کژوال کمپ؛ مسیری برای ارتقای صنعت گیم ایران ، کمبود نیروی انسانی معضل جدی در صنعت گیم

به گزارش بلاگ پو، صنعت گیم یکی از مورد توجه ترین صنایع در جهانست و طی سالیان اخیر مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و سود مالی ویژه ای را سهم کشورهای متفاوتی نموده است. طوری که بعضی از کشورهای جهان به عنوان بازوی مالی بر روی صادرات این محصول تکیه نموده اند.

کژوال کمپ؛ مسیری برای ارتقای صنعت گیم ایران ، کمبود نیروی انسانی معضل جدی در صنعت گیم

این توجه در سالهای اخیر در ایران نیز به شکل متفاوت و جدیدی نمود پیدا نموده است. میزان تقاضایی که در بازار ایران موج می زند در مقابل عرضه کم؛ نشان دهنده این موضوع است که راستا پیش روی تیم هایی که علاقه به ساخت بازی دارند هموار است.

کافه بازار به عنوان عظیم ترین و مهم ترین مارکت بازی های موبایلی نیز در گزارش های فصلی خود بارها؛ ضمن تحلیل رفتار کاربران 40 میلیونی خود خبر از احتیاجی که بازار به این مهم دارد داده است.

از این رو این مجموعه از سال گذشته تصمیم به برگزاری رویداد تحت عنوان کژوال کمپ گرفته است. رویداد کژوال کمپ سال جاری برای دومین دوره با همکاری 9 حامی صنعت بازی و با هدف ارتقاء سطح بازی های موبایل ایرانی برگزار می گردد.

اما شاید سوالی که در این میان مطرح است در این نکته است چرا کافه بازار به برگزاری این رویداد اهتمام دارد؟

یاری به رشد صنعت پردرآمد بازی سازی در ایران

هانیه گودرزی مدیر شراکت بازی در مجموعه کافه بازار خصوص اهداف عظیمترین مارکت اندرویدی کشوراز برگزاری رویداد کژوال کمپ می گوید: کافه بازار دو هدف را در این رویداد دنبال می نماید. هدف اصلی آشنا کردن دانشجویان و علاقمندان به برنامه نویسی، هنر و موسیقی با صنعت بازی سازی است. ایجاد جاذبه برای جوانان با صنعتی پر درآمد و دارای فرصت های شغلی متناسب و ایده آل، و همچنین معرفی افراد با استعداد در زمینه های مختلف به صنعت بازی سازی در جهت رشد و ارتقا بازی سازی در ایران است. کافه بازار با یاری حامیان و متخصصان این حوزه همه کوشش خود را برای رسیدن به این اهداف خواهد نمود تا راهی جدید برای ساخت آینده ای بهتر برای جوانان فراهم سازد.

او در ادامه با تاکید بر این نکته که این رویداد برای همه علاقه مندان به این صنعت تدارک دیده شده است اضافه می نماید: مخاطبان این رویداد از هر کجای ایران می توانند در این رویداد شرکت کنند. تمامی امکانات این رویداد در دسترس عموم است و می توانند به صورت مساوی و برابر بهره مند شوند. این فرصت استثنایی رایگان بوده و برای همگان قابل دسترس است.

گودرزی در پاسخ به این سوال که رخ دادن چه اتفاقی در این رویداد کافه بازار را شادمان خواهد نمود؛ می گوید: استقبال دانشجویان و علاقمندان از این رویداد، تیم سازی و آشنایی با این حوزه و در نهایت معرفی افراد و تیم های جویای نام و پرکوشش برای ساخت آینده این صنعت نتیجه ای است که کافه بازار برای رسیدن به آن همه کوشش می نماید. رسیدن به این هدف موجب شادمانی کافه بازار می گردد.

او با با اشاره به حامیان عظیم و نام آشنایی که در این راستا همراه کافه بازار هستند، تاکید می نماید: حامیان و متخصصینی که تجربه همه سال های کاری خود را بدون کم و کاست در اختیار علاقه مندان قرار می دهند و همه کوشششان را در راستای این هدف به کار می بندند. این شادمانی برای ما وصف نشدنی است و امیدواریم دوستان علاقه مند از این فرصت استفاده کنند.

گودرزی با اشاره به خروجی قابل توجه کژوال کمپ سال گذشته می گوید: خروجی سال گذشته این رویداد تشکیل تیم های پیروزی است که توانستند مقام برتر را کسب کنند. بازی پیروز این استودیو که آرمیک نام دارد و در استان گیلان فعالیت می کنند. الان مثبت 100هزار نصب فعال در کافه بازار را دارد. در دومین روز از سری بیان قصه های پیروزیت بازی سازی آقای آرش عطاآفرین بنیان گذار تیم آرمیک همه تجربیات خودش را در اختیار بچه ها قرار داد.

معضل جدی نیروی انسانی در صنعت گیم

طه رسولی؛ مدیر استودیو آواگیمز، یکی از حامیان برگزاری این کمپ، در پاسخ به این سوال که چرا از این رویداد بازیسازی حمایت کردند و چه هدفی را دنبال می کنند؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر اکوسیستم بازی سازی ما چندان قوی و پر قدرت نیست، تاکید می نماید: احتیاج داریم که همگی با هم برای ساخت اکوسیستم همکاری کنیم. به خصوص در سال های اخیر که مشکل جدی نیروی انسانی وجود دارد و همه تیم ها و شرکت ها به شدت به خاطر نبود نیروی انسانی دچار مشکل شدند، ضروری است که در رویدادهایی که نقش آموزشی و حمایتی دارند شرکت نموده و یاری کنیم تا تیم ها و بازی سازهای جدید به سرعت تجربه کسب نموده و بتوانند وارد اکوسیستم شوند.

طه رسولی همچنین هدف از برگزاری کژوال کمپ را راهی برای ارتباط بیشتر با دانشگاه ها و کلا بازی سازهایی که تازه اول راه هستند توصیف می نماید و اشاره می نماید: با یاری و حضور همه مهره های کلیدی اکوسیستم بازی سازی می توان این بازی سازها را سریعا در فرایند فراوری صحیح قرار داد.

رسولی ادامه می دهد: در طول رویدادهای این چنینی هم بازی سازهای تازه وارد فرصت خیلی خوبی دارند که مستقیم و بدون واسطه از تجربه بازی سازهای قدیمی و پیشرو استفاده کنند. هم شرکت های عظیم فرصت دارند تا نیروهای جدید و مستعد را شناسایی کنند و هم تیم ها در راستا فراوری استاندارد قرار می گیرند که شانس رسیدن به خروجی های خوب را زیاد می نماید. در نهایت هرچه بازی خوب فراوری گردد یا نیروی مستعد جدید شناسایی گردد، به بهبود شرایط اکوسیستم بازی سازی یاری خواهد شد.

مدیر استودیو آواگیمز همچنین در مورد حلقه های مفقوده اکوسیستم بازی به موارد زیر اشاره می نماید که در کژوال کمپ کوشش شده همزمان به آنها پرداخته گردد.

-آموزش و انتقال تجربه

-نگاه تجاری داشتن به بازی سازی به عنوان یک کسب و کار

-دنبال کردن ترندهای روز

- شبکه سازی و ارتباط بیشتر بین بازی سازها

چگونه در کژوال کمپ ثبت نام کنید؟

در طول این رویداد تیم های شرکت کننده طی 10 هفته کوشش می کنند تا با یاری دریافت از مربیان محصولی را با هدف پیروزیت تجاری در بازار داخل فراوری کنند. طبق اعلام وبسایت رسمی کژوال کمپ، تیم های علاقه مند از 22 شهریور تا 15 مهر فرصت دارند تا به وسیله وب سایت رویداد ثبت نام کنند. مراحل اجرای رویداد به صورت چندین فاز پیوسته پیگیری می گردد. رویداد ابتدا با فاز مستندسازی شروع می گردد. در این مرحله تیم ها مستندات بازی خود و مراحل فراوری را با توجه به معیارهای در نظر گرفته شد به تیم منتورهای باتجربه حاضر در کژوال کمپ ارائه می کنند. با تایید ایده اولیه وارد مرحله پروتوتایپ می شوند. سپس در مرحله فراوری تمام مکانیک ها به صورت کامل و جهت عرضه نهایی محصول پیاده سازی می شوند.

خروجی این مرحله نسخه بتا از بازی خواهد بود. در ادامه ضمن تست و برطرف اشکال در نهایت عرضه بازی به روی بازار خواهد بود. بخش بعدی وارد ارزیابی محصولات می گردد و همچنان امکان ارائه آپدیت و عملیات بهینه سازی سنجه ها و پارامترهای بازی موجود است. پس از گذشت زمان ارزیابی بازی ها بر اساس فرمول مشخصی رتبه بندی می شوند و تیم های برتر رویداد جوایز خود را دریافت خواهند کرد. در خاتمه این رویداد نیز به سه تیم برتر مجموعا 150 میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می گردد.

2121

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34742

به "کژوال کمپ؛ مسیری برای ارتقای صنعت گیم ایران ، کمبود نیروی انسانی معضل جدی در صنعت گیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کژوال کمپ؛ مسیری برای ارتقای صنعت گیم ایران ، کمبود نیروی انسانی معضل جدی در صنعت گیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید