کاروانسرای مزینان برطرف تصرف شد

به گزارش بلاگ پو، کاروانسرای دیرقدمت مزینان واقع در راستا جاده تاریخی ابریشم که توسط افراد متخلف مورد تصرف واقع شده بود، با پیگیری مسئولان میراث فرهنگی در شهرستان داورزن برطرف تصرف شد.

کاروانسرای مزینان برطرف تصرف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن، در این باره گفت: این مکان به عنوان یکی از شاخص ترین آثار تاریخی در غرب خراسان رضوی مورد تصرف عدوانی گروهی از افراد متخلف قرار گرفته بود لذا با اقدام قضایی و طی روال قانونی از تصرف سودجویان خارج شد.

محمد عبدالله زاده ثانی اضافه کرد: برطرف تصرف کاروانسرای تاریخی مزینان در پی پنج ماه پیگیری قضایی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن با رای دادگاه تجدیدنظر به نفع سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت.

وی ادامه داد: هم اینک فرایند مراحل قضایی پرونده برطرف تصرف عدوانی کاروانسرای مزینان کامل شده لذا حکم دادگاه تجدیدنظر این پرونده به وسیله اجرای احکام دادگستری عملی خواهد شد.

کاروانسرای مزینان معروف به کاروانسرای شاه عباسی با شمارهٔ 1664 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

شهرستان داورزن واقع در دروازه ورودی غرب خراسان با آثاری قابل اعتنا در حوزه های تاریخی و طبیعی، قرار دریافت در راستا جاده تاریخی ابریشم و نیز جاده تهران - مشهد که سالانه افزون بر 20 میلیون زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از آن به سوی مشهد رفت و آمد می نمایند شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد. داورزن واقع در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد 150 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که 68 مورد آنها تاکنون فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8930

به "کاروانسرای مزینان برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای مزینان برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید