کیخا: ثبت امتیاز مقدماتی انتخابی باکو ناعادلانه بود، ورزشکاران باید به فدراسیون جهانی اعتراض نمایند

به گزارش بلاگ پو، سعیدرضا کیخا، ژیمناست کشورمان اعتقاد دارد ثبت امتیازات مقدماتی رقابت های باکو به عنوان امتیاز نهایی این مسابقات، تصمیمی ناعادلانه بود.

کیخا: ثبت امتیاز مقدماتی انتخابی باکو ناعادلانه بود، ورزشکاران باید به فدراسیون جهانی اعتراض نمایند

به گزارش خبرنگاران، سعیدرضا کیخا درباره احتساب امتیاز مقدماتی مسابقات انتخابی المپیک در باکو در رشته ژیمناستیک و احتمال ناکامی خود در کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: از تصمیم گیری روز پنجشنبه فدراسیون جهانی که آینده ژیمناستیک را برای المپیک معین کرد، ناراحتم. بیشتر این تصمیمات، معقول به نظر می رسید، اما ثبت امتیاز مقدماتی به عنوان امتیاز نهایی مسابقات جهانی باکو عادلانه نبود.

وی با بیان اینکه تصمیم عادلانه این بود که ژیمناست های فینالیست یا ذخیره های آنها برای برگزاری فینال دعوت می شدند، توضیح داد: خیلی از فینالیست ها چون من، در مرحله مقدماتی برنامه ای ساده و امتیاز کمتر اجرا می کنیم؛ چون هدف ما فقط حضور بین هشت فینالیست رقابت هاست و در فینال، فنی بالاتر را اجرا می کنیم. من آماده بودم و برای کسب بهترین نمره رفتم که این اتفاقات رخ داد و تصمیمات به ضرر ماست.

من و فدراسیون ژیمناستیک، نظرات خود را به فدراسیون جهانی اعلام کردیم و و منتظر جواب آنها هستیم، ژیمناست کشورمان ضمن بیان این جمله گفت: به فدراسیون جهانی گفتیم در فاصله بیش از یک سال تا المپیک، می توان فینال را با هزینه دولت آذربایجان برگزار کرد. دولت آذربایجان مقصر این اتفاق است. پیش تر دولت و فدراسیون قطر قبل از برگزاری مسابقات مقدماتی در این کشور، تصمیم به تعویق رقابت ها دریافتد، اما آذربایجان این کار را نکرد که اواسط مسابقه دچار مشکل شد.

کیخا در این باره که بهتر است با سایر فدراسیون های ژیمناستیک در این خصوص اعتراض کرد، گفت: با چند ژیمناست کشورهای دیگر صحبت کردم که مخالف این تصمیم بودند. به آنها گفتم با فدراسیون های کشورهای خود حرف بزنند تا به فدراسیون جهانی اعتراض نمایند.

وی درباره اینکه نزدیک ترین ژیمناست ایران به المپیک بوده است، گفت: بله خیلی به المپیک نزدیک شدیم و همچنان به آن امید داریم. الان کار سخت تری داریم، اما امیدوارم تصمیم فدراسیون جهانی درباره این مسابقات تغییر کند. در دور مقدماتی سبک تر اجرا می کنم که نشان می دهد ژیمناستیک کشور به جایی رسیده که نمره کم آن، آرزوی خیلی از ژیمناست ها باشد و 10 نفر به این نمره می رسند.

ژیمناست کشورمان با اشاره به مسائل ارووهای اخیر بیان نمود: قبل از مسابقات استرالیا، برای رقابت های کوتبوس آلمان زیاد تمرین کردیم که به خاطر جابجایی سفارت آلمان، ویزای ما صادر نشد. این در حالی بود که می توانستم خیلی خوب نتیجه بگیرم. دولت استرالیا هم برای رقابت های انتخابی به ما ویزا نداد که تصمیم غیرممکن، ممکن شد و تصمیم دولت استرالیا تغییر کرد.

کیخا که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، در ادامه اضافه کرد: در استرالیا نتایج خوبی گرفتیم و پس از سختی زیاد به ترکیه رفتیم. دریافت ویزا از آذربایجان سختی زیادی داشت که به هر شکل به باکو رسیدیم، اما مسابقات نیمه تمام ماند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23794

به "کیخا: ثبت امتیاز مقدماتی انتخابی باکو ناعادلانه بود، ورزشکاران باید به فدراسیون جهانی اعتراض نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیخا: ثبت امتیاز مقدماتی انتخابی باکو ناعادلانه بود، ورزشکاران باید به فدراسیون جهانی اعتراض نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید