کار در مانیتوبا

به گزارش بلاگ پو، مانیتوبا، یکی از سه استان مرکزی کشور کانادا با مساحتی به وسعت 647 کیلومتر مربع است و در حدود 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد. این استان مانند سایر استان های کانادا مهاجر پذیر است، از این رو افراد بسیاری با ملیت های مختلف برای کار در مانیتوبا به کانادا مهاجرت میکنند.

کار در مانیتوبا

اما شرایط کار در مانیتوبا به چه شکل است و مشاغلی که بیشترین فرصت شغلی پیش روی آنهاست کدامند؟ در ادامه این مقاله به این سوالات پاسخ داده شده است با ما همراه باشید.

مهاجرت به مانیتوبا

یکی از بهترین استان های کانادا برای مهاجرت، مانیتوبا است که به عنوان ایده آل ترین و تضمین شده ترین منطقه به لحاظ یافتن فرصت شغلی می باشد.

برای مهاجرت و کار در مانیتوبا میتوانید با کسب ویزای کاری به مدت 3 سال در این استان اقامت داشته باشید و در طی این مدت به صورت سالانه اقامت خود را تمدید کنید. سپس برای اخذ اقامت دائم در کانادا اقدام نمایید.

کشور کانادا در نظر دارد تا سال 2021، در حدود 1 میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد نماید. از آنجاییکه این فرصت های شغلی بیش از ظرفیت نیروی کار موجود در این کشور است، بازار کار کانادا احتیاجمند جذب نیروی کار خارجی است.

در سال های اخیر کارفرمایان این استان، از نیروهای خارجی به عنوان راهکار موقتی برای جبران کمبود نیروی کار بومی استفاده نموده اند. اما مقامات این استان با مشارکت در برنامه انتخابی استانی PNP، به دنبال جذب مهاجران دائمی هستند.

در حال حاضر دولت کانادا میخواهد بخش های مختلف زیربنایی مانند ساختمان سازی، معدن و کشاورزی را در استان های مختلف به ویژه مانیتوبا گسترش دهد. از این رو مهندسین و سایر افراد توانمند در این حوزه های کاری میتوانند به راحتی ویزای کاری دریافت نمایند.

فرصت های شغلی برای کار در مانیتوبا

استان مانیتوبا در سال های اخیر، کمترین نرخ بیکاری را تجربه نموده است. فرصت های شغلی متنوع موجود در این استان در کنار ارائه بعضی تسهیلات به تازه واردین، مانیتوبا را به مقصد اصلی بسیاری از مهاجران تبدیل نموده است.

همانطور که اشاره شد مانیتوبا یکی از سه استان سرسبز و چمنزاری در مرکز کانادا است، از جمله اصلی ترین صنایع آن میتوان به کشاورزی، معدن، انرژی، حمل و نقل و گردشگری اشاره کرد.

اخذ ویزا برای مهاجرت به کانادا و کار در مانیتوبا مستلزم این است که افراد در ابتدا لیست مشاغل مورد احتیاج در این استان را آنالیز و سپس بر اساس تخصص خود برای کاریابی اقدام نمایند.

لیست فرصت های شغلی و مشاغل مورد احتیاج در کشور کانادا و ایالت های مختلف آن هر ساله توسط اداره مهاجرت این کشور اعلام میگردد. این لیست به طور کلی به چهار دسته اصلی تقسیم بندی میگردد:

دستهO: مشاغل مدیریتی با بیشترین متقاضی

دسته A: مشاغل حوزه پزشکی، معماری، وکالت و …، احتیاجمند تحصیلات دانشگاهی

دسته B: مشاغل فنی، احتیاجمند مدرک فنی

دسته C: مشاغل خدماتی مانند راننده کامیون، آشپز و …

بر اساس این دسته بندی مشاغل فعال و مورد احتیاج در کانادا و به ویژه استان مانیتوبا در امسال شامل موارد زیر است:

رشته های مهندسی مانند مهندس برق و الکترونیک، هوا و فضا، مکانیک، عمران، کامپیوتر، صنایع و… رشته های مدیریتی مانند مدیریت کسب وکار، فراوری و … سایر مشاغل مانند جوشکاری، برنامه نویس کامپیوتر، معماری و…

همانطور که در بالا اشاره شد، فرصت های شغلی بسیار زیاد و متنوعی پیش روی مهاجران به کانادا و به ویژه مانیتوبا قرار میگیرد. به این معنی که در صورت مهاجرت به این استان شانس خوبی برای پیدا کردن شغل ورد علاقه خود دارید.

مزایای زندگی در مانیتوبا

یکی از مهمترین مزایای مهاجرت و زندگی در مانیتوبا، پایین بودن هزینه های زندگی به ویژه هزینه مسکن و هزینه های دانشگاه است. این موضوع، دلیل بسیاری از مهاجران برای انتخاب استان مانیتوبا برای زندگی و کار است.

با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی، مردمان مانیتوبا پول خود را صرف گردشگری و تفریح و یادگیری ورزش و مهارت های مختلف مینمایند. بازی گلف یکی از پر طرفدارترین ورزش ها در این استان است و علاقه مندان به گلف در این استان بیشتر از هرجای دیگر از کانادا است.

ساکنین این شهر بیشتر از سایر استان های کانادا، علاقمند به شرکت در کارهای انسان محبت آمیز هستند و این موضوع باعث افزایش کیفیت زندگی افراد حاضر در منطقه شده است. این روحیه سخاوتمندانه به مهاجران تازه وارد کانادا یاری می نماید تا به سرعت شرایط ثابتی پیدا نمایند.

میانگین سفر شهری از منزل تا محل کار تقریباً 6 کیلومتر است که در کانادا یکی از کمترین مسافت ها محسوب میگردد. کوتاه بودن سفرهای شهری، به معنی صرف وقت بیشتر با خانواده است.

نرخ بیکاری این استان (4.8 درصد) از میانگین رنخ بیکاری در کانادا (7.4 درصد) کمتر است. همچنین اقتصادیات بر درآمد مانیتوبا از لحاظ پایین بودن در کانادا رتبه چهارم را دارد و رشد اقتصادی در مانیتوبا سالانه 3 درصد است.

رشد اقتصادی با ثبات، فراوری نماینده فرصت های شغلی متنوع و ارزشمندی است از این رو مقامات استانی مانیتوبا در کوشش جذب مهاجران به این استان هستند. از جمله برنامه هایی که برای جذب مهاجر صورت می گیرد، میتوان به برگذاری رایگان کلاس های زبان انگلیسی و نیز دوره های کارآموزی اشاره کرد.

با رشد اقتصاد حدبیشتری و توسعه صنایع مختلف در کانادا، انتظار می رود که تا سال 2021 نرخ بیکاری به میزان 7.21 درصد کاهش پیدا کند. به طور کلی می توان گفت مردم منیتوبا از اتحاد کامل، بازار کار کاملاً پایدار، طبیعتی بکر و گسترده بهره مند هستند.

مزایای اخذ ویزای کاری

اخذ اقامت در کشور کانادا و استان مانیتوبا از راه های مختلفی امکان پذیر است. از جمله آن میتوان به سرمایه گذاری، اقامت تحصیلی و کاری اشاره کرد.

اما اخذ ویزای کاری نسبت به روش های دیگر اقامت، از ریسک ها و پیچیدگی های کمتری برخوردار است. از

دیگر مزایای اخذ ویزای کاری میتوان موارد زیر را در نظر گرفت:

کمتر شدن مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم آنلاین بودن کلیه مراحل و عدم احتیاج به مراجعه حضوری توسط متقاضی ثبت اطلاعات متقاضی در بانک اطلاعات مشاغل کانادا برای یافتن بهترین فرصت شغلی امکان اخذ اقامت برای کلیه افراد خانواده

شرایط دریافت ویزای کاری مانیتوبا

برای دریافت ویزای کاری اقامت در مانیتوبا، متقاضیان میبایست علاوه بر تخصص و مهارت خود، شرایط دیگری هم داشته باشند. البته اخذ ویزای کار در ایالات مختلف کانادا متفاوت است. از جمله شرایط و ویژگی های لازم به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

· حدبیشتر 40 سال سن

· حداقل 3 سابقه کاری مرتبط با تخصص

· حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی

· حداقل امتیاز 5.5 آیلتس برای زبان انگلیسی

· رشته تحصیلی مرتبط با فرصت های شغلی مورداحتیاج

· گواهی سلامت

· نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری

· کسب حداقل 67 امتیاز در آزمون ارزیابی مهاجرت به کانادا به وسیله تخصص

میانگین درآمد در استان مانیتوبا

اگرچه مشخص میزان حقوق به طور دقیق برای رشته ها و فرصت های شغلی مدیریتی کمی سخت است اما میانگین درآمد در کانادا و در ایالت های مختلف نرخ ثابتی دارد. به عنوان مثال میانگین درآمد در مانیتوبا 8.5 دلار به ازای هر ساعت کار است.

گفتنی است که ساعات کاری در کشور کانادا روزانه 8 ساعت و هفتگی 40 ساعت می باشد. همچنین در صنایع فراوریی میانگین ساعت کاری 50 ساعت در هفته می باشد.

دلایل مهاجرت برای کار در مانیتوبا

همانطور که اشاره شد کانادا با برخورداری از نرخ بیکاری بسیاری پایین و موقعیت های شغلی بسیار زیاد، به یکی از کشورهای ایده آل برای مهاجرت تبدیل شده است. اما علاوه بر این دلایل دیگری هم برای فزونی های کشور کانادا به ویژه استان مانیتوبا وجود دارد.

ثبات اقتصادی اقتصاد پیشرفته پایین بودن نرخ اقتصادیات و سیستم بسیاری عالی محاسبه اقتصادیات بر درآمد شرایط ایده آل اجتماعی و رفاهی سیستم حقوقی و مقررات دقیق و قانونمند کسب وکار امنیت بالای شغلی و زندگی

سوالات متداول اخذ ویزای کار در مانیتوبا

1- فرایند مهاجرت به استان مانیتوبا و اخذ ویزا چه مدت زمان به طول می انجامد؟

مدت زمان اخذ ویزا برای کار در مانیتوبا در بیشتر موارد 4 ماه است. اما از آنجاییکه این برنامه باید در 2 سطح ایالتی و فدرال تایید گردد، کل فرایند چیزی در حدود 12 تا 15 ماه به طول می انجامد.

2- برنامه مهاجرت به مانیتوبا شامل چه کسانی می گردد؟

برنامه مهاجرت به مانیتوبا برای فارغ التحصیلان، کارجویان متخصص، تاجران و خانواده های آنان که دارای شرایط مناسب باشند با هدف اخذ اقامت دائم کانادا امکان پذیر است.

3- آیا میتوان اقوام دور و دوستان را به عنوان حمایت نماینده اقتصادی برای مهاجرت به استان مانیتوبا معرفی کرد؟

مهاجرت به کانادا برای افراد دارای سابقه کار معتبر، مدرک آیلتس، تمکن اقتصادی، مدرک تحصیلی، عدم سوابق کیفری و مهارت امکان پذیر است. علاوه بر موارد فوق وجود حامی اقتصادی به منظور اثبات وجود شخص حمایت نماینده در این کشور الزامی است. این شخص می تواند دوست یا فامیل باشد.

4- آب و هوای استان مانیتوبا در فصل زمستان چگونه است؟

آب و هوای استان مانیتوبا در تابستان نسبتاً گرم و البته کوتاه و زمستان های بسیار سرد و طولانی است. دمای هوا در بعضی از شهر ها و روز ها به منفی 40 درجه می رسد و گاهی اوقات مردم دمای منفی 18 درجه را تا هفته ها تجربه مینمایند.

مهاجرت به مانیتوبا با تراست

با توجه به موقعیت اقتصادی و پایین بودن نرخ بیکاری در سراسر کانادا، این کشور موقعیت ویژه و ایده آلی برای مهاجرت کاری دارد. تحصیل در مانیتوبا و کار در این استان نیز با کمترین نرخ بیکاری و بیشترین فرصت شغلی در اولویت نسبت به سایر ایالت های کانادا قرار میگیرد.

انتخاب کشور کانادا و استان مانیتوبا برای اخذ ویزای کاری با در نظر دریافت فاکتورهای گفته شده و سهولت در راستا دریافت اقامت، انتخاب کاملاً درستی است. کافی است بازار کار و فرصت های شغلی مورد احتیاج مانیتوبا را بشناسید و بر اساس تخصص، مهارت ها و سابقه کاری خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44395

به "کار در مانیتوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار در مانیتوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید