گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل گلکسی واچ؛ زمان ارتقا فرا رسیده است

به گزارش بلاگ پو، در این مطلب به مقایسه دو ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 کلاسیک و گلکسی واچ اوریجینال می پردازیم تا ببینیم آیا بعد از گذشت سه سال، هنوز هم محصول قدیمی ارزش خرید دارد یا اینکه بالاخره وقت ارتقا فرا رسیده است.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل گلکسی واچ؛ زمان ارتقا فرا رسیده است

سامسونگ در تاریخ 20 مرداد و در جریان رویداد گلکسی آنپکد، از محصولات سخت افزاری نو خود رونمایی کرد. رویدادی که پیش از این برای رونمایی از گوشی های سری گلکسی نوت در نظر گرفته می شد امسال میزبان دو گوشی تاشو (گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3)، دو ساعت هوشمند (گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک) و یک هدفون بی سیم (گلکسی بادز 2) بود.

در رابطه با گوشی های تاشو و مقایسه آن ها با نسل گذشته مطالبی نوشته شده است منتها در این مطلب قصد داریم به مقایسه گلکسی واچ 4 کلاسیک با نسل نخست آن یعنی گلکسی واچ بپردازیم تا ببینیم تغییراتی که سامسونگ طی این سه سال در ساعت هوشمند نو خود پدید آورد تا چه مقدار ارزشمند هستند و ما را به خرید آن مجاب می کنند؛ یا اینکه اصلا این تغییرات ارزش پرداخت هزینه بیشتر را ندارند و در صورتی که مدل قدیمی را داریم آن را ارتقا ندهیم. این پرسش هایی است که در ادامه به آن ها پاسخ خواهیم داد.

از سال 2018 که سامسونگ از نخستین ساعت هوشمند خود تحت نام گلکسی واچ رونمایی کرد، تا به امروز کاربران زیادی به خرید آن رغبت نشان داده اند و این محصول هنوز هم طرفداران متعددی در سراسر جهان دارد. یکی از دلایل اصلی اینکه کاربران به خرید این محصول تمایل داشتند، بزل چرخان بود؛ حلقه ای فلزی که دور نمایشگر ساعت را احاطه کرده بود و باعث می شد کاربر برای گشت و گذار در بین منوهای مختلف گوشی مجبور نباشد با نمایشگر کوچک آن کار کند.

دو سال طول کشید تا سامسونگ باز هم ساعت هوشمندی را مجهز به بزل چرخان راهی بازار کند؛ در رابطه با گلکسی واچ 3 صحبت می کنیم که سال گذشته و با تغییرات مثبت فراوانی راهی بازار شد. اما امسال اوضاع کمی فرق دارد؛ ساعت هوشمندی که از بزل چرخان بهره می برد واچ 4 کلاسیک نام دارد و گلکسی واچ 4 یک ساعت معمولی اما با قابلیت های فراوان است. بنابراین علاقه مندان به هر دو طراحی، در انتخاب آزادی عمل بیشتری خواهند داشت.

آنچه این ساعت های نسل نو را از سایر ساعت ها متمایز می کند، سیستم عامل قدرتمند و مجهز آن هاست که در نتیجه همکاری گوگل و سامسونگ طراحی شد و One UI Watch نام دارد. این سیستم عامل برگرفته از WearOS گوگل است و فوق العاده غنی از اپلیکیشن و قابلیت های نرم افزاری است. حال باید دید آیا این مورد آنقدری ارزشمند هست که فکر می کنیم یا خیر.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل گلکسی واچ اوریجینال

گلکسی واچ اوریجینال در دو مدل 42 و 46 میلی متری با مقدار نمایشگر 1.2 و 1.3 اینچی راهی بازار شد. گلکسی واچ 4 کلاسیک هم در همین دو مقدار اما با نمایشگرهای 1.19 و 1.36 اینچی طراحی شد اما هم از لحاظ وزنی سبک تر است و هم از لحاظ ضخامت، باریک تر و جم و جورتر. بنابراین طراحی مدرن تر و زیباتری هم دارد.

بزرگ ترین تغییری که بین این دو ساعت وجود دارد، پردازنده و سیستم عامل آن هاست. پردازنده ای که در سری گلکسی واچ 4 عهده دار وظایف پردازشی است، اگزینوس W920 نام دارد. هم از لحاظ پردازشی و هم از لحاظ گرافیکی، عملکرد این پردازنده نو به ترتیب 1.25 و 8.8 برابر سریع تر و بهتر از پردازنده اگزینوس 9110 است که در گلکسی واچ اوریجینال استفاده شد. از طرفی ساعت های نو به 1.5 گیگابایت حافظه رم بهره می برند و مقدار حافظه داخلی آن ها هم به 16 گیگابایت می رسد؛ یعنی 4 برابر مقداری که برای گلکسی واچ 4 در نظر گرفته شده بود.

تمام قابلیت های مربوط به سلامتی و تناسب اندام که کاربران گلکسی واچ از آن بهره مند هستند در واچ 4 و واچ 4 کلاسیک هم در دسترس قرار گرفته است و حتی یک سری قابلیت های نو نظیر بررسی بافت بدن، پایش شرایط خواب و تشخیص خر و پف، پایش پیوسته اشباع اکسیژن خون و… هم در ساعت های نو در دسترس قرار گرفته است که همگی بسیار کاربردی و مجذوب کننده هستند.

سوا از این موضوع، گلکسی واچ سری 4 دیگر از تایزن به نام سیستم عامل خود بهره نمی برند. این دومین تغییر بزرگی است که بین دو ساعت وجود دارد و همچنین می توان از آن به نام بزرگ ترین تغییر بین دو سری یاد کرد. استفاده از WearOS گوگل به نام سیستم عامل اصلی گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک باعث شد کاربران بتوانند تمام اپلیکیشن های کاربردی شخص ثالث که برای این سیستم عامل طراحی شده است را روی ساعت هوشمند خود دانلود و نصب کنند. قابلیتی که چندین سال است در ساعت های هوشمند سامسونگ دیده نمی شود و احتمالا به همین علت هم هست که می بینیم فاصله این شرکت در این زمینه از رقیب اصلی اش یعنی اپل تا این مقدار زیاد شده است.

با توجه به همین دو تغییر بزرگ، به راحتی می توان به این نتیجه رسید که دیگر زمان تغییر فرا رسیده است و کاربرانی که هنوز از گلکسی واچ اوریجینال که در سال 2018 روانه بازار شده بود استفاده می کنند، منطقی است خرید واچ 4 یا واچ 4 کلاسیک را در سر داشته باشند؛ البته اگر تصمیم بر این باشد که ساعت هوشمند نوی را تهیه کنند. تنها چیزی که وجود دارد، نوع ساعتی است که قصد دارید خریداری کنید. یعنی اگر به بزل چرخان علاقه دارید، بنابراین واچ 4 کلاسیک انتخاب منطقی تری است؛ اگر هم بود و نبود این بزل برایتان اهمیت خاصی ندارد، مدل استاندارد با همان کیفیت و سرعت می تواند نیازهایتان را مرتفع سازد.

شما عزیزان می توانید در جدول زیر، مشخصات فنی و تمام قابلیت های دو ساعت را مشاهده کنید تا راحت تر به تفاوت ها و شباهت های بین دو محصول پی ببرید.

نام محصولگلکسی واچ 4 کلاسیک مدل 42 میلی متریگلکسی واچ اوریجینال مدل 42 میلی متری
شماره مدلSM-R880SM-R810
نوع محصولگجت پوشیدنیگجت پوشیدنی
رنگ بندینقره ای و مشکیمشکی و رزگلد
تاریخ رونماییآگوست 2021آگوست 2018
تاریخ عرضه به بازارآگوست 2021آگوست 2018
ابعاد41.5 × 41.5 × 11.2 میلی متر41.9 × 45.7 × 12.7 میلی متر
وزن46.5 گرم49 گرم
سیستم عاملWear OSتایزن 4.0
رابط کاربریWatch 3.0-
شبکه4G3G و 4G
مقدار نمایشگر1.2 اینچ / 30.4 میلی متر1.2 اینچ / 30.48 میلی متر
فناوری نمایشگردایره ای شکل Super AMOLEDدایره ای شکل Super AMOLED
وضوح تصویر396 × 396 پیکسل360 × 360 پیکسل
چگالی تصویر330 پیکسل بر هر اینچ278 پیکسل بر هر اینچ
نسبت صفحه به بدنهنامشخصنامشخص
حافظه رم و حافظه داخلی1.5 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی768 مگابایت حافظه رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی - 1.5 گیگابایت حافظه رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی
باتری247 میلی آمپر ساعت270 میلی آمپر ساعت

منبع: SamMobile

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52822

به "گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل گلکسی واچ؛ زمان ارتقا فرا رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل گلکسی واچ؛ زمان ارتقا فرا رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید