گفت وگوی اختصاصی، نائب رئیس مجلس لبنان: بیروت محکومیت تعرض به هواپیمای مسافربری ایران را در نهادهای بین المللی پی می گیرد

به گزارش بلاگ پو، نائب رئیس مجلس لبنان گفت که تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان نقض تمام عیار قوانین بین المللی است.

گفت وگوی اختصاصی، نائب رئیس مجلس لبنان: بیروت محکومیت تعرض به هواپیمای مسافربری ایران را در نهادهای بین المللی پی می گیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ایلی فریزلی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در دمشق تاکید نمود: در خطر قرار دادن زندگی انسان های بی گناه اقدامی است که تحت عنوان هیچ قانون بین المللی و یا در برابر چشم سازمان ملل و نهادهای بین المللی دست اندرکار مجاز نیست و سکوت آنان در برابر آن جان و سلامت غیرنظامیان در سراسر جهان را در برابر انواع خطرات قرار می دهد و بر این اساس نمی توان تصور کرد که راهزنان زمینی و همچنین هوایی وجود دارد واجازه چنین اقدامی نباید داده گردد.

فرزلی اضافه کرد: اتفاقی که برای هواپیمای ماهان رخ داد، نقض تمام عیار بین المللی و نقض تمام انواع قوانین بین المللی مرتبط با هوانوردی غیرنظامی و مهم تر از آن در خطر قرار دادن زندگی غیرنظامیان بی گناه است.

وی در خصوص اقدامات لبنان در قبال مسافران لبنانی این هواپیما گفت: بی تردید وزارت خارجه لبنان به منظور محکومیت این اقدام خطرناک به نهادهای بین المللی مراجعه خواهد نمود.

دو جنگنده اف-15 آمریکایی روز پنجشنبه به پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان که در کریدورهای بین المللی هوایی و از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) راهی بیروت بود، تعرض کردند که تعدادی از مسافرین به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از تصادم با پروازهای متعرض، دچار جراحات شدند.

ایران، اقدام هواپیماهای جنگنده آمریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق شاخص نقض حقوق بین الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی دانسته و مراتب اعتراض جدی خود را رسماً به شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ارایه کرده و خواهان رسیدگی فوری به موضوع شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31051

به "گفت وگوی اختصاصی، نائب رئیس مجلس لبنان: بیروت محکومیت تعرض به هواپیمای مسافربری ایران را در نهادهای بین المللی پی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی اختصاصی، نائب رئیس مجلس لبنان: بیروت محکومیت تعرض به هواپیمای مسافربری ایران را در نهادهای بین المللی پی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید