و منابع و معیارهای صنفی یکدیگر، برای تبدیل استان فوجیان به خانه اول شرکت های هموطنان تایوانی کوشش نمایند.

سال 2019 برابر با چهلمین سالگرد انتشار ابلاغیه خطاب به هموطنان تایوان است شی جین پینگ در شروع امسال در آیین گرامیداشت این مناسبت بر توسعۀ تلفیقی دو سوی تنگه تایوان و تحکیم پایه وحدت صلح آمیز تاکید نموده بود.

وی همچنین یادآوری نموده بود که ضمن ادامۀ اشتراک گذاری فرصتدهای ناشی از توسعه خاک اصلی چین برای هموطنان تایوانی، احساس موفقیت همه را تقویت بخشد.

وی روز یکشنبه بار دیگر اظهار داشت: باید ضمن اجرای سیاست های اولویت دار برای سوددهی به تایوان و استماع خواست هموطنان تایوانی، سیاست و تدابیر برای کمک به حقوق و منافع مردم تایوان را آنالیز کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4493

به "چین: وحدت با تایوان باید محقق گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: وحدت با تایوان باید محقق گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید