کاهش دما ، بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز دوشنبه 25 آذر از بارش برف و باران و کاهش نسبی دما در اغلب مناطق کشور خبر داد.

کاهش دما ، بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارش زا در جنوب و جنوب غرب کشور رگبار شدید باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی و در استان های واقع در امتداد رشته کوه زاگرس، مرکز و غرب کشور بارش برف و باران با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی فردا با نفوذ جریانات شمالی بر دریای خزر در این مناطق نیز شاهد بارش باران و کاهش نسبی دما و در مناطق مرتفع بارش برف خواهیم داشت.

ضیائیان با بیان این که فردا برای بیشتر مناطق کشور بارش باران پیش بینی می شود، شرح داد: این بارش در مناطق جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است و به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود. به گفته وی، روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور بارش برف و باران و در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و در بخش هایی از مرکز و غرب بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که روز پنجشنبه در جنوب شرق و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست، گفت: طی روز جمعه در غالب مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حکمفرما خواهد بود. ضیائیان افزود: طی بعد از ظهر امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا مناطق فراساحل دریای خزر به ویژه نواحی غربی مواج خواهد بود.

وی در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه کمی ابری همراه با مه صبحگاهی و به تدریج غبار محلی با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17754

به "کاهش دما ، بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دما ، بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید