10 جاذبه برتر گردشگری میانمار - Myanmar) Burma)

به گزارش بلاگ پو، 10 جاذبه برتر گردشگری میانمار - Myanmar) Burma)

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره 10 جاذبه برتر گردشگری میانمار ،سخن خواهیم گفت.

10 جاذبه برتر گردشگری میانمار - Myanmar) Burma)

بیشتر با جاذبه های گردشگری میانمار آشنا شوید :

میانمار (بـِرمه پیشین) (نام رسمی: اتحادیه جمهوری میانمار) کشوری است در آسیای شرقی. عظیم ترین شهر این کشور رانگون است ولی پایتخت آن شهر نایپیداو می باشد. جمعیت میانمار بیش از 60 میلیون نفر، زبان رسمی این کشور برمه ای و واحد پول آن کیات است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

68 درصد از مردم میانمار از تبار برمه ای، 9 درصد شان، 7 درصد کارن و بقیه از دیگر اقوام هستند. 89 درصد از مردم میانمار بودایی، 4 درصد مسیحی، 4 درصد مسلمان و 1 درصد نیز پیرو آیین هندو هستند.

میانمار از نظر مساحت چهلمین کشور عظیم دنیا و از نظر جمعیت بیست و چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است.

زبان برمه ای زبان مادری و رسمی این کشور، به زبان تبتی و زبان چینی نزدیکی دارد. خط برمه ای متشکل از حروفی دایره شکل است.

٪ 89 مردم این کشور پیرو آیین بودا هستند، ٪ 4 مسیحی، ٪ 4 مسلمان، 1٪ روح باور و 2 ٪ معتقد به ادیان دیگر هستند.

میانمار ، یک مقصد گردشگری بی نظیر برای مسافرانی می باشد که دوست دار معابد بودایی و سواحل زیبا هستند. این کشور شامل هزاران معابد بودایی شگفت انگیز و همچنین دارای سواحل بکر سفید در امتداد خلیج بنگال و دریای آندامان می باشد. این کشور به آرامی پذیرای گردشگری خارجی شده است، بنابراین مسافرانی که می خواهند یک برمه سنتی تر را تجربه نمایند، می بایست الان به این کشور سفر نمایند. مروری بر برترین جاذبه های توریستی در میانمار در زیر آمده است.

شیمدو پایا (Shwemawdaw Paya)

شیمدو پایا نام یک معبد بودایی به معنی خدای عظیم طلایی می باشد، چرا که طلای پر زرق و برقی که کیلومترها دور تر نیز مشاهده می گردد آن را پوشش داده است. همچنین، بالای معبد الماسی درخشان واقع شده است که این زیبایی را دوچندان نموده است. این بنا تقریبا 114 متر ارتفاع دارد که بلندترین معبد در میانمار است. شیمدو پایا به ویژه برای بودایی ها حائز اهمیت می باشد چرا که در برگیرنده چندین آثار متعلق به بودا نیز است. این بنا که در باگو واقع شده است، قدمتی هزار ساله دارد و با معابد، مجسمه ها و تندیس های طلایی مزین شده است.

رودخانه آیروادی (Ayeyarwady River Cruise)

رودخانه آیروادی یا ایروادی طولانی ترین رودخانه میانمار است که از ارتفاعات هیمالیا سرچشمه گرفته و پس از عبور از میانمار به دریای آندامان میریزد. این رودخانه که پذیرای کشتی ها و قایق های عظیم در ارتفاعات پایین تر بود، خیلی سریع به یک مقصد محبوب تفریحی مبدل گشت. کشتی ها و قایق های تفریحی بین ماندالای و باگان حرکت می نمایند که هر دو شهر دارای معابد، معابد (پاگودا) و مجسمه های بودا بسیاری می باشد. بین دو پایانه، روستاها، جنگل های بکر و حیات وحش بی نظیری وجود دارد.

صومعه شاناندو (Shwenandaw Monastery)

صومعه شاناندو ، یک صومعه بودایی - تاریخی در شهرستان ماندالای است. این صومعه که به عنوان کاخ طلایی شناخته شده است، از بناهای مهمی می باشد که در مرکز میانمار واقع شده است. این بنا در اصل بخشی از مجموعه کاخ های پادشاهی ماندالای بوده است؛ اما پسر شاه پس از مرگ پدر از آنجا نقل مکان کرد، چرا که بر این باور بود روح پدر در کاخ حضور دارد. این بنا بعدها به یک صومعه تبدیل شد شد. در آن موقع، ساختمان بیرونی بنا از طلا پوشیده شده بود اما امروزه طلا عمدتا در داخل ساختمان به چشم می خورد. نمای بیرونی با کنده کاری چوب ساج مزین شده است که نشان دهنده اسطوره های بودایی می باشد. در این کنده کاری ها، از مواد دیگری مانند سنگ استفاده شده است.

نگپالی (Ngapali)

نگپالی ترکیبی از دو دنیا در کشور جنوب شرقی آسیا می باشد که یکی از بی نظیر ترین چشم انداز ها را دارد: سواحل شنی سفید رنگ، آب های آبی خلیج بنگال و هتل های لوکس. این نقطه عظیم معمولا دارای شرایط جوی خنک بوده و از همین رو گردشگرهای بسیار را به خود جذب نموده است. نگپالی مملو از دهکده ماهیگیری با رستوران های محلی و ارابه های مسافربر می باشد. مردم محلی معتقدند که نام این شهر برگرفته از ناپولی ایتالیا می باشد.

مراکیو (Mrauk U)

مراکیو یک شهر مهم باستانی می باشد که در ابتدا تصور می شد به دلیل داشتن دیوارهای ضخیم، یک قلعه است اما این دیوارها برای حفاظت از معابد در برابر باد شدید بوده است و نه مهاجمان. معابد سنگی را می توان در سراسر این منطقه مشاهده نمود. برای رسیدن به این مکان، یک سفر چهار تا هفت ساعته با قایق از رودخانه کالادان لازم می باشد. هر ساله در این منطقه تقریبا 1.2 متر باران می بارد.

دریاچه لینل (Lnle Lake)

دریاچه لینل، یک دریاچه پنهاور و گسترده و یکی از جاذبه های توریستی در میانمار است. علاوه بر زیبایی طبیعی آن، این دریاچه نیز مکانی برای جذب گردشگران می باشد، به ویژه خانه های به جا مانده از اینتها، قومی از جنوب شرقی آسیا. سفر با یک قایق موتوری کوچک بر روی این دریاچه خاطره انگیز خواهد بود. در طول این سفر با دهکده های ماهیگیری بسیار جذابی نیز روبرو خواهید شد. پوشش گیاهی بر روی این دریاچه بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد.

تانک کلات (Taung Kalat)

تانک کلات یک صومعه بودایی می باشد که در بالای یک آتشفشان خاموش بنا شده است و یکی از مکان های نفس گیر در برمه محسوب می گردد. برای رسیدن به صومعه، بازدید نمایندگان باید 777 پله را برای رسیدن به قله طی نمایند. در بالا این کوه، می توان شهر باستانی باگان و همچنین پوشش های گیاهی انبوه را که منظره بسیار زیبایی را فراهم می نمایند مشاهده نمود.

معبد شدوگان (Shwedagon Pagoda)

معبد شدوگان و یا معبد اژدها یکی از مقدس ترین مکان ها در میان بودایی ها در میانمار می باشد، زیرا حاوی یک رشته مو بودا و دیگر آثار مذهبی مربوطه می باشد. این معبد 2500 ساله در یانگون، عظیمترین شهر میانمار واقع شده است. در طول قرن ها، این معبد از 8 متر تا 99 متر رشد نموده است. این بنا با طلا پوشش داده شده است و گنبد آن شامل 4531 الماس می باشد. پیرامون این بنا، معابد، مجسمه ها و گنبد های متعددی را می توان مشاهده نمود. بازدیدنمایندگان می بایست با پای برهنه وارد معبد شوند.

صخره طلایی (Golden Rock)

صخره طلایی به تنهایی یک منظره کاملا عالی است: یک صومعه در بالای یک تخته سنگ عظیم در کنار یک لبه صخره واقع شده است. مردم محلی بر این باورند که این تخته سنگ، که 1100 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، به واسطه یک معجزه از بودا شکل گرفته است.گفته می گردد که یک رشته از موهای بودا نیز در این صومعه واقع شده است. از اینرو، یک زیارتگاه برای بودایی ها محسوب می گردد. برای رسیدن به این بنا، یک رانندگی پنج ساعته از یانگون، و همچنین یک پیاده روی طولانی مورد احتیاج می باشد.

باگان (Bagan)

مسافران مشتاق بازدید معابد بودایی، می توانند یک روز کامل را در باگان داشته باشند، چرا که بیش از هر جای دیگری در دنیا شامل معابد بودایی می باشد. باگان که محبوب ترین مقصد در میانمار می باشد، پایتخت امپراتوری اول برمه از قرن نهم تا دوازدهم بوده است. این مکان که مارکو پولو از آن به عنوان شهر طلاکاری شده یاد نموده است، در قرن یازدهم شامل حدود 13 هزار معبد بودایی بوده که بسیاری از آنها هنوز هم باقی مانده اند، از جمله معبد معروف آناندا با روکش طلایی خود که مانند نگینی می درخشد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24591

به "10 جاذبه برتر گردشگری میانمار - Myanmar) Burma)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه برتر گردشگری میانمار - Myanmar) Burma)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید