کتیبه تاریخی سیادت شیخ صفی الدین اردبیلی رونمایی می گردد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از رونمایی کتیبه تاریخی که از مستندات سیادت شیخ صفی الدین اردبیلی است اطلاع داد.

کتیبه تاریخی سیادت شیخ صفی الدین اردبیلی رونمایی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی در جلسه هماهنگی برنامه های هفته پاسداشت استان اردبیل اظهار کرد: این کتیبه یکی از مستندات تاریخی است که به سیادت شیخ صفی الدین اردبیلی اشاره دارد.

او اضافه نمود: با توجه به نظرات مختلف در مورد سیادت شیخ صفی الدین اردبیلی این کتیبه تاریخی به وضوح به موضوع سیادت اشاره نموده است که در برنامه های هفته استان اردبیل از 4 لغایت 10 مرداد ماه رونمایی می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توضیح داد: کتیبه سید السادات بر بدنه مناره برجی شکل مسجد عتیق اردبیل همراه با کتیبه ای از اوزون حسن آق قویونلو نصب شده بود.

فلاحی اضافه نمود: در دهه 80 شمسی کتیبه به محوطه شهیدگاه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی منتقل شد و با افتتاح موزه باستان شناسی در سال 1387 به این مکان انتقال یافت.

او یادآور شد: کتیبه بر روی سنگ مستطیل شکل از جنس رسوبی- آهکی در 10 سطر به خط ثلث ریحانی نقر شده است.متن کتیبه مربوط به سلطانعلی الصفوی برادر ارشد شاه اسماعیل اول به سال 895 ه. ق مرتبط است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توضیح داد: این کتیبه با توجه به درج کلمه سیدالسادات به عنوان کتیبه سیادت معرفی شده است، چراکه نشانگر وجود سیادت در بین صفویان قبل از آغاز رسمی حکومت صفوی است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8924

به "کتیبه تاریخی سیادت شیخ صفی الدین اردبیلی رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتیبه تاریخی سیادت شیخ صفی الدین اردبیلی رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید