کره شمالی آزمایش یک موشک دوربرد را تائید کرد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، منابع خبری کره جنوبی از جمله خبرگزاری یونهاپ گزارش داده اند: کره شمالی تأیید کرده که موشک بالستیک میان برد هواسونگ -12 را روز یکشنبه گذشته پرتاب و آن را به دوربردترین موشک آزمایش شده پیونگ یانگ از سال 2017 تبدیل کرده است.

کره شمالی آزمایش یک موشک دوربرد را تائید کرد

یونهاپ روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری رسمی کره شاقتصادی گفت: هدف از این آزمایش ارزیابی موشک در حال تولید و استقرار و تأیید صحت کلی سیستم تسلیحاتی این موشک بوده است.

گفته شده این موشک روز یکشنبه از استان جاگانگ کره شاقتصادی به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک شد و حدود 800 کیلومتر (497 مایل) با حداکثر ارتفاع 2000 کیلومتر (1243 مایل) پرواز کرد. روز یکشنبه، هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن نیز همین برآورد را ارائه کرد و گفت که موشک پس از حدود 30 دقیقه پرواز در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرده است.

یونهاپ روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری کره شاقتصادی گفت: این [پرتاب آزمایشی] دقت، امنیت و اثربخشی عملیات سیستم تسلیحاتی نوع 12 هواسونگ را تأیید کرد.

یونهاپ شرح داد، کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی در شلیک آزمایشی یکشنبه حضور نداشته است.

پرتاب موشک هواسونگ -12 با برد 4500 کیلومتر (2796 مایل) طولانی ترین آزمایش موشکی کره شاقتصادی از زمان شلیک آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) در نوامبر 2017 است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، پس از پرتاب موشک روز یکشنبه کره شاقتصادی گفته بود که ایالات متحده آماده است تا پای میز مذاکره با پیونگ یانگ بنشیند، اما همچنان به تقویت پتانسیل نظامی در منطقه برای محافظت از خود و متحدانش ادامه خواهد داد.

فرماندهی هند و اقیانوس آرام آمریکا اندکی پس از شلیک آزمایشی روز یکشنبه گذشته گفته بود که هیچ تهدیدی فوری برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد نمی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60375

به "کره شمالی آزمایش یک موشک دوربرد را تائید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی آزمایش یک موشک دوربرد را تائید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید