مایکروسافت سرفیس Duo خاتمه اندروید 11 را دریافت کرد

به گزارش بلاگ پو، بعد از مدت ها انتظار طولانی بالاخره مایکروسافت سیستم عامل اندروید 11 را برای گوشی تاشوی سال 2019 خود یعنی سرفیس Duo منتشر کرد.

مایکروسافت سرفیس Duo خاتمه اندروید 11 را دریافت کرد

مایکروسافت در سال 2019 و به طور دقیق تر در اکتبر آن سال از گوشی سرفیس Duo به عنوان گوشی تاشوی خود رونمایی کرد. این گوشی البته شکل و شمایلی شبیه به گوشی های تاشوی سامسونگ ندارد. یعنی به جای اینکه نمایشگر آن تا گردد، دو نمایشگر به وسیله لولا به یکدیگر متصل شده اند که به آن این امکان را می دهد که مثل کتاب باز و بسته گردد بدون اینکه در مرکز نمایشگر خمیدگی رخ دهد.

مایکروسافت در عرضه این گوشی اما مشکلاتی داشت. محصولی که قرار بود در سال 2019 راهی بازار گردد اما در آن سال رونمایی شد و یک سال بعد (نه دقیقه یک سال بعد) یعنی در سال 2020 برای خرید در دسترس نهاده شد. در نتیجه گوشی هایی که آن سال به همراه این محصول راهی بازار شدند همگی از تراشه هایی قدرتمند و قابلیت های به روز بهره می بردند اما فناوری های به کار رفته در این محصول برای همان سال 2019 بود.

یکی از زمینه هایی که سرفیس Duo قرار بود در آن خوب و درخشان ظاهر گردد سیستم عامل بود. مایکروسافت این گوشی را با سیستم عامل اندروید 10 راهی بازار کرد و قرار بود سال گذشته اندروید 11 را هم برای آن منتشر کند اما این اتفاق رخ نداد. تأخیر یک ساله دیگر باعث شد کاربران تصور نمایند شرکت ردموندی گوشی تاشوی خود را فراموش نموده است اما این طور نیست چرا که امروز خبری منتشر شد مبنی براینکه مایکروسافت اندروید 11 را برای سرفیس Duo عرضه کرد.

نسخه فریم ور این آپدیت 2021.1027.156 است و سطح امنیتی دستگاه را هم به ژانویه 2022 به روزرسانی می نماید. از جمله تغییرات انجام شده در این نسخه می توان به بهبود منوی تنظیمات سریع و منوی برنامه های ارتقا یافته و بعلاوه طراحی پوشه ها اشاره نمود. علاوه بر این ها، تجربه کار با نمایشگر دوگانه هم برای مشاهد و ویرایش تصاویر بهتر شده است.

به صورت کلی می توان تغییرات انجام شده در سرفیس Duo بعد دریافت اندروید 11 را در زیر مشاهده کنید.

  • ارتقای سیستم عامل گوشی از اندروید 10 به 11.
  • امکان اجرای اپلیکیشن یادداشت برداری OneNote با فشردن کلید روی قلم سرفیس Slim Pen 2. البته در ابتدا این قلم باید به دستگاه متصل گردد.
  • اعمال تنظیمات مختلف برای پاسخ به تماس های دریافتی حین بسته بودن گوشی.
  • امکان تنظیم دو برنامه برای باز شدن همزمان در دو بخش نمایشگر.
  • بهبود منوی تنظیمات سریع و سازگاری بیشتر آن با حالت های افقی و عمودی نمایشگر.
  • تنظیم اندازه صدای دستگاه به وسیله منوی سریع در هر حالت.
  • استفاده از حالت شصت در صفحه کلید SwiftKey در تمامی حالت های دستگاه
  • بهبود منوی برنامه ها و طراحی پوشه ها و با بهتر شدن قابلیت کشیدن و رها کردن آیتم ها
  • تغییر ظاهری مایکروسافت فید با کاردهای نو و ویجت های نو مایکروسافت برای خبرهای روزانه و هواشناسی
  • Photos by OneDrive: قابلیت نوی که اجازه مشاهده و ویرایش هم زمان تصاویر را در اپلیکیشن OneDrive به کاربر می دهد.
  • Xbox Game Pass: انجام بازی های ابری با کنترلرهای روی صفحه. بعضی از دستگاه ها، لوازم جانبی و نرم افزارهای مربوط به این قابلیت به صورت مجزا به فروش می رسند. بنابراین برای بهره مندی از آن ها یا خرید اشتراک باید به صورت جداگانه هزینه کرد.

طبق گفته های مایکروسافت، اندروید 11 در حال حاضر در آمریکای شمالی و اروپا برای سرفیس Duo منتشر شده است اما اگر شما هم از این محصول استفاده می کنید پیشنهاد می گردد مدت زمان بیشتری را منتظر بمانید.

مایکروسافت اگر بخواهد در دنیای گوشی های هوشمند مانند تجربه قبلی شکست نخورد باید بخش نرم افزاری را واقعا جدی بگیرد. در غیر این صورت با تعهدی این چنینی قطعا راه به جایی نخواهد برد و باز هم شکست خواهد خورد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60383

به "مایکروسافت سرفیس Duo خاتمه اندروید 11 را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت سرفیس Duo خاتمه اندروید 11 را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید