کف کاذب آلومینیوم، مزایا و معایب آن

به گزارش بلاگ پو، بدون شک تا به حال نام سقف کاذب بارها به گوش شما خورده است، اما آیا با کف کاذب نیز آشنایی دارید؟ کف کاذب قابلیت های ویژه ای داشته و با نام کف متحرک نیز شناخته می گردد. استفاده از کف کاذب می تواند دسترسی به تاسیساتی که در کف به کار رفته اند را فراهم می نماید. به طور کلی می توان گفت کف کاذب برای مکان هایی که تاسیسات زیادی در کف آن اجرا شده است، گزینه ای مناسب می باشد. بنابراین می توان گفت کف کاذب برای اتاق های سرور گزینه ای مناسب به شمار می رود.

کف کاذب آلومینیوم، مزایا و معایب آن

کف کاذب انواع مختلفی دارد که از جمله می توان به انواع آلومینیوم، فولادی و گراویسی اشاره نمود. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، معرفی کف کاذب آلومینیوم می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کف کاذب آلومینیوم

همان طور که از نام این نوع کف کاذب پیداست، در ساخت آن از آلومینیوم استفاده می گردد. از ویژگی های این نوع کف کاذب می توان به وزن سبک، تنوع و زیبایی آن ها اشاره نمود. کف کاذب آلومینیوم انواع مختلفی دارد که از جمله می توان کف کاذب آلومینیوم با روکش HPL، کف کاذب آلومینیوم با روکش PVC، کف کاذب آلومینیوم با روکش PVC آنتی استاتیک و کف کاذب آلومینیوم با روکش موکت اشاره نمود.

قالب گیری در ساخت کف کاذب آلومینیوم با استفاده از روش دایکاست صورت می گیرد. روش دایکاست به شکلی است که در آن آلومینیوم مذاب با استفاده از نیروی گریز از مرکز به درون قالب تزریق می گردد. نکته مهم در روش دایکاست یک تکه بودن قالب می باشد. چرا که در صورت استفاده از قالب های چند تکه در طول فرایند فرآیند ساخت محصول مورد نظر در هنگام اتصال دچار مشکل خواهد شد. هم چنین در جهت تحمل بارهای گسترده و بارهای متمرکز، یک تکه بودن قالب بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. از ویژگی های کف کاذب آلومینیومی می توان به آنتی استاتیک بودن آن ها اشاره نمود.

مزایای کف کاذب آلومینیوم

استفاده از کف کاذب آلومینیوم به عنوان کفپوش، مزایایی به همراه دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کف کاذب آلومینیوم از وزن کمی برخوردار بوده و همین امر سبب می گردد هیچ گونه بار اضافی بر ساختمان وارد نگردد.
  • کف کاذب آلومینیوم در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان داده و دچار زنگ زدگی نمی گردد. از این رو می توان آن را در مناطق مختلف آب و هوایی مورد استفاده قرار داد.
  • از آن جایی که آلومینیوم ماده ای قابل بازیافت است، می توان در صورت تعویض و عدم استفاده از آن ها، مواد اولیه آن را بازیافت کرد.
  • در صورت استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در فراوری این نوع کف کاذب، می توان گفت که از عمر طولانی برخوردار هستند.

معایب کف کاذب آلومینیوم

در کنار مزایایی که از آن ها نام برده شد، استفاده از کف کاذب آلومینیوم معایبی نیز به همراه دارد:

  • این محصول از قیمت بالایی برخوردار می باشد و در مقایسه با انواع مشابه فولادی قیمت بالاتری دارد.
  • کف کاذب آلومینیوم تحمل بارهای گسترده و متمرکز را ندارد.
  • از آن جایی که تایل های آلومینیومی سبک بوده و اندازه دقیقی ندارند در هنگام نصب با مشکلاتی رو به رو شده و به درستی نصب نمی شوند. همین امر سبب می گردد، تایل ها در محل نصب لق شوند. به همین دلیل افراد در هنگام راه رفتن بر روی آن ها احساس می نمایند که زیر پای آن ها خالی است.

نصب و اجرای کف کاذب آلومینیومی

در ابتدای نصب و اجرای کف کاذب آلومینیوم در ابتدا باید مکان قرارگیری پایه های زیرین تعیین شده و با استفاده از رول بولت به کف اصلی وصل گردد. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل در نصب کف کاذب آلومینیومی در نظر گرفته می گردد. چرا که در صورت بروز کوچک ترین مشکل مراحل بعدی اجرا با مشکل رو به رو خواهد شد. به طور کلی کف کاذب دارای چهار پایه اصلی می باشد که شامل پایه زیرین کف کاذب، پایه بالای میله ، میله ارتفاع و نگهدارنده کف کاذب می باشد.

در مرحله بعد پس از نصب پایه ها در صورت احتیاج باید نسبت به پروفیل کشی کناره ها اقدام گردد. اهمیت انجام این کار در در عدم ایجاد هرگونه پیچش می باشد. پس از این مرحله نوبت به نصب میله های ارتفاع می رسد. ارتفاع این میله ها باید از قبل تعیین شده و آماده نصب باشد. در مرحله بعد از نصب میله های ارتفاع، مرحله پایانی که نصب کف کاذب می باشد، را اجرایی می کنیم. در هنگام نصب کف کاذب باید به تاسیساتی که از زیر کف کاذب عبور می نمایند، توجه داشت.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ساختمانچی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19201

به "کف کاذب آلومینیوم، مزایا و معایب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کف کاذب آلومینیوم، مزایا و معایب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید