گله مندی مردم مشهد از تعطیلی برخی مراکز درمانی

به گزارش بلاگ پو، عده ای از شهروندان مشهدی نسبت به عدم دریافت خدمات درمانی معترض هستند و این درحالی است که فعالیت برخی مراکز درمانی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی محدود شده است.

گله مندی مردم مشهد از تعطیلی برخی مراکز درمانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، یکی از نیازهای مردم در ایام کرونا، نیازهای پزشکی و درمانی است که در حوزه های مختلف احساس می شود و از طرفی یکی از مکان هایی که شیوع ویروس با سرعت و کثرت بیشتری در آن اتفاق می افتد، بیمارستان ها، کلینیک ها و دیگر مراکز درمانی است، به همین جهت یکی از توصیه های پزشکی این است که افراد برای نیازهای درمانی غیرضروری خود به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

با توجه به این که مدت زیادی از شیوع کرونا می گذرد و بسیاری از مشاغل با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند، اما همچنان بعضی از مطب ها در تعطیلات به سر می برند و این در حالی است که بیماران برای رفع نیازهای پزشکی خود دچار مشکل شده اند.

تعدادی از شهفرایندان از وجود مانع و بروز مسائل حتی برای رفع نیازهای پزشکی خود و بسته بودن درب مطب پزشکان معتمدشان گله مندند

تعدادی از شهفرایندان از وجود مانع و بروز مسائل حتی برای رفع نیازهای پزشکی خود و بسته بودن درب مطب پزشکان معتمدشان گله مندند و توقع دارند مدیریت لازم برای رفع نیازهای پزشکی شأن انجام شود. در همین ارتباط با تعدادی از شهفرایندان مشهدی به گفت وگو پرداختیم تا از دلیل بروز این مسائل باخبر شویم.

لیلا زارع، یکی از شهفرایندان مشهدی که مشکل خود را دردهای شدید استخوانی گفت، گفت: به دلیل دردهای بدنی هر هفته باید به مطب خصوصی پزشک ارتوپد خود مراجعه می کردم ولی از 24 اسفندماه پیروز به دریافت نوبت نشدم و بعد از تعطیلات نوروز نیز از اعضای خانواده خود درخواست کردم که اینترنتی اقدام به دریافت نوبت کنند، اما در سایت مربوطه اطلاع داده شده بود که پزشک مورد نظرم مرخصی است.

وی اضافه کرد: مجبور شدم به دلیل نیاز فوری به پزشک دیگری مراجعه کنم اما ترجیحم این است که فرایند درمانم را نزد پزشک خود که در جریان بیماری ام واقع شده است، ادام ه دهم.

کلینیک خون یکی از بیمارستان های خصوصی مشهد از فروردین ماه تعطیل است

در ادامه مهدیه رضایی، یکی دیگر از شهفرایندان که با نوعی بیماری خونی دست و پنجه نرم می کند، اظهار کرد: در یکی از بیمارستان های خصوصی مشهد پیگیر درمان بیماری خود بودم، اما کلینیک خون این بیمارستان در فروردین ماه به طور کامل تعطیل بود.

همچنین از ابتدای اردیبهشت ماه تا به امروز، ساعت کاری و خدمات این کلینیک کاهش پیدا کرده و به طور کامل جوابگوی بیماران نبوده است.

برای اطلاع از صحت این موضوع، به سایت بیمارستان مربوطه مراجعه کردیم که با اسناد مربوط به تعطیلی کلینیک خون و انکولوژی این بیمارستان در طول فروردین ماه و کاهش ساعات و خدمات این کلینیک و دیگر کلینیک های تخصصی آن بیمارستان در اردیبهشت ماه روبرو شدیم.

برای پیگیری حضوری به کلینیک مربوطه مراجعه کردم که با درب های بسته و اطلاعیه ای که از کاهش روزهای و ساعات فعالیت کلینیک خبر می داد روبرو شدم

همچنین مریم خدادوست، یکی از چندین بیماری ست که از تعطیلی کلینیک تخصصی زنان یکی دیگر از بیمارستان های خصوصی مشهد ناراضی است، در ارتباط با این مشکل خود در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: حدود یک سال است که به دلیل بیماری خود برای درمان نزد یک پزشک خاص می روم که برایم پزشکی معتمد است ولی نوبتی که برای اسفندماه اخذ کرده بودم، کنسل شده و پس از آن نیز نتوانستم مجدداً در سیستم نوبت دهی اینترنتی پیروز به اخذ نوبت شوم چراکه تمام نوبت های پزشکم برای یک ماه آینده پر بود در صورتی که او در کلینیک حضور نداشت!

وی اضافه کرد: برای پیگیری حضوری به کلینیک مربوطه مراجعه کردم که با درب های بسته و اطلاعیه ای که از کاهش روزهای و ساعات فعالیت کلینیک خبر می داد روبرو شدم و وقتی در ساعت معین شده دوباره مراجعه کردم، منشی پزشک اجازه حضور به من نداده و مدعی شد که دکتر فقط برای معالجه بیماران سرطانی یا خیلی حاد حاضر هستند.

برای پیگیری این موضوع نیز به کلینیک مربوطه مراجعه کردیم که منشی این پزشک متخصص زنان ضمن تأیید صحبت های آن بیمار، به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد.

هیچ پزشکی در حال حاضر در شرایط مرخصی قرار ندارد

به همین دلیل علی بیرجندی نژاد، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در ارتباط با این سوال که آیا تعداد زیادی از پزشکان در مرخصی هستند یا خیر، گفت: هیچ پزشکی در حال حاضر در شرایط مرخصی قرار ندارد. پزشکان در این شرایط به چند گروه تقسیم می شوند که در گروه اول، پزشکانی قرار دارند که اصلاً مجاز نیستند مطب های خود را دایر کنند. مثل گروه های دندان پزشکی که به جز موارد اورژانس اجازه فعالیت ندارند و یا همکارانی که کارهای زیبایی انجام می دهند و در حال حاضر مجاز به فعالیت نیستند.

وی اضافه کرد: گروه دوم، پزشکانی هستند که به آنها تأکید کرده ایم حتماً حضور داشته باشند، مانند پزشکان عمومی، متخصصین عفونی، متخصصین داخلی، رشته های مرتبط به بحث ریه و پزشکان اطفال. همچنین گروه هایی هستند که خدمات اورژانسی دارند، همانند پزشک زنان و متخصصان ارتوپدی که باید برای خدمات اورژانس خود حتماً حضور داشته باشند؛ که همین طور نیز هست.

امکان دارد فرد بیمار نتواند با پزشک خصوصی خود ارتباط برقرار کند، اما در هر رشته پزشک جایگزینی در سایت سازمان نظام پزشکی معرفی شده است

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: برای بقیه مطب هایی که جزو این گروه ها نیستند، پروتکل به این شکل است که در حد تأمین نیازهای مردم در آن رشته خاص باید با نظر انجمن خود حتماً مشغول فعالیت باشند و تا جایی که می شود برای مواردی که ضروری نیست، سعی کنند به بیماران خود توصیه کنند مراجعه نکنند و اگر بتوانند از طریق تلفن و روش های غیرحضوری مشکل آنان را حل کنند، چراکه چرخه انتقال بیماری شکسته نشده است و نباید شرایط را عادی جلوه داد.

بیرجندی نژاد ضمن اشاره به این که لیست پزشکان فعال مرتبط با تمامی رشته ها تهیه شده، ابراز کرد: تعدادی از همکاران در رشته های مختلف آمادگی خود را گفته اند و این اسامی را در سایت سازمان نظام پزشکی قرار داده ایم. همچنین به همکاران اطلاع داده شده است که منعی ندارد با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود بپردازند و یا درخواست محدودیت یا عدم فعالیت را بدهند. البته ممکن است فرد نتواند با پزشک به خصوصی که خودش می خواهد ارتباط برقرار کند ولی برای هر رشته ای به تعداد مورد نیاز، پزشک معرفی شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان های حوزه خصوصی همگی فعال هستند، 95 درصد درمانگاه های حوزه خصوصی فعال هستند و بیش از 50 درصد مطب ها فعال بوده و آن هایی که نیستند، به دلیل محدودیت های وزارت بهداشت و سیستم بهداشت و درمان است. درواقع حداقل 30 درصد پزشکان در هر رشته پزشکی باید فعال باشند که در مشهد بیش از این مقدار نیز مراکز درمانی فعال داریم.

تعطیلی بعضی از کلینیک های خصوصی با هماهنگی بوده است

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، خراسان رضوی با اشاره به این که آدرس 1400 مجموعه درمانی فعال در تمام رشته ها در سایت سازمان نظام پزشکی قرار گرفته شده است، در خصوص تعطیلی یا محدودیت فعالیت بعضی مراکز گفت: آن دسته از بیمارستان های خصوصی که بعضی کلینیک های خود را تعطیل یا محدود کرده اند، با هماهنگی و اطلاع معاونت درمان و همچنین سازمان نظام پزشکی و با در نظر دریافت همان حداقل هایی که گفته شد، بوده است.

وی در سرانجام تأکید کرد: توصیه ما به مردم این است که برای خدمات غیرضروری پزشکی همان طور که به حرم و بازار مراجعه نمی کنند، مراجعه حضوری نداشته باشند و اگر می توانند، اقدامات درمانی را به تأخیر بیندازند. اما اگر شهفرایندی از عدم جوابگویی به نیاز درمانی ضروری خود ناراضی بود، حتماً با ما ارتباط برقرار کند تا با توجه به بیماری او، پزشکان و مراکز درمانی متعدد فعال را به او معرفی کنیم.

هیچ دستور و ابلاغی از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر تعطیلی بعضی از کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی داده نشده است

همچنین با حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به گفت وگو پرداختیم که در پاسخ به دلیل تعطیلی بعضی مراکز درمانی، گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا، بعضی مراکز درمانی و مطب ها اجازه فعالیت نداشته و ندارند، مانند مراکز فعالیت متخصصین زیبایی که ضرورتی برای بازگشایی ندارند.

وی اضافه کرد: اما در خصوص بیمارستان هایی خصوصی که بعضی کلینیک های خود را تعطیل یا محدود کرده اند، باید گفت هیچ دستور یا ابلاغی از طرف علوم پزشکی مبنی بر تعطیلی نبوده و آنها این اقدام را با توجه به تصمیم داخلی خود مسئولان بیمارستان مربوطه انجام داده اند.

میزان خدمات درمانی در شهر مشهد نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا کمتر شده که البته این موضوع بیشتر در خصوص خدمات کمتر ضروری پیش آمده و بیشتر بیمارانی که از بیماری های حاد رنج می برند، هنوز در حال طی کردن مراحل درمان خود هستند. اما طبق صحبت مسئولان مربوطه حتی اگر بیماری پیروز نشود با پزشک معتمد خود ارتباط برقرار کرده و نیاز درمانی خود را رفع کند، پزشکان معتمد سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته های مختلف آماده جوابگویی حضوری و غیرحضوری به نیازهای بهداشتی و درمانی شهفرایندان هستند. پ

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25808

به "گله مندی مردم مشهد از تعطیلی برخی مراکز درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گله مندی مردم مشهد از تعطیلی برخی مراکز درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید