بازسازی کانترهای آشپزخانه، آسان ترین روش زیباسازی آشپزخانه

به گزارش بلاگ پو، بازسازی کانترهای آشپزخانه، آسان ترین و سریع ترین روش زیباسازی آشپزخانه است که آن را تبدیل به مدرن ترین و مرکزی ترین نقطه خانه شما میکند. راحت ترین راه برای حذف نمای سنتی و قدیمی آشپزخانه، استفاده از چند کانتر است که با سنگ کوارتز سفید و براق تزئین شده باشد. اما چرا برای صفحه رو کابینتی از این سنگ ها استفاده میکنیم؟ برای آغاز، باید بگوییم که سنگ کوارتز یکی از سخت ترین و ماندگارترین سنگ های معدنی موجود در طبیعت است و از این رو این سنگ میتواند تمام ضربه هایی که در آشپزخانه به آن میخورد را تحمل کند. علاوه بر آن سنگ کوارتز در انواع و اقسام طرح ها و رنگ های خیره کننده موجود است، از طرح سیب سبز گرفته تا طرح کاملاً متضاد آن که قرمز جگری میباشد. هنگامی که سنگ کوارتز مناسب را برای صفحه کانتر آشپزخانه خود پیدا کردید، مطمعن باشید نمای آشپزخانه شما به طور کامل تغییر خواهد نمود.

بازسازی کانترهای آشپزخانه، آسان ترین روش زیباسازی آشپزخانه

بسته به نیاز خود و در جهت هماهنگ کردن سنگ کانتر با وسایل آشپزخانه، میتوانید سنگ های کوارتز کرمی رنگ و براق را انتخاب کنید. به طور مختصر، رنگ سنگ کوارتز نمای زیبای سنگ را با ترکیبات کابردی گرانیت ترکیب میکند و هزینه آن بسیار مقرون به صرفه است. هنگامی که شما در فروشگاه های نزدیک محل زندگی خود و یا به صورت آنلاین تحقیقات زیادی انجام میدهید، متوجه میشوید که هزینه سنگ کوارتز به اندازه ای که در ابتدا تصور میکردید، بالا نیست.

پروسه فراوری

برخلاف سایر کانتر های سنگی، نمونه کوارتز در کارخانه فراوری میگردد. 90 درصد کوارتز از سنگ معدنی خالص بدست می آید و 10 درصد باقیمانده نیز از پلیمر و رنگدانه تشکیل شده که به سنگ کوارتز رنگ جدیدی میبخشد. مقدار پلیمر موجود در سنگ کوارتز بستگی به نحوه استخراج این سنگ دارد. اجزای سخت و محکم به سنگ ظاهری خال خالی میدهد در حالی که سنگ خوب استخراج شده، نرم تر به نظر میرسد. در برخی از مواقع، فرد فراوری نماینده ممکن است تصمیم بگیرد که مقداری شیشه بازیافت شده به ترکیب کوارتز پلمیری اضافه کند تا به محصولی غیر قابل نفوذ و ضد خش تبدیل گردد. ماده اساسی و لازم جهت اتصال اجزای سنگ در ساخت این المان صمغ کاج است.

کانترهای کوارتز شباهت بسیاری با نمونه های گرانیتی دارند و در صورتی که هر سال پوششی محافظ برای آنها نصب کنید، ماندگاری آنها طولانی تر میگردد. از این رو، رنگ های کوارتزی تا مدت زمان بیشتری حفظ میشوند. در این مرحله، ممکن است احتمالا به این فکر کرده باشید که چرا این سنگ ها با توجه به قابلیت های ویژه خود، در گذشته پرطرفدار نبوده اند. پاسخ این است که در گذشته، رنگ ها و طرح های کوارتزی به اندازه امروز متنوع نبوده اند، از این رو دلیلی برای جایگزین کردن سنگ های طبیعی با سنگ کوارتز وجود نداشت. شما تنها کافی است نگاهی به کانترهای قدیمی خانه بیندازید تا متوجه شوید که صنعت هم از لحاظ استانداردهای فنی و هم طراحی چقدر پیشرفت کرده است.

امروزه، فراوری نمایندگان طرح های متنوع پیچ در پیچ، نقطه نقطه ای و … را ارائه میدهند و همین طرح ها کانتر کوارتزی را بسیار خاص و ویژه جلوه داده است. روکش های خوش رنگ این کانترها نیز به وسیله دستگاه شن پاش، سنگ تیغ تیزکنی یا حکاکی بر روی آنها قرار میگیرند. از این رو، تنوع عظیم سنگ های کوارتز آنها را زیبا و ارزشمند کرده است. در فروشگاه هایی که کوارتز می فروشند، برای هر تخته سنگ بافت دار، سنگ آهکی مات و غیر براق یا گرانیت براق وجود دارد. بهترین بخش داستان این است که کانترهای کوارتزی به احتمال قوی مناسب تمام بودجه ها است و انتظارات مربوط به حفظ، نگهداری و خواسته های شخصی را برآورده میکند.

ایده استفاده از کوارتز سفید برای آشپزخانه نسبتا جدید است اما با این حال در سراسر دنیا هواداران زیادی دارد و افراد این روش را بهترین و مطمئن ترین انتخاب برای کانترهای آشپزخانه خود میدانند. این افراد شیفته نمای سنگ های طبیعی کانتر آشپزخانه خود هستند و ماندگاری و نگهداری آسان آن را تحسین مینمایند. ما به نوعی باور داریم که کانترهای کوارتز در آشپزخانه ماندگار هستند زیرا معایب آنها در مقابل مزیت ها ناچیز میباشد. کوارتز سیاه نیز یک گزینه به حساب می آید اما این رنگ مناسب فضای بزرگ همراه با نور طبیعی است. کوارتز سفید براق تاثیر قابل ملاحظه ای بر آشپزخانه شما میگذارد.

مزایای کانتر کوارتز

امتیاز اصلی داشتن یک کانتر کوارتز ماندگاری آن است چرا که کوارتز یکی از مقاوم ترین متریال ها در برابر ضربه محسوب میگردد. در واقع، هر فروشگاه معتبری برای کانترهای کوارتز به شما ضمانت مشخصی ارائه میدهد. این نمونه به میزان 93 تا 95 درصداز کوارتز خالص تشکیل شده اند و دقیقا به خاطر سختی کریستال معدنی است که مقاوم میباشند که این امر خود ویژگی بسیار مطلوبی است. ویژگی های سنگ کوارتز به شدت یادآور ویژگی های الماس است که مقاوم ترین ماده در دنیا محسوب میگردد.

یکی دیگراز مزایای این مدل، نحوه فراوری آن است. تقریبا تمام آن ها در خلاء فراوری میشوند و سطحی اسیدی دارند که به آنها خاصیت غیر قابل نفوذ میبخشد و باعث مقاوم شدن آنها در برابر فرسایش میگردد. علاوه برآن، همه کانترهای کوارتز گران قیمت نیستند. نمونه های ارزان که مناسب با بودجه صاحب خانه باشد نیز وجود دارند و نسبت به قیمت خود بسیار مفید هستند. با استفاده از کوارتز، دیگر لازم نیست نما یا کارکرد را فدای یکدیگر کنید تا به نتیجه ای مطلوب برسید. علاوه بر این، کوارتز نیاز به نگهداری کمتری نسبت به دیگر مصالح دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کوارتز را در شرایط خوبی نگه دارید و هر از چند گاهی آن را تمیز کنید.

کوارتز ضد خش و ضد اشتعال است و همینطور در برابر فرسایش و آب نیز مقاوم میباشد اما در هر صورت ما به شما پیشنهاد میدهیم از پدهای مخصوص در هنگام قرار دادن بشقاب های بسیار داغ بر روی کانتر بهره ببرید. با توجه به انتظار، کانترهای آشپزخانه نیاز به نگهداری و توجه ویژه دارند. برندهای کانتر کوارتز محصولاتی با بافت امن و نرم ارائه میدهند. این محصولات مانع از گسترش پاتوژن ها و باکتری ها میشوند. به همین خاطر است که در یک محیط مرطوب عملکرد بسیار خوبی دارند، خصوصا در حمام و آشپزخانه. نکته آخر و مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که کوارتز متریالی است که با هر محیطی خود را تطبیق میدهد.

معایب کانتر کوارتز

کوارتز مزایای زیادی دارد اما به هر حال سنگی پردازش شده است و نمیتواند ویژگی سنگ گرانیت ارگانیک و طبیعی را داشته باشد. اگر الویت اول شما داشتن یک کانتر با ظاهری مشابه سنگ طبیعی است، گرانیت را انتخاب کنید. یک کانتر گرانیت برای جزیره آشپزخانه در این حالت همیشه جایگزین خوبی است. کوارتز میتواند ویژگی هایی شبیه سنگ گرانیت داشته باشد، اما نمیتواند دمای زیادی را تحمل کند. شما میتوانید قابلمه و کتری داغ را بر روی کانتر کوارتز بگذارید، اما باید این کار را با احتیاط انجام دهید. از دیگر معایب کانتر کوارتز زمان بر بودن نصب آن میباشد. از این رو اگر زمان کمی دارید، بهتر است دنبال متریال دیگری باشید. برای نصب آن ها معمولا نیاز به یاری دریافت از متخصصین دارید اما وقتی که میدانیم کانترهای کوارتز در انواع و اقسام مختلف وجود دارند و نمونه های ارزان قیمت نیز یافت میشوند، جای نگرانی نیست.

نکات مهم در حفظ و نگهداری کانتر کوارتز

بهترین نکته در خصوص کوارتز این است که این سنگ بسیار شبیه به سنگ های طبیعی است، از این رو برای ترکیب و استفاده از آن در هر دیزاینی محدودیت وجود ندارد. این سنگ در رنگ های روشن مانند خاکستری نیز در دسترس می باشد. چنانچه لازم باشد از اجزای متفاوت و بی شماری استفاده برده و آنها را برای ساخت جزیره آشپزخانه در کنار هم قرار دهید، بهتر است از رنگ های تیره تر بهره ببرید تا این ناهماهنگی کمتر به چشم بیاید.

نکته حائز اهمیت در خصوص سنگ های کوارتز این است که نگهداری بسیار کمی لازم دارند، به همین خاطر است که بسیاری از صاحب خانه ها کوارتز را در لیست دیزاین خود در الویت قرار میدهند، خصوصا اگر کانترها از طیف های رنگ بژ باشند شما باید پیش از خرید بپرسید که آیا کار خاصی برای نگهداری آنها باید انجام دهید یا خیر. ممکن است قیمت برای شما مسئله ساز باشد اما اگر دنبال چیزی هستید که سالیان سال برای شما بماند، کوارتز میتواند انتخاب اول شما باشد.

حال که مختصری از معایب و مزایای اصلی کانترهای کوارتز به شما ارائه شد، به راحتی میتوانید تصمیم بگیرید که آیا آن ها نیاز شما را رفع مینمایند یا خیر. از لحاظ قیمت، انتظار این را داشته باشید که برای هر فوت مکعب بیشتر از 50 دلار هزینه کنید، این خود بستگی به نوع کوارتز و مکانی که در آن میخواهید از آن بهره ببرید، دارد. به جای نتیجه گیری سریع، شخصاً در اینترنت تحقیق کنید و از فروشگاه ها برای مقایسه قیمت ها دیدن کنید، خصوصا هنگامی که به دنبال قیمت حراج شده کانتر هستید. اینگونه هم میتوانید معامله هایی منصفانه داشته باشید و هم به ایده هایی فوق العاده برسید که هرگز فکرش را هم نمیکردید. روی هم رفته، مزایای کوارتز بیشتر از معایب آن است و ما باور داریم که انتخاب هوشمندانه ای برای هر آشپزخانه محسوب میگردد.

ایده های ترکیب کانتر سفید کوارتز

آشپزخانه ها بیش تر از گذشته، تبدیل به جایگاهی مرکزی و پرمعنا برای تجربه های خانوادگی علاوه بر پخت و پز شده اند. برای بسیاری از صاحب خانه ها، آشپزخانه مکانی است که روز خود را آغاز مینمایند، با بچه ها خود بازی مینمایند، با دوستان خود گپ میزنند و فعالیت های بسیاری انجام میدهند. تمام اینها باعث میگردد نیاز به آشپزخانه ای زیبا داشته باشید تا آشپزخانه ای کاربردی. از این رو، کانتر بخشی زیبا و بسیار لوکس در آشپزخانه شما محسوب میگردد. از طرفی، همه ما می دانیم که تعداد زیادی از مالکان تمایل به رقابت با یکدیگر دارند و سعی مینمایند با راه حل های نهایی طراحی آشپزخانه خود را انجام داده و از راه حلهای مختلف طراحی دکوراسیون استفاده نمایند.

سطحی که اکثر مواقع از آن برای نشان دادن سلیقه در آشپزخانه استفاده میگردد، سطح کانتر است که امروزه علاوه بر ماندگاری و کابرد بالا، جذاب و تاثیر گذار است. از این رو کانترهای کوارتز با کیفیت بسیار ارزشمند هستند. مصالحی که میتواند به تمامی این نیازها پاسخ دهد، کوارتز است چرا که بسیار مستحکم بوده و از طرفی بر روی کانتر بسیار لوکس و زیبا جلوه میکند. سنگ کوارتز بسیاری از مزیت های سنگ گرانیت را دارد، بدین معنا که خش برنمیدارد، لکه نمیگیرد و سوخته نمیگردد. به علاوه، شما تنها باید هر از چند گاهی با دستمالی آن را تمیز کنید. به طور مختصر کوارتز روشن، همیشه جدید و مطلوب است و هم در چیدمان سنتی و هم مدرن میتواند به کار گرفته گردد. شما همچنین میتوانید کوارتزهای مقرون به صرفه و همچنین مفید و کابردی خریداری نمایید.

کانتر کوارتز سبز آبی

این ایده ای خاص و هنرمندانه برای آن دسته از افراد شجاعی است که دیوارهای سفید رنگ را با کابینت و کانتر سبز آبی ترکیب مینمایند. نتیجه نهایی این است که آشپزخانه بزرگتر، روشن تر و مدرن تر نشان داده میگردد.

کانتر کوارتز نوک تیز و ساده

آشپزخانه های مدرن، علاوه بر استفاده محدود از رنگ ها به ساده بودن و وجود اجزای نوک تیز و خطی معروف هستند. شما در این آشپزخانه ها به طور تعجب آوری دکوراسیونی جز بافت های فانتزی و اثرهای هنری نمی بینید. علاوه بر آن رنگ خاکستری روشن با تمام اشکال و دکوراسیون داخلی همخوانی دارد. پس زمینه و ظاهر این آشپزخانه ها برای کانترهای کوارتز تمیز و سفید، ایده آل است و خود نمایان گر تکنولوژی بالای صنعتی کل این مکان است. چند کانتر گرانیتی مصنوعی نیز میتواند ایده خوبی باشد خصوصا هنگامی که بودجه شما پایین است.

کانتر کوارتز در آشپزخانه با استایل خانه جنگلی

در حالی که کانترهای کوارتز همیشه مینیمال و مدرن به نظر میرسند، دلیلی وجود ندارد که از آنها در استایل خانه های جنگلی استفاده نکنیم. شما میتوانید مثال های بسیار زیبایی از آشپزخانه هایی را پیدا کنید که در آنها فضای مطلقاً قدیمی با کانترهای امروزی ترکیب شده و نتیجه ای جذاب حاصل شده است،خصوصا هنگامی که رنگ های بسیار خاص و غیر معمول مانند طلایی و یا کرمی در دسترس هستند.

کانتر کوارتز و چوب

ماهیت چوب و کوارتز کاملا متفاوت است، به همین خاطر ما معتقدیم آنها در کنار هم بسیار دیدنی خواهند بود. چوب و کوارتز در کنار هم گاهی اوقات نسبت به یک کانتر کوارتز مشکی تاثیر بهتری دارند. در خصوص آشپزخانه، میتوانید سنگ کوارتز نرم را انتخاب کرده و بافتی شلوغ و چوبی به آن بدهید. هنگامی که به این نما عادت کردید، این بهترین دیزاینی خواهد بود که تا به حال داشته اید.

کانتر کوارتز سفید و مشکی

قانونی که در آشپزخانه های سنتی وجود دارد این است که کانترها باید با تمام سطوح و رنگ های محسوس آشپزخانه از جمله کانتر جزیره، کانتر دور آشپزخانه، درب کابینت، دیوارها و … هماهنگی داشته باشند. خوشبختانه، ما به نتایج بسیار مطلوبی رسیدیم و آموخته ایم که همان بخشی که ناهماهنگی دارد، میتواند شگفتی به ارمغان بیاورد. کانترهای سفید و مشکی در کنار یکدیگر زیبایی خاصی به ارمغان می آورند و این تضاد رنگی معجزه می آفریند.

کانتر کوارتز سفید

ایده کلاسیک استفاده از چند لایه سفید بر روی کانتر نرم و براق، گزینه ای است که همیشه نتیجه بخش میباشد. در چنین حالتی، شما به آشپزخانه کوچک خود نور و تمیزی بیشتری داده و آشپزخانه را بزرگتر از آنچه که هست، نشان میدهید. به همین خاطر است که از رنگ سفید اغلب برای دیوارها و همینطور برای وسایل آشپزخانه استفاده میگردد.

کانترهای کوارتز به زودی و به آسانی جایگزین سنگ های گران قیمت گرانیتی خواهند شد و دلیل آن تنوع بالا و حفظ و نگهداری کمتر است. از طرفی دیگر، کوارتز ماندگار است و در انواع و اقسام رنگ ها و استایل ها عرضه میگردد و مدل غیر قابل تخریب و شگفت انگیزی را بوجود می آورد. نکته دیگری که باعث متمایز شدن کانتر کوارتز میگردد، وجود باقی مانده های گرانیت در این ترکیب و طبیعی بودن این سنگ است زیرا این سنگ، سنگی مهندسی شده است که در تمام سایزها، رنگ ها و اشکال موجود است.

اصولاً این المان به طور کامل از کوارتز خالص ساخته میشوند اما بخشی از آنها شامل 7 درصد پلیمر و صمغ کاج میباشند که باعث رنگی تر شدن محصول و همینطور مقاوم شدن آن برابر گرما تا دمای 400 درجه میگردد. کریستال مستقیما از طبیعت تهیه میگردد، این کریستال ها در گرد و غبار فشرده میشوند و سپس با صمغ کاج به یکدگیر متصل میشوند تا به شکلی واحد برسند. عموما، یک کانتر کوارتز جوابگوی تمام نیازهای شما از زیبایی و ماندگاری گرفته تا حفظ و نگهداری آسان خواهد بود. شما تنها به ظاهری لوکس نمیرسید، بلکه هم از لحاظ قیمت و هم استایل در هر مدل دیزاینی، به نتیجه مطلوب خود خواهید رسید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17104

به "بازسازی کانترهای آشپزخانه، آسان ترین روش زیباسازی آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کانترهای آشپزخانه، آسان ترین روش زیباسازی آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید