کمبود بنزین در آمریکا طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت

به گزارش بلاگ پو، تحلیلگران مسائل انرژی بر این باورند که بحران کمبود بنزین در جنوب شرق آمریکا در پی حمله هکری به خط لوله کلونیال طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

کمبود بنزین در آمریکا طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، حمله سایبری اخیر موجب توقف فعالیت خط لوله کلونیال یکی از بزرگترین خطوط انتقال انرژی در آمریکا شد و این مساله رشد فزاینده تقاضای بنزین در مناطق جنوب شرقی آمریکا را به همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران پیش بینی می نمایند که بحران کمبود بنزین در جنوب شرق آمریکا تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

تازه ترین آنالیز ها نشان می دهد ایالت هایی مثل کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی ویرجینیا و جورجیا همچنان با کمبود شدید بنزین روبرو هستند و 90 درصد پمپ بنزین های واشنگتن نیز تا روز آدینه بدون بنزین بوده اند.

تا عصر روز آدینه، 65 درصد پمپ بنزین های کارولینای شمالی، 48 درصد پمپ بنزین های کارولینای جنوبی 47 درصد پمپ ای جورجیا و 45 درصد پمپ بنزین های ویرجینیا بدون بنزین بوده اند.

تحلیلگران بر این باورند که علت اصلی کمبود شدید بنزین در این ایالت ها، رشد فزاینده تقاضای سوخت پس از قطع فعالیت خط لوله کلونیال است. مردم این ایالت ها از ترس طولانی شدن قطع بنزین، صف های طولانی در برابر پمپ بنزین ها تشکیل داده و اقدام به ذخیره کردن بنزین می نمایند.

جمهوریخواهان از اخبار مربوط به کمبود شدید سوخت، برای انتقاد از دولت بایدن استفاده می نمایند. کاخ سفید نیز طی هفته گذشته سعی کرد تا نشان دهد تامین سوخت این ایالت ها در اولویت برنامه های دولت بایدن است.

بایدن نیز در اظهاراتی کوشش کرد تا نگرانی مردم درباره کمبود بنزین را کاهش دهد.

شرکت کلونیال اذعان نموده است که 5 میلیون دلار باج درخواستی هکرها را به وسیله ارزهای دیجیتال پرداخت نموده و فعالیت این خط لوله به زودی به حالت عادی بازخواهد گشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48742

به "کمبود بنزین در آمریکا طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود بنزین در آمریکا طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید